Tartalomjegyzék Kevésbé ismert vallások fóruma
Nyitotta Viola Zoltán író, http://poliverzum.fw.hu
 
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   TaglistaTaglista   CsoportokCsoportok 
 ProfilProfil   Nincsen új privát üzenetedNincsen új privát üzeneted   Kilépés [ violazoli ]Kilépés [ violazoli ] 

A Nirvana értelmezése a pozitív buddhizmus szerint

 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Mi a pozitív buddhizmus lényege? Honlap: http://pozitivbuddhizmus.fw.hu
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 16; Csüt. 09:41 am    Hozzászólás témája: A Nirvana értelmezése a pozitív buddhizmus szerint Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

E témát azért nyitottam, mert véleményem szerint (azaz egy laikus úgy látja) itt rejlik a legnagyobb különbség a pozitív buddhizmus és a többi buddhista irányzat között! Ugyanakkor úgy látom itt elég sok a homály, a téma ugyan érintve volt Anraku cikkében, de szerintem érdemes lenne még jobban kivesézni, annál inkább, mert szilárd meggyőződésem szerint rengeteg embert épp az tántorít el a buddhizmustól úgy általában, hogy nem vonzó cél nekik a nirvana, ha abban a személyiségük (lelkük) "énük" kialvását látják; pláne a nyugati ember számára ez totál egyenértékű a halállal! Amennyiben tehát a pozitív buddhizmus a nirvánát másképp értelmezi, akkor már ha úgy tetszik propagandacélból is a lehető legnagyobb fontosságot kell tulajdonítson PONTOSAN ANNAK, hogy épp e fogalmat megvilágítsa reménybeli követői előtt, hogy tehát a tökéletesedés csúcspontja, amikor az illető eléri a végső tökélyt, a nirvanat, akkor az tkp mivel is jár, mi lesz ott, mi történik az illetővel, stb! Lehetőség szerint azonban ennek leírásában minél kevesebb idegen szót kéne használni, hogy azoknak is legalább halvány fogalmuk legyen erről, akik esetleg épp most ismerkednek csak a buddhizmussal, és nincs korábbi ismeretük más buddhista irányzatokkal, emiatt azok kifejezésrendszerében járatlanok!
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 16; Csüt. 05:38 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

A Nirvana mibenléte és jelentése valóban központi jelentésű a Pozitiv
Buddhizmus számára. A Buddha kijelentette, hogy NIRVANA VAN.
A Nirvana tehát nem megsemmisülés, hanem a végső realitás.
Volt már szó a Nirvana attributumairól, melyek Állandóság, Boldogság,
Igazi Én, és Tisztaság. (hsz-aim végén ezeknek a szavaknak a sanskrit
megfelelője szokott megjelenni.) A Mahayana a Nirvanát azonosítja a Buddhasággal, és ezért legfőbb célja a Buddhaság elérése. A Theravada
és a Madhyamaka az ÉN teljes megsemmisülését tanítja, vagy már ab ovo nemlétezőnek jelenti ki. Ezek a nihilista tanítások a buddhizmus óriási tehertételei, és tulajdonképen félreértésekből származnak.
A Buddha tanítványainak nagy része alacsonyabb kasztokból került
ki, akik számára a metafizikai tudás megszerzése és a Védák olvasása
halálbüntetés mellett tilos volt. Mivel a Buddha tagadta a mundán létet,
ők, a transzcendencia ignoramusai azt gondolták, hogy itt teljes megsemmisülésről van szó.
Kérdés azonban, hogy akkor mi tartotta mégis őket a Buddha mellett,
hiszen az élet, legyen az bármilyen szenvedésteljes is, mégis többet ér,
mint a nyomorult teljes megsemmisülés !
A Buddha eredeti tanítása az Amataya Dhatuyaról, a Halhatatlanság
Birodalmának eléréséről szólt, és azt a fogalmat, melyet ma Nirvanaként
ismerünk, nagyon gyakran "Amata"-nak nevezte, vagyis a "Halálnélkü-
linek". Ez ma, a negativ buddhizmusban egy eltitkolt tanítás.
(Had jegyezzem meg, hogy a "negativ buddhizmus" kifejezés, mint
"negativ Dharma", Dolpopa Sherab Gyaltsan (14. szd) írásaiban jelenik
meg először.)
A tibetiek indiai tanítóik révén valószinüleg kapcsolatba kerültek a pozi-
tiv felfogással. Ezek a tantrista tanítók inkább a pozitivista Yogacara
irányzatból kerültek ki.
A Buddha tibeti neve, a Sangs rGyas, melynek jelentése "Megtisztultan
Kiterjedt". Ez azt jelenti, hogy a Buddha megtisztult a klesháktól,
vagyis a beszennyezőktől, tudata pedig kiterjedt, vagyis transzcendentálissá lett.
Mivel a Buddha és közöttünk semmi különbség nincs , nekünk is ezt az utat kell bejárnunk, meg kell tisztulnunk és megtisztulásunk révén
elérjük a transzcendenciát. Ez a Buddhaság állapota, az Amata.
Nem egy csepp leszünk az óceánban, hanem mi leszünk az óceán egy
cseppben.
Különböző Buddhákat ismerünk a múltból, melyeknek különböző nevük van, különböző Buddhák élnek a Tíz Világtájon: Amitábha, Szantál-fa
Buddha, Harcban Győzedelmes Buddha, Nagy Nap-Buddha, stb.
Mind-mind különböző tudatfolyamat, tudat-áramlás. Nincs szó itt ennek
a tudatáramlatnak az elvesztéről, elfelejtéséről. A Buddhák a Három
Idő Mindenttudói, ahogy a Mahayana tanítja. Hogy korábbi életeikre
világosan emlékeznek, arra a Jataka Történetek a bizonyíték.
A Buddha elmondta ezeket a történeteket nekünk, s e törénetek elmondásával még tudtunkra adott valamit: a Buddhaság elérése
után, tudatunk nem enyészik el, hanem kiterjed. Átfogja az egész
mindenséget, úgy térben, mint időben !

Anraku
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 16; Csüt. 06:16 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Anraku, egyáltalán nem profanizálni akarom a tanításodat ne érts félre, de szeretném még ennél is jobban legyszerűsíteni a dolgokat hogy a leghülyébbek is megértsék valamennyire! Úgy kell-e elképzelni szerinted a nirvánát elért személyt, hogy

1. Megmaradnak korábbi létezéseinek emlékei
2. Valamiféle "Szupermen" lesz belőle, azaz mindenféle csodákra lesz képes
3. Senki nem árthat neki (nem képesek neki ártani)
4. Tetszése szerint kóborolhat mindenféle anyagi és nem anyagi világokban
5. Semmi nem aggasztja, nyugtalanítja, szomorítja, legfeljebb az hogy részvétet érez a többi, Samsara-ban bolyongó lény iránt
6. Nem unatkozik, mert van dolga bőven: jótéteményekkel árasztja el a kevésbé tökéletes lényeket!

Na most ha helybenhagyod hogy igen, ez a nirvana, akkor mégis meg kell kérdeznem, ez mennyiben nem azonos a buddhasággal?

Minden bizonnyal nagyon ostobának tűnök a szemedben, de hidd el nem felesleges e kérdéseket boncolgatni, mert átlag magyar emberhez képest én eléggé tájékozott vagyok a buddhizmust illetően, ha tehát én sem értem vagy félreértem, akkor mások pláne!

És egyáltalán nem kötekedni akarok, komolyan kérdem mindezt! Úgy látom ugyanis, ugyanabban a hibában szenvedsz mint Klaus Matefi: mindketten okos emberek vagytok, nagy tudással a magatok szakterületén, de sokkal több észt tételeztek fel másokról mint amivel azok ténylegesen rendelkeznek! Sajnos nem nagyon értetek ahhoz, hogy a gondolatotokat közérthetően fogalmazzátok meg az egyszerűbb emberek számára! Ebben azonban épp én az író sokat segíthetek neked is, mint ahogy Klaus sem bánta meg, hogy rám hallgatott, s itt nemcsak a honlapjára gondolok, de cikkei megszövegezésére is. Már sok elismerő levelet kapott azóta, holott korábban a kutya sem törődött vele, hiába fórumozott sokat, éveken át. Na már most én szeretném megérteni ezért pontosan a pozitív buddhizmusnak legalább a legfontosabb téziseit (teljesen függetlenül attól, hiszek-e bennük), azért, mert csakis akkor lehetek a segítségedre, ha értem! Természetesen kizárólag akkor próbálok segíteni ha ezt igényled, de gondolj arra kérlek, Buddháról is köztudomású, hogy mindenkinek, minden társadalmi rétegnek úgy magyarázta a dharmát, hogy az megértse azt, amit egyáltalán megérthetett belőle műveltsége (vagy műveletlensége) szintjén! És a nyugati embereknek a buddhizmus gondolatvilága eléggé idegen, ráadásul egyazegyben azonosítják is azt a negatív buddhizmussal! Amíg nem találkoztam veled, nekem sem volt halvány fogalmam sem róla, hogy létezik egyáltalán pozitív buddhizmus!
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 16; Csüt. 08:00 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Zoli,

a hat pontban foglalt tézisek hibátlanok, amit leírtál , az úgy van.
Nem Te vagy az első, aki azt mondja, hogy nem vagyok közérthető,
már általános iskolás koromtól folyamatosan hallom.

A Nirvana Mahayana szempontból a Maha-nirvana elérése,amely a teljes
kötetlenség és szabadság állapota, a megértésed kitűnő !
Az Arhatok, vagyis a Hinayana követőinek a Nirvanája csak két attributummal rendelkezik, ezek az Állandóság és Áldás.
Mivel ezek nem hisznek a transzcendentális énben, az Igazi Ént (satyatman) meg nem valósítják, továbbá a Tisztaságot sem, mivel
azt csak a transcendens én felismerői képesek megvalósítani.

Nagyon jól tudom, hogy írásaim szárazak és szakszerüek, sajnos
néha követhetetlenek - talán azért, mert bizonyos ismereteket beszámítok.
Mindettől függetlenül, a saját megfogalmazásomhoz ragaszkodnom kell,
de hogyha kommentárt írsz hozzá azt egyáltalán nem bánom, és
köszönettel veszem.

Különben a buddhista szövegek gyakran annyira enigmatikusak, hogy órákat lehet meditálni az értelmükön.
Taranatha Láma például így foglalja össze a Shentong filozófiát, ami
a Pozitiv Buddhizmus egyik alapja:

" Van egy valóban létező abszolut sunyata (üresség) amely minden
mástól mint saját magától üres, amely valóban létező abszolut
öntermészete (svabhava) a nemlétező manifeszt univerzumnak."

A jó láma hozzáteszi,hogy a többi szekták tudósai mikor ezt elolvasták,
szívrohamot, meg agyvérzést kaptak.

Nekem nincsenek olyan ambicióim, hogy másokra ráhozzam a frászt,
ezért megpróbálok gondosabban, és érthetőbben írni. Ha úgy érzed, hogy kommentárra van szükség, azt mindig szívesen fogadom.

Anraku
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 16; Csüt. 09:44 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Anraku, eszemben sincs megírnom helyetted a cikkeidet, még a kommentárokat sem! Én csak rávilágítok hogyan kéne egyszerűen megfogalmaznod a dolgokat - mert te már oly magasan jársz hogy elveszel a részletekben, amik a tannal most ismerkedő kezdő buddhistát nem érdeklik, meg sem érti! Nem baj persze ha így is fogalmazol, szakszerűen, csak ott kéne legyen egyszerűen IS! Én ugyan mi jogon is írnám meg, amikor buddhista sem vagyok!

Mindazonáltal előbbi beírásod a következő kérdéseket ébreszti bennem:

- Az előbb megfogalmazott Nirvána mennyiben különbözik a buddha állapottól? Vagy azonos vele szerinted is?
- Mit értesz az "Áldás" attributum alatt?
- Mi az a sokszor említett "Tisztaság"?
- El lehet-e veszíteni az egyszer megszerzett buddha-állapotot illetve a nirvánát?
- Miben különbözik a hétköznapi értelemben értett "énünk" a nirvánában elért "Igazi énünk"-től?
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 17; Pént. 06:36 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Zoli,

A Nirvana és a Buddhaság állapota között nincs különbség, mert a Nirvána elérése a Buddhaság elérése, és a Nirvánában tartózkodás a
Buddhaság állapotában való tartózkodás.
Az "Áldás" attributuma a "Boldogságot" jelenti, mert a Boldogság áldott
állapot. Ugyanakkor a szenvedéstől mentes extatikus Samadhi állapotot
is jelenti.
A "Tisztaság"állapota megint csak a Buddhaságra utal, mert egyedül csak a Buddhák tiszták, még az Arhatok sem mentesek tökéletesen a beszennyezőktől (kleshák), mivel nem ismerik fel a Buddha-természetet.

A Buddhaságból nincs vissza-esés. 52 Bodhisattva fokozat van, a tíz
utolsó (legfelsőbb) fokozatba tartoznak az un. Bodhisattva-Mahasattvák.
Az a Bodhisattva, aki elérte a 7. Bodhisattva-Mahasattva fokot, többé
"visszanemeső" (avaivartika) lesz. Útján többé vissza nem esik, hanem
egyenesen eléri a Buddhaságot.

Ha "én"-ről beszélünk, meg kell különböztetnünk a mundán evilági,
képzelt ént, amit az öt skandha képez, és amit a Buddha "pudgala"-nak
nevezett. A "pudgala" nem ATMAN, nem igazi én. Ha azonosítjuk magun-
kat a testtel, az a hamis én-képzet.
A hamis, képzelt én burokként fogja körül a valódi, Igazi Ént (satyatman)
amely a Buddha-természet. Vannak akik ezt Buddha- magnak, vagy
Buddha-csírának nevezik, és azt mondják, hogy ez növekszik.
A Buddha azt tanitotta az Anunatva-Apurnatva Sutrában (Nem - csökkenés - Nem - növekvés Sutra) hogy a Buddha-természet sem nem
csökkenik sem nem növekszik a lényekben, és nem valamikor a jövőben
kibontakozó, hanem már most teljesen jelenlévő.
Ilyengormán a Buddha-természet az Igazi Én, az ATMAN.

Anraku
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 17; Pént. 07:19 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Köszönöm a választ Anraku, ez sok mindent megvilágított!
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Sz4bolcs



Csatlakozott: 2006.03.19. Vasárnap 9:54
Hozzászólások: 2

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 19; Vas. 10:00 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kis analitikus pszichológiai kiegészítés:
Thorwald Dehlefsen – Rüdiger Dahlke: Út a teljességhez
-Szerintem innen a "negatív" beütés a buddhizmusban, amit ha valaki feloldani próbál, pont ellenkező célt ér vele, mint amit a buddhizmus tanít.

A polaritás mögött áll az egység, az a mindent átfogó egy, amelyben még megkülönböztetés nélkül nyugszanak az ellentétek. A lét e területét mindenségnek is nevezzük, amely per definitionem mindent magába zár, s ezáltal semmi sem létezik ezen a mindenségen, ezen az egységen kívül. Az egységben nem létezik változás, átalakulás vagy fejlődés, mert az egység világa sem időnek, sem térnek nincs alárendelve. Ez a
mindenség maga az örök nyugalom, a formák és aktivitás nélküli tiszta létezés. Fel kell tűnjék, hogy az egység világáról szóló kijelentéseink minden esetben negatívak, azaz tagadnak valamit: időtlen, tér nélküli, változások nélküli, határtalan.
Pozitív kijelentéseink kettéhasadt világunkból erednek, az egység világára nem alkalmazhatóak.
Poláris tudatunk látószögéből ezért az egység semminek tűnik. Ez a
fogalmazás helyes, mégis bennünk, emberekben gyakran hamis asszociációkat ébreszt. Különösen a nyugati emberek reagálnak többnyire csalódottan, ha például megtudják, hogy a buddhista filozófia által célként aposztrofált tudatállapot, a „nirvána” annyit jelent, hogy semmi (szó szerint: kioltott). Az emberi ego mindig birtokolni akar valamit, ami kívül fekszik rajta, s nagyon nem szívesen fogja fel: ahhoz, hogy mindennel egy lehessen, ki kell oltódnia. Minden és semmi az egység világában
egybeesik. A semmi lemond a lehatárolódás, a manifesztáció bármely formájáról, s ezzel elkerüli a polaritást.
Minden létező ősoka a semmi (a kabbalistáknál ain Soph, a kínaiaknál a Tao, a hinduknál a Neti-Neti). Ez az egyetlen, ami valóban létezik, kezdet és vég nélkül, az
örökkévalóságtól az örökkévalóságig.
Bár képesek vagyunk utalni erre az egységre, elképzelni nem tudjuk azt. Az egység a polaritás poláris ellentéte, gondolatilag tehát megfogható – sőt, bizonyos fokig megtapasztalható és átélhető, ha valaki bizonyos gyakorlatok, meditációs technikák útján olyan képességet fejleszt ki magában, melynek segítségével legalább rövid időre tudatának polaritását felfüggeszti. Ugyanakkor ez az egység mindenkor kivonja magát a nyelvi leírás, illetve a gondolati elemzés alól, hiszen gondolkodásunknak
előfeltétele a polaritás. Polaritás, azaz a szubjektum és az objektum, a megismerő és a megismert hasadása nélkül megismerés nem lehetséges. Az egységben nem létezik megismerés, csak lét. Az egységben megszűnik minden vágy, akarat, törekvés, mozgás
– hiszen nincs többé az a külvilág, amely után vágyakozhatnánk. Ez az az ősrégi paradoxon, miszerint a bőség csak a semmiben lelhető fel.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Sz4bolcs



Csatlakozott: 2006.03.19. Vasárnap 9:54
Hozzászólások: 2

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 19; Vas. 10:10 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Ha valaki elkezdi magyarázni, hogy a nirvana nem létező, és nem-nem létező, akkor azt persze, hogy valami hiányként fogja megélni...
Nagyon kiábrándító felismerni, hogy az ember mindenképp nem-kielégítőbe kapaszkodik? Ehelyett ez a pozivív buddhizmus ad neki még1 kis nem-kielégítőt, hogy aztán ehhez kötődjön. Smile

nem-tudás feloldása nem lehetséges a tudásba nyomulással - mert épp ez ami a nem-tudáshoz köt.

Vagy hogy is van ez?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 19; Vas. 02:25 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Előrebocsátom Sz4bolcs részére hogy én nem vagyok buddhista, hanem ateista! Mindazonáltal nem tudom megállni, hogy hosszas fejtegetését össze ne foglaljam nagyon tömören. Már ha félre nem értettem. Nekem viszont úgy tűnik, ezt mondja:

"—Tévedsz amikor azt hiszed hogy van Valami, és nem csupán a Semmi! Csak a Semmi van ugyanis. Csakhogy épp ezáltal hogy a Semmi van, ezáltal máris Valamivé vált, mert minden ami van, létezik, ha tehát a Semmi van, akkor létezik, márpedig minden ami létezik, Valami! Vagyis nincs semmi, csak a Semmi, ami azonban épp emiatt Valami!
Ebből viszont az következik, hogy akkor a Semmi és a Valami ugyanaz!"

Na már most az én szememben ez nem más mint játék a szavakkal, amit kizárólag azért lehet eljátszani, mert a Semmi és a Valami egyaránt főnevek, emiatt ugyanabba a grammatikai kontextusba beilleszthetőek. Ez tehát nyelvtani játék a szememben.
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 19; Vas. 04:59 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Sz4bolcs,

A Pozitiv Buddhizmus Dharma-interpretációja a Buddha által helyesnek ítélt , és gyakorolt hermeneutikát követi.Az Első Tanperiódus elemi iskola,
a második középiskola, a harmadik főiskola, egyetem.
Ezért a Harmadik Tanperiódusban tanítottak nem cáfolhatók az Első, v.
Második Tanperiódusban tanitottakkal, mivel a Harmadik Tanperiódus tanításai a végső tanítások. Mint ahogy a Buddha mondja: "Minden Sutra
a Mahaparinirvána Sutráért lett elmondva."
Mindez azt jelenti, hogy a Mahaparinirvana Nama Mahayana Sutrát (amely
Maha-Vaipulya Sutra !) csak a Mahaparinirvana Nama Mahayana Sutrá-
val lehet megcáfolni. Nem lehet megcáfolni pl. a Prajnaparamita irodalom
egyik Sutrájával sem, mivel ezek a Második Tanperiódusba tartozó me-
thodológiai tanitások - idéztem erre vonatkozólag már Nagarjuna véleményét is. (Itt jegyezném meg,hogy Nagarjuna követőinek bizony el kéne olvasni Mesterük Dharmadhatu Stotra c. munkáját is !)

Gondolom, a vitatott pont ez az idézet:

"Itt van az üresség,
És Az is itt van szintén:
Ez nem üresség
Sem nem-üresség "
(Madhyanta Vibhaga)

"Itt van az üresség" - vagyis a Samsara.

"És Az is itt van szintén" - Vagyis a Nirvana, mint pozitiv állapot.

" Ez nem üresség" - ez a Pozitiv Nirvana, nem üresség.

" Sem nem-üresség" - itt érkeztünk el a Shentong filozófia hermeneutikailag legmélyebb, szubtilis pontjáig, mely ezt mondja:

" Van egy valóban létező abszolut sunyata, amely minden mástól , mint saját magától üres, amely valóban létező abszolút öntermészete(svabhava) a nemlétező manifeszt univerzumnak."
_ (Vagyis a Samsárának, - teszem én hozzá)

Ez a Shentong, vagyis a "Másik Üresség " tanitása.

Nos, ezen a ponton én megszünök, csak mint fordító maradok meg,
és átadom a szót Taranatha Láma magyarázatának:

" A relativ igazság meghatározásával, a tisztátalan érzékelés, melyből
a megjelenés keletkezik, a relativ szinten létezik. Szubjektiv, és objektiv
megjelenések, melyek ehez manifesztálódnak, a gondolatnak beszá-
mítottak. Ezért ezek nem reálisak még a relativ igazság szintjén sem.
Ezért a relativitás mentes mindkét extremitástól. Elgogadva, hogy a
konceptualizáló elme csak relativ szinten létezik, megszabadulunk a nihilizmus extremitásától. Felülmúlva a beszámított szubjektiv és objektív
pólusokat, megszabadulunk az eternalizmus extremitásától.
Az üresség eredeti bölcsessége nem előre kigondolt. Ez valóban és teljesen jelenvaló a mi tisztátalan érzékelésünkben és tudatunkban.
Mikor a Dharmata bennfoglaltatik, a homályos tompa tudat úgy marad meg,mint időleges és elmozdítható, és a beszennyeződések nem reálisak.
Ezért azt mondják, hogy a végső igazság szintén mentes a két extremitástól.
Mivel az üresség valóban megalapozott, és minden dharmák - miként a fogalmak a szubjektum és objektum területén belül - a realitást nélkülözik, ezért a végső igazság túl van a "van" és a "nincxs" két extre-
mitásán, eternalizmuson és nihilizmuson.
Ezért a szubjektiv és objektiv dualitás, ahogy az megjelenik a relativ szinten, csak csalóka megjelenés. Mivel semmi sem függetlenül megalapozott, ezért üres az öntermészettől.
Felosztva önmagára és másra, akkor lehetetlen, hogy a másik természetével bírjon. Ezért sohasem nem-üresség. Az eredeti bölcsesség
természete mindig jelenlevő, és sohasem változik.
Ezért ez nem üres a saját természetétől, ezért állandó.

Általában, ha ez üres és üresség, akkor nem lehet, hogy saját természetétől üres legyen. Az elsődleges őseredeti bölcsesség üres minden előre kiterveltségtől és dualizmustól, mely saját természetétől eltérne. Ez az amiért, és amitől üres."

/ Jonang Jetsun Taranatha: A Shentong Esszenciája, ford. Rev. Dr.
Ősz lajos, (Anraku)/
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 19; Vas. 05:29 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

KOMOLY KÉRÉS A HOZZÁSZÓLÓKHOZ !

Miután én mindenkinek ahozzászólását lelkiismeretesen és részletesen
tanulmányozom, megkérek mindenkit, tiszteljenek meg azzal, hogy az én hozzászólásaimat is elolvassák!
Hozzászólásaikban tegyék hozzá, hogy melyik filozófiai iskola nézetét képviselik, és ne akarják a saját, vagy egy partikuláris iskola nézeteit par excelence "buddhizmusként" pertraktálni !

Nem lehet ugyanis figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy a Mahayana három filozófiai iskolára oszlik, és hogy a Yogacara és a Tathagatagarbhavada ÉPPEN OLYAN LEGITIM BUDDHISTA FILOZÓFIAI
ISKOLA, mint a Madhyamaka.

A POZITIV BUDDHIZMUS nem szekta hanem a TATHAGATAGARBHAVA-
DA tanításainak propagálása, SZÁNDÉKUNK AZ? HOGY A BUDDHA VÉGSŐ TANÍTÁSÁRA HÍVJUK FEL A FIGYELMET? ÉS NE ENGEDJÜK
A KALIYUGÁBAN A DHARMÁT BELEVESZNI A NIHILIZMUS MOCSARÁBA:

MINDEN JÓAKARATU BUDDHISTA SEGÍTSÉGÉT VÁRJUK EHHEZ !

MAITRI

Anraku
(moderátor)
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.03.12. Vasárnap 21:59
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Vörösberény

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 19; Vas. 09:21 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Sz4bolcs

Az írásodból következtetve úgy tünik mintha a dharmát a pszichológián keresztül próbálnád megközelíteni. A szerző/k/ és a mű amire hivatkoztál
sajnos általam ezidáig ismeretlen, de meg fogom keresni és elfogom olvasni. C. G. Jung aki valóban foglalkozott a dharmával elismerte az Atmant mint igazi ÉN-t. Mi erről a véleményed? Anraku akiről most már tudjuk, hogy valójában kicsoda , eléggé megdolgoztatja az emberi elmét. Azt, hogy a Buddha-Tathagata-Nirvana aszthiszem mindenki számára érthetően egy és ugyanaz. Ha pedig ez így igaz, márpedig IGAZ, akkor a Nirvana semmiképpen sem lehet üresség vagy kialvás. Ha az, hogy Buddha azt jelenti, hogy Felébredett vagy Megvilágosodott akkor semmiképp sem jelentheti a Nirvana azt, hogy Kialvás. A Nirvana egy a Buddha - természettel /Budha Dhatu/ a végső Igazsággal /Dharmata/ az Ön-valóval /Svabhava/ és a Dharmakayaval. Ebből azt látjuk, hogy a Nirvana az egyetlen pozitív lét.
Amiről Anraku beszél, vagyis a három tanítási periódus, a megértésem szerint az

Ez Van-- A NÉGY NEMES IGAZSÁG vagyis a szenvedés igazsága, és az ebből kivezető út A NEMES NYOLCRÉTÜ ÖSVÉY az LÉTEZIK . Ami nem más mint a KARMA TÖRVÉNYE.

Ez Nincs-- Amitől magkell szabadulnunk a SZENVEDÉS ami a HAMIS ÉN Képzetből származik / a fizikai testünkről ugy gondoljuk, hogy az valóban létezik/.

Ez Van-- A NEMES NYOLCRÉTÜ ÖSVÉNYEN haladva egyre világosabbá válik előttünk ígazi természetünk a Buddha Természet, ami azonos a NIRVANA-val. Ami nem más mint az Egyetlen Pozitiv Valóság.


Egy egyszerű példa erre: Valaki astigmatizmus-ban szenved, nem megy el az orvoshoz mert lát. Valaki felhívja rá a figyelmét, hogy menjen orvoshoz és kezeltesse a szemét. Az illető nem nagyon hisz abban, hogy szüksége lenne rá, de azért megvizsgáltatja a szemét. Az orvos elmagyarázza neki, hogy mi az a hamis látás. Felírja neki a szemüveget, de nem képes annak használatára. Megvan győződve arról, hogy az orvos lát rosszul és nem ő. Találkozik egy másik emberrel akinek ugyanolyan problémája volt, de ő végig gondolta, és megértette amit az orvos javasolt neki vagyis elkezdte hordani a szemüveget. Az első napokban persze alig látott valamit, minden összekeveredett előtte, mindent homályosan láttott. Ahogy az idő telt egyre világosabban látott és rövidesen kitisztult előtte a világ. Ettől kezdve , ha levette a szemüvegét tudta , hogy miért van kettős látása és azt is, hogy az egyik látás az hamis. Megértette, ha tisztán akar látni megkell fogadnia az orvos tanácsát.

Meglátásom szerint a legtöbb ember, aki a Dharmával elkezd foglalkozni beleragad az ürességbe és az én-nélküliség be. Ahogy Violazoli írta kifordítom-befordítomot játszik.
Ez nem Buddha Dharma, ez mókuskerék vagyis Szamszara.

Maitri Maitri Mahamaitri

Bodhicitta

MINDEN VELEM KEZDŐDIK
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
músika



Csatlakozott: 2006.04.20. Csütörtök 10:06
Hozzászólások: 91

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 20; Csüt. 11:02 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Elnézést mindekitől, ha ismétlem magam de azt hiszem az előzőt nem sikerült elküldenem. Egyenlőre elég keveset tudok a buddhizmusról azt is csak könyvekből amitől kérdezni nem lehet. Szervezet formájában csak láma Ole féle gyülekezetbe futottam bele, de azt a kevés ismeretemmel is elég hamar eldöntöttem hogy ő számomra nem hiteles tanító. A Nirvánával kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy amikor a Buddhatermészetek megtisztulnak a szennyeződésektől akkor az immár Buddhák a Nirvána állapotban sokan vannak, vagy beleolvadnak egy darab Buddhatestbe? Mint ahogyan a megszámlálhatatlanul végtelen számosságú komplex számok halmaza is tartalmaz végtelen darab végtelen számosságú egyéb szám halmazt.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 20; Csüt. 04:29 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Músika,
Röviden válaszolva, nincs szó semmilyen "beolvadásról". A Buddhaságot elérve, mi nem leszünk egy csepp a tengerben, sokkal inkébb, egy cseppben a tenger. A Buddha szó tibeti megfelelője, a Sangs-
rGyas jelentése: Megtisztultan Kiterjedt. Ezt a megtisztultan kiterjedt állapotot érjük el a Buddhaság (vagyis a Nirvana) elérésével.
A Tíz Világtájat a Buddhák myriádjai népesítik be, kik a Három Idők Mindentudói (múlt, jelen, jövő) és mind határozottan emlékeznek korábbi születéseikre, egészen addig, míg a Buddhaságot elérték.Ezt a tudásukat hasznosítják akkor, mikor az érző lények segítségére sietnek.
Tehát az a tudatfolyam, melyen keresztül elérkezünk a Buddhaságig, el nem vész, és igenis felidézhető. Nemhogy elveszne, de a Buddhává levés útján egyre több előző életünkre tudunk visszaemlékezni !
Ugyanakkor minden Buddhában megvan a közös Buddha-tudat, mely egyenlő olyan értelemben, hogy nincs olyan Buddha, akiben ez kisebb, vagy nagyobb lenne.
Mindehhez még hozzá kell tennünk, hogy bár ezek a tapasztalatok, melyeket különböző életeink során szerzünk, bár különbözőek, a Buddhák mindentudását beszámítva, mégis minden Buddha előtt eggyaránt ismertek, vagyis egyik Buddha éppen úgy ismeri egy másik Buddha pályafutását, mint a sajátját.

Maitri
Anraku
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
me



Csatlakozott: 2006.05.29. Hétfő 21:00
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: Delia

HozzászólásElküldve: 2006 Jún. 15; Csüt. 01:07 pm    Hozzászólás témája: Nirvána magyarul Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Szeretném először is tudni mi az magyarul, hogy nirvána és az alatt ti mit értetek másként, mint a többi buddhista? Itt a Dalai láma gondolatai szerinti nirvánát ismerem...Hasonló a zenben is van stb...De Dalai láma meg tudja mondani magyarul is egy szóval mi az a nirvána és paranirvána stb... ezt röviden magyarázzák is...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
me



Csatlakozott: 2006.05.29. Hétfő 21:00
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: Delia

HozzászólásElküldve: 2006 Jún. 15; Csüt. 01:08 pm    Hozzászólás témája: Nirvána magyarul Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Szeretném először is tudni mi az magyarul, hogy nirvána és az alatt ti mit értetek másként, mint a többi buddhista? Itt a Dalai láma gondolatai szerinti nirvánát ismerem...Hasonló a zenben is van stb...De Dalai láma meg tudja mondani magyarul is egy szóval mi az a nirvána és paranirvána stb... ezt röviden magyarázzák is...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
me



Csatlakozott: 2006.05.29. Hétfő 21:00
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: Delia

HozzászólásElküldve: 2006 Jún. 15; Csüt. 01:38 pm    Hozzászólás témája: Nirvána magyarul Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Szeretném először is tudni mi az magyarul, hogy nirvána és az alatt ti mit értetek másként, mint a többi buddhista? Itt a Dalai láma gondolatai szerinti nirvánát ismerem...Hasonló a zenben is van stb...De Dalai láma meg tudja mondani magyarul is egy szóval mi az a nirvána és paranirvána stb... ezt röviden magyarázzák is...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.03.12. Vasárnap 21:59
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Vörösberény

HozzászólásElküldve: 2006 Jún. 15; Csüt. 04:34 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves me

A Nirvana más szóval AMITA vagyis Magyarul HALHATATLANSÁG. Mégpedig azért mert a Buddha szándéka az volt, hogy az embereket a Halhatatlanság Birodalmába / AMATAYA DHATUYA/ vezesse. Ez pedig nem más mint Pozitív Tanítás. A Pozitív Buddhizmus nem új és nem Magyar által kitalált valami. A Nama Mahaparinirvana Sutra tanítja a Buddhizmus Pozitív szemléletét. A Pozitív Buddhisták mindig a Buddha szavaira hallgatnak. Éppen ezért tanulmányozzák a Tathagata tanításait a Tathagata Gharba Sutrákat, és a Vinaya rájuk vonatkozó szabályai szerint élnek és gyakorolnak. A Buddha a Tanításait évtizedekig tanította, akik itt a Pozitív Buddhizmussal foglalkoznak ugyszintén évtizedek óta tanulmányozzák és gyakorolják a Buddha Dharmát. Ezzel csak arra akarok rávilágítani, hogy ezt nem lehet egy két szóval elintézni. Lehet, hogy a Dalai Láma ezt egy szóval megmondja, de vajon mekkora megértést ad ez a követőknek. Gyakorlatot átadni nem lehet. Márpedig a Dharma tanulmányozása két részből áll, elméleti és gyakorlati. Egy szóból sem elméleti sempedig gyakorlati tudást nem szerez. A Buddha egy egész Mahavaipulya Sutrát mondott el arról amit a Dalai láma egyetlen egy szóval próbál kifejezni. Ha valaki ezzel megelégszik akkor az a Dalai Láma tanítványa és nem pedig a Buddha Dharma követője lesz. A Buddha nem nevezte ki a Dalai Lámát utódjának, így ránk nem vonatkozik a a Dalai Láma tisztelete. Számunkra csak egy politikai emigráns vezető. A Zenről és a Vajrayana-ról csak annyit, hogy a Buddha ezeket soha nem tanította. A Buddha tanítása a Sutrák és a Vinaya, a zen és a Vajrayana nem tanítja a Sutrákat és a Vinayat.
A kínai Buddhizmussal kapcsolatban annyit mondhatok, hogy a Pozitív Buddhizmus gyakorlói között vannak akik a Kínai Buddhizmus 45. Pátriárkának Hsüan Huanak a tanítványai.
Kedves me, ez a Tan Eltűnésének a kora. A Buddha megmondta, hogy ebben a korban az igaz Tanítást hamisként fogják feltüntetni és a hamísat pedig Igazként. Ennek az az oka, hogy az emberek nem mernek vagy nem akarnak gondolkodni. Nem igénylik a megtapasztalást mert az munkával és lemondással jár.
A Honlapon sok Sutra fordítás és cikk van erről. Mi próbáltuk érthetően és egyszerüen leírni. sajnos a Dharmáról ennél egyszerűbben nem lehet írni. Aki azt megakarja érteni annak elkell szánnia magát arra, hogy egykis ídőtt fordítson a tanulmányozására.

Namo Amitabha

Bodhicitta
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Hozzászólások megtekintése:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Mi a pozitív buddhizmus lényege? Honlap: http://pozitivbuddhizmus.fw.hu Időzóna: (GMT +1 óra)
1 / 1 oldal
Feliratkozás a témára
 
Téma törlése Téma áthelyezése Téma lezárása Téma szétválasztása 
Ugrás:  
Készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Szavazhatsz ebben a fórumban.
Moderálhatod ezt a fórumot.

Fórum adminisztráció


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Magyar fordítás © Andai Szilárd
MyStat - Az ingyenes webstatisztika
y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>/html>y>y>y>y>y>