Tartalomjegyzék Kevésbé ismert vallások fóruma
Nyitotta Viola Zoltán író, http://poliverzum.fw.hu
 
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   TaglistaTaglista   CsoportokCsoportok 
 ProfilProfil   Nincsen új privát üzenetedNincsen új privát üzeneted   Kilépés [ violazoli ]Kilépés [ violazoli ] 

A negativ buddhizmus.

 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Mi a pozitív buddhizmus lényege? Honlap: http://pozitivbuddhizmus.fw.hu
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 18; Szomb. 10:58 pm    Hozzászólás témája: A negativ buddhizmus. Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

A NEGATIV BUDDHIZMUS

Ez a kifejezés nem mostani modern találmány - mi sem áll tőlünk távo-labb, mint a modernitás -a 14.szd-ban élt Láma Dolpopa emliti először
a "Negyedik Zsinat" c művében, mint "negatív Dharmát". Ez szerinte a
Kaliyugának, a sötétség korának, vagyis korunknak a Dharmája.

A nihilista Nietzsche a jövőbe nézve, azt tanácsolta a későbbi korok nihi-
listáinak a Wille zur Macht c. könyvének 132. paragrafusában, hogy
használják a buddhistákat segédcsapatként. Ezt a tanácsot meg is fogad-
ták, és a mai negativ buddhistákból a nihilizmus önkéntesen szolgáló segédcsapata lett.
Az itt következő írás egy ilyen volt önkéntes segítőtől - Thereváda szer-
zetestől - származik, aki valószínüleg megelégelte ezt a csúf szolgá-
latot.

"Ha a buddhizmus gyors desztillátumát akarjuk adni annak alapvető elemeiből, egy szóval azt mondhatjuk, hogy nemlétezés, hogy a Buddha azt kívánja az embertől, hogy a meditáció útján tegye üressé magát,
rombolja le a "gondolkodó principiumot", így az annihiláció beálltával
a Nirvana elérhető.
Ezentúl a buddhizmusnak nincs más felajánlani - valója.
Ezzel összhangban a lélek ideája a semmit jelentő koncepció a buddhiz-
mus számára. Ez az ember legnagyobb tévedése.
A semmi tátongó pofájába nézve ez sohasem éli túl a tisztító holokausztot, ez pusztul el elsőnek a tagadás lángjaiban.
És igen, ennek el is kell tünnie, mivel sok buddhista szerint a lélek az
oka a szenvedésnek. Jobb lenne lélektelen automatának születni, mint
a lélek ideájához ragaszkodni.
Először is a Buddha arra tanít minket, hogy fogadjuk el a külső világot,
belülről viszont romboljuk le magunkat.
A buddhizmus arra tanít minket, hogy NEGATIVAK és PASSZIVAK le-
gyünk, hogy fogadjuk el a teljes megsemmisülést, mikor az jön, ami-
kor már szenilis vén bolondok vagyunk, és a társadalom érdeke
mielőbbi halálunk , és maradványaink gyors eltakarítása.
Ezért a buddhizmus egy tökéletes vallás egy tudományos alapokon nyugvó kultúra számára. Ez (a buddhizmus) alapvetően nem értékel
semmit. De nem is itél el.
Valóban, engedjük hogy a szörnyetegek uralják a világot !
Had terrorizáljanak kegyetlenül minden szivet az egész földön, - mert
mindez semmit sem jelent !
Mi mind egyenlőek vagyunk semmisségünkben a Buddha, a Semmi
Krisztusa szerint."

VEN. VIBHAVA THERA.


Ime a NEGATIV BUDDHIZMUS rövid summázata, egy Theravada szerzetes részéről. Mondanom sem kell, gyönyörű perspektívák.
Csakhogy ehez nem kell vallás. Ennek az elfogadásához egészen
más szükségeltetik: retardált elmeállapot, szélütött dekadencia.
Mégis, sokan azt gondolják: ez a buddhizmus.
Mi , akik a Pozitiv Buddhizmus követői vagyunk, el kell hogy mondjuk az
embereknek, hogy mindennek a Buddha Tanításához nincs köze.
A Buddha az Örök Élet Birodalmát (Amataya Dhatuya) igérte a lények
számára, és nem rongy, megvetésre méltó kiégett megsemmisülést.
Senki ne merje azt mondani, hogy a Buddha hazudott !

Anraku
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 19; Vas. 11:04 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

A NEGATIV BUDDHIZMUS PÁR ELLENTMONDÁSA

A "túlsó partról" beszél, de senki sem létezik,aki oda átmegy.

Ragaszkodásról beszél, de tagadja a ragaszkodót.

Phala-ról, azaz gyümölcsről beszél, de nincs aki elfogyasztja.

Buddha van ugyan, de csupa beszennyeződésből áll.Ha attól megszabadul, akkor megsemmisül.

Tökéletesség van ugyan, de senki sincs aki azt eléri.

A Samsárából van ugyan szabadulás, de senki sincs aki megszabadul.

A kleshák léteznek, de semmi sem létezik, ami megszabadit, vagy
megszabadul tőle.

Gotamát a "nagy orvosnak" nevezik a Theravádában, de soha sem
a betegségedet akarja megsemmísíteni : mindig téged.

És ki az aki a klesháktól megszabadul? És ki az aki a klesháktól megsza-
badít? És ki az aki ezt a tant tanítja? Az mire támaszkodik?
Ha nem támaszkodik semmire, mitől hiteles ez a
tan? Ha valamire mégis támaszkodik, tudja -e hogy akkor ez a tan
összedől ?

HA A SUNYAVADA ELFOGADJA, HOGY VAN EGY OLYAN TUDAT, MELY
HITELESEN KIJELENTHETI, HOGY "SEMMI SEM LÉTEZIK", AKKOR
SAJÁT TANITÁSÁT ÁSSA ALÁ: HA PEDIG AZ ILYEN TUDAT LÉTÉT
TAGADJA, ÁLLÍTÁSA HITELESSÉGÉT NEM TUDJA BIZONYÍTANI,
MIVEL ÁLLÍTÁSA EL SEM HANGZOTT...

Anraku
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 24; Pént. 12:01 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Szeretném ha valaki volna olyan kedves, és összehasonlítaná a pozitív buddhimus fontosabb tételeit a kereszténységgl! Pld mi a közös és a különbözö Buddhában és Jézusban; a Nirvánában és a Mennyben; a Samsaraban és a Pokolban; mik a helyeselt és elítélt cselekedetek a két vallásban, stb! Ez nemcsak az én spéci kívánságom, de gondoljatok arra hogy aki erre a fórumra téved, valszeg többet tud a kereszténységröl mint a ti tanotokról, emiatt nagyon hasznos volna neki egy gyors áttekintés!
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 24; Pént. 12:02 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Ja, és ez a rövid summázat nagyon tetszett a negativ buddhimusról! Nem bánnám még hosszabban kirészletezve sem! Ennél szebben talán egy ateista sem irhatta volna le, miért nem lett buddhistává!
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 19; Szer. 05:16 pm    Hozzászólás témája: NEGATIV BUDDHIZMUS Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

A TÜKÖR-DHARMA

Több Sutra is közöl proféciákat a Dharma jövőbeni sorsáról. Ezek megegyeznek abban, hogy az Igazi Dharma Kora után következik az un. Tükör-Dharma, majd a Dharma Eltűnésének Kora.
Shakyamuni Buddha szerint az Igazi Dharma Kora 500 évig fog tartani az Ő eltávozása után, ezután a Tükör-Dharma ezer éves periódusa következik, majd kezdetét veszi a Dharma Eltűnésének Kora.
A Tükör-Dharma beköszöntése, és Nagarjuna születése egybe esik.
Nagarjuna születését állítólag a Buddha megjövendölte, ahogy egyesek állítják Az állítólagos jövendölés a Lankavatara Sutra ,Sagatakam 165-166 alatt lenne található - bár az itt szereplő Nagahvaya név meglátásom szerint sehogyan sem azonosítható Nagarjunával.
Vannak olyan vélemények, hogy Nagarjuna volt az egész Mahayana kezdeményezője, de ezek az állítások semmivel sem támaszthatók alá. Pont az ellenkezőjére vannak bizonyítékaink.
Nagarjuna fellépéséig a legnagyobb eretnekség számba ment volna, ha valaki azt állította volna , hogy a Samsara és Nirvana azonos.
Ezt a kijelentést Nagarjuna mesteréig, Saraháig tudjuk visszavezetni, aki tantrikus varázsló, és nyilkészítő vadász volt.
Nagarjuna ezt a tanítást átvette, és kiegészítette a kétfajta igazságról szóló tanítással. Az egyik igazság ilymódon a Samvriti Satya, vagyis a konvencionális igazság, a másik pedig a Paramartha Satya, a transcendentális igazság.
Az igazság ilyetén való két részre osztásakor várható lenne a Samsara és Nirvana különállásának megerősítése, de éppen az ellenkezője következett be. Ráadásul a "Samvriti" szó hazugságot jelent.
A fentiek alapján a logika azt követeli, hogy amennyiben a két birodalom eggyesíttetett, úgy a két igazság is eggyesíttessen: mit kezdjünk azonban a "hazugság" és a "transzcendencia" szavak fogalmi eggyesítésével? Hogyan vihető ez ki ?
Föltehető-e az a kérdés, hogy az az állítás, mely a Samsárát és a Nirvánát azonosnak tekinti, az a posztulált "igazságok" közül melyikbe tartozik ? Ez azonban még nem minden.
Nagarjuna elvetette a Mahayana addigi tanításait, és tanításai teljesen szembe kerültek a Mahayana tanításokat összegyüjtő és rendszerező Mahayana-Shraddhotpada Shastra tanitásaival, melyeket Ashvaghosha Bodhisattva foglalt össze.
Mindaddig példa nélkül állt, hogy egy első fokozatú Bodhisattva (mivel hogy Nagarjuna állítólag az volt) felül merje bírálni a Buddha tanításait, és különösen a Nirvana kérdésében, melyre nézve a Sutrák kifejezetten fenntartották az authoritást a Buddha számára.
(Úgy kell megértenünk, hogy Nagarjunát még kilenc fokozat választotta el a Buddhaságtól, és még a hetedik fokozattól is messze volt, aminek az elérése nélkül a Bodhisattva visszaeshet a világi létbe!)
A "Középső Útnak" (madhyamaka) ez a mestere, nem volt képes átlátni, hogy mi az igazi középső út, mikor ezt a tanítást meghirdette.
Mint ahogy figyelmen kívül hagyta a Mahayana-Shraddhotpada Shastrát,
ugyanúgy figyelmen kívül hagyta azt a tényt, hogy a Buddha a harmadik tanperiódusban elmagyarázta, hogy a második tanperiódus tanításai methodológiai tanítások.
Nagarjuna a methodológiát értelmezte világnézeti tanításként, a harmadik tanperiódus tanításairól pedig azt állította, hogy ezek a Buddha világnézeti tanításai.
A dolgok fölcserélődtek, mint a tükörben. Innen származik a Tükör-Dharma elnevezés.
Korunkban az un. "buddhisták", akik tulajdonképpen csak semi-buddhistáknak nevezhetők, majdnem mind a TÜKÖR-DHARMA követői.
Ezek még Mahayana követőknek sem mondhatják magukat, mert ennek alapvető feltétele, hogy elfogadjuk a Mahaparinirvana Mahayana Sutra tanításait, melyek bizony diametrikusan szemben állnak a Nagarjuna által tanított Tükör-Dharmával.

Anraku
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 19; Szer. 07:04 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Anraku, ez nagyon tetszik! Egyszerű, világos fogalmazás, úgy értem aki egyáltalán nem járatos a buddhizmusban az persze nem érti, de aki kicsit is tájékozott benne, annak sokat mondó és elgondolkodtató! Aki meg most találkozik először ezen írás által a buddhizmussal, az legalábbis annyit felfog belőle hogy valami zűr van a másik oldalon, s kritikával szemléli majd azt! Fel is tettem külön cikként az oldalra! De hadd kérdezzelek meg, nem kéne-e szerinted ezeket egy külön gomb alá (külön rovatba) tenni, tehát ezt a cikket meg az előző, negatív buddhizmusról szólót, természetesen "A Negatív Buddhizmus kritikája" címmel? Csak egy szavadba kerül és megteszem! Átcsoportosítom!
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 19; Szer. 09:17 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Már meg is csináltam! Legfeljebb ha nem tetszik, visszacsinálom.
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 20; Csüt. 12:18 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Zoli,
nem kell semmit sem vissza-csinálni, így nagyon is jó lesz, sőt erre szerettelek volna kérni, de megelőztél! Köszönöm !
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 21; Pént. 06:06 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Anraku, örömömre szolgál hogy tetszésedre lehettem! Igazán nagyon örülök neki hogy tetszik a művem, tényleg, a gombját ugyanis tudományos alapossággal terveztem meg: a felette levő, "Cikkek" gombból indultam ki, kicseréltem rajta a szöveget, majd tükröztem vízszintesen és függőlegesen is, hogy ezzel jelezzem hogy tükör-dharmát tanítanak, - ehhez az ötletet, nem tagadom, a te cikked adta aminek ugye épp tükör-dharma volt a címe! De hogy méginkább ki legyen emelve hogy ez a buddhizmusnak a helytelen ága, a NEGATÍVJA, sőt a "sötét" oldala, emiatt egy fotóretusáló programmal még a színeit is invertáltam, azaz minden pixelének a színét kivontam a fehérből, s e különbözet-színekkel van megalkotva a kép! Vagyis - eltekintve a gomb szövegétől - a gomb lényegében ugyanaz mint a fenti, a pozitív buddhizmushoz tartozó, csak a tükörképe, színeit tekintve pedig az a helyzet vele mint a samszara és a nirvana esetében: mindegyik gomb teljesen üres a másiktól!
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Amrita



Csatlakozott: 2006.03.13. Hétfő 17:41
Hozzászólások: 26

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 21; Pént. 02:58 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Zoli,
Nagyon tetszik a Tukor-Darma gomb tervezesed.
Egyszeruen nagyszeru es zsenialis.
Nagyon jo otlet volt.
_________________
May all beings be happy, healthy, free from suffering!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 21; Pént. 04:30 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Zoli,
mit mondjak, igazán zseniális ötlet volt, Bodhicitta vette észre először,nagyon tetszett neki. Ez nem más, mint a Tan hatásos illusztrációja, amit igazán csak a Tanban járatosak tudnak értékelni.
Te mindig ráérzel a dolgokra - és ez nem csak a magas IQ következménye, hanem KARMA is!

Anraku
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 21; Pént. 06:50 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Anraku, Bodhicitta és Amrita, az a helyzet hogy - mint azt be nem fejezett önéletrajzomban olvashattad is a vége felé - volt egy időszak ifjúkoromban, amikor komolyan szimpatizáltam a buddhizmussal, és megfordult a fejemben a gondolat, de komolyan ám, hogy buddhista leszek! Aztán azonban történt ez-az, és eltávolodtam tőle, holott kifejezetten sokat foglalkoztam vele egy időben. Még Puja-szertartáson is vettem részt. (Ott aztán meg kellett állapítsam hogy nagyon hasonlít a keresztény miséhez, ami amiatt lehet mert a keresztények minden bizonnyal sok ötletet csórtak a szertartásaikhoz innen). Igazság szerint épp a te írásaidat olvasgatva kell rájönnöm, hogy akkortájt (több mint 20 évvel ezelőtt) minden bizonnyal a buddhizmus negatív oldalával ismerkedtem meg, és NAGYON HELYESEN jöttem rá teljesen egymagam, abszolúte bármiféle külső segítség nélkül, hogy itt valami nem stimmel, és nem igaz! Természetszerűleg csak az ateizmus maradt a számomra, de ezt igazság szerint nem bánom, mert mindezideig nem is bukkantam semmiféle olyan tény nyomára, amit meg ne lehetne magyarázni legalább olyan tökéletesen ateista terminológiával, mint akármely valláséval! A buddhizmus eleinte amiatt fogott meg, mert - emlékszel ugye sokat írtam erről az önéletrajzomban - sokat olvasgattam scifit, és a buddhává válás folyamatát nagyon egyszerűen úgy fordítottam le a magam számára, hogy ha az ember eléggé JÓ, akkor mintegy ennek jutalmaként egyre inkább valamiféle Buddha-nevű szuperlénnyé válik! Ez nagyon szimpatikus volt a számomra, mert ki ne szeretne szuperlény lenni, s az is nagyon POZITÍV dolog ha úgy van hogy a jóság eszméje (szeretet, könyörület, stb) tesz valakit szuperlénnyé, mert kellemes dolog arra gondolni hogy a jóság erősebb mint a gonoszság! S mindezt az ember önmaga érdemei által érheti el, nem valamiféle istenség kegyéből! Nagyon tetszett. De aztán az nem volt vonzó a számomra, hogy a végső cél önmagam megsemmisülése legyen a Nirvánában; sok más hülyeséget is észrevettem a "szent" tanokban; ezeket azonban most nem sorolom fel nehogy az legyen a látszat hogy itt az ateizmust dicsérem. Valójában - be merem vallani, és tőlem aztán nyugodtan terjeszthetitek is akár ateista berkekben is - én Viola Zoltán úgy vélem, hogy nagy jót tenne az egész emberiségnek, ha képes lenne valami önmagán túl mutató célt találni végre! Nem hiszem hogy volna ilyen cél, emiatt mondható hogy ateista vagyok, de HA volna ilyen, az jó volna! Mindenesetre megjegyzem azért hogy más dolgok is voltak amik eltávolítottak a buddhizmustól, de ezeket sem akarom most részletezni, mert messzemenően óvakodok tőle hogy itt én kritizáljam a tanokat vagy a buddhistákat bármi téren is; annyit azonban megjegyzek hogy főleg etikai jellegű nézetkülönbségeim voltak egypár buddhistával. Konkrétan a bennem levő humanista nézetek (amiket Bodhicitta is észrevett a felfogásomban, s már akkor is jelen voltak bennem) ellentétbe kerültek bizonyos buddhisták által vallott etikai nézetekkel. Márpedig ha olvasgatod a fórumos megnyilatkozásaimat Anraku, láthatod hogy a kereszténységet is főleg etikai oldalról kritizálom!

Na mindezt a sok szöveget csak amiatt írtam le (írói mivoltomhoz illőn most is a szájmenés vétkébe esve) hogy megmagyarázzam hogy nekem persze hogy vannak buddhista ismereteim innen-onnan, ha rendszeres képzésben nem is vettem részt!

Annak azonban nagyon örülök hogy a gombterv tetszik! Én főleg nem is a tükrözést tartom a legnagyobb ötletnek benne, hanem a színek invertálását. Szerintem az benne a nagy trükk. De mindegy, lényeg hogy tetszik!
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 22; Szomb. 06:28 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Megtaláltam Astus honlapját.

http://gportal.hu/gindex.php?pg=2219582

Egészen fiatal gyerek, alig múlt 20 éves. Azt hiszem ezek után hajlamos az ember úgy gondolni hogy Anrakunak több tapasztalata van...
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 25; Kedd. 04:19 pm    Hozzászólás témája: A NEGATIV BUDDHIZMUS KIS "GYÖNGYSZEME" Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

SHANTIDEVA egy olvasott szerző, valószínüleg sokan olvasták tőle a Bodhicaryavatarát. Én is szoktam olvasni, mert érdekes dolgokat lehet nála találni. Például ezt:

"Minden dolog megvilágosodás (bodhi), mert minden dolgot úgy kell felfognunk, mint ami nélkülözi a szubsztanciát, - még az Öt Nagy Bűn is megvilágosodás (bodhi), mert a megvilágosodásnak (a bodhinak) nincs szubsztanciális természete, mint ahogyan az Öt Nagy Bűnnek sincs szubsztanciális természete."
(Shantideva: Siksasamuccaya, 257.)

Tehát: az anyagyilkosság megvilágosodás,
az apagyilkosság megvilágosodás
egy Arhat megölése megvilágosodás
egy Buddha vérének ontása megvilágosodás,
a Sangha szétszakítása megvilágosodás.

Bizonnyára, bizonnyára, - bólogat az ember. Igy kell ennek lennie, ha már egy ilyen nagy filozófus ezt írta...
Na meg, mit olvasunk a Vimalakirti Sutrában is? - Hogy a Bodhisattva lehet mérges, mohó, lusta, stb, de tulajdonképpen mentes a beszennyező dolgoktól (kleshák).
Ha pedig ez így van, akkor az is lehet, hogy a fentieket mérges, lusta és mohó Bodhisattvák írták : ha tehát a Bodhisattvák lehetnek mérgesek, lusták mohók, nincs ok arra, hogy képmutatók és hazugok ne legyenek, mert ezek a dolgok is szubsztancia nélkül valók.

Ki tudja, a megvilágosodástól lehet, hogy csak az választja el őket, hogy még nem ölték meg apjukat, vagy anyjukat...???

Anraku
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 25; Kedd. 05:24 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Razz Tetszik a stílusod Anraku... Én is vagyok néha mérges, mohó, irigy, stb, de tulajdonképpen mégis mentes vagyok a beszennyezőktől, azaz Bodhisattva vagyok... lehet hogy kissé negatív de annyi baj legyen...
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Máj. 19; Pént. 04:55 pm    Hozzászólás témája: KÉRDÉSEK A MADHYAMIKÁKHOZ Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

A MADHYAMAKA IRÁNYZAT KÖVETŐI, (és itt az Általános Madhyamakára gondolunk), valószínűleg könnyen meg tudják válaszolni az alábbi kérdéseket.

1.) Elismerik-e a Végső Realitást? (Dharmata).

2.) Amennyiben a Dharmata üres, ez az üresség egyenlő-e a Samsara ürességével, ha igan, mi indokolja a különbségtevést ?
Ha nem, mi akkor a Dharmata meghatározója ?

3.) Ha a Samsara és Nirvana azonos, mi indokolja benne a két igazság (samvrtisatya és paramartasatya) jelenlétét ?Ha pedig a két igazság jelenléte és ennek megfelelően elválasztottsága indokolt, akkor ez miért nem vonja szükségszerűen maga után a két Birodalom elválasztottságát ?

4.) Az a kijelentés, hogy "a Samsara és a Nirvana azonos", a samvrtisatya, vagy a paramartasatya osztályába tartozik ?

5.) Hogyan lehet a "samvrti" (hazugság) "satya" (igazság) ?

6.) A pudgalanairatmya és a dharmanairatmya tanítása tagadja az elkövető és az elkövetett létét. Tudjuk azonban, hogy az elkövető és elkövetett hiányában karma nem jön létre, így a kettő együttes tagadása nem más , mint a KARMANAIRATMYA posztulálása.

7.) Tisztában vannak-e azzal, hogy a Buddha szerint, aki a karmát tagadja, az nem buddhista ?

8.) Jóformán minden Mahayana Vaipulya Sutrában megtalálható az, hogy a Nirvanáról csakis a Buddha nyilatkozhat. Honnan származik akkor Nagarjunának, az első fokozatú Bodhisattvának merész kijelentése a Samsara és Nirvana azonosságáról ?

9.) Hogyan magyarázzák a Surangama Sutrának azt a kijelentését, hogy Jó Csillag szerzetes a dharmanairatmya tanitása miatt élve a pokolra süllyedt ?

10.) Hogyan magyarázzák, hogy az ugyancsak ezt a tanítást hirdető Nagarjuna első fokú Bodhisattva lett ? Azért talán mert ezt a tanítást "kiegyenlítette" a pudgalanairatmya tanításával ?

11.) Elkövető és elkövetett hiányában beszélhetünk-e karmáról ?

12.) Tudják-e azt, hogy a szubsztancia tagadása mundán és szupramundán vonatkozásban úgy a keleti, mint a nyugati filozófia szerint is nihilizmus ?

13.) Miért tanítja a Prasangika-Madhyamika , hogy akármit is állítanak, azt tagadd? Nem úgy van-e, hogy ekkor ez a filozófia kimerül a tagadásban ?

14.) Az Absolutum tagadói meg tudnak-e jelölni egy szilárd alapot, mely tanitásaikat hitelesíti ?
Szilárd alap hiányában tanításaikat nem hitelesíti semmi.
A szilárd alap megtalálása tanításaikat romba dönti.


Anraku
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Máj. 20; Szomb. 06:14 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Felraktam e kérdéseket a "Negatív buddhizmus kritikája" rovatba; nekem nagyon tetszenek!
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Hozzászólások megtekintése:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Mi a pozitív buddhizmus lényege? Honlap: http://pozitivbuddhizmus.fw.hu Időzóna: (GMT +1 óra)
1 / 1 oldal
Feliratkozás a témára
 
Téma törlése Téma áthelyezése Téma lezárása Téma szétválasztása 
Ugrás:  
Készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Szavazhatsz ebben a fórumban.
Moderálhatod ezt a fórumot.

Fórum adminisztráció


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Magyar fordítás © Andai Szilárd
MyStat - Az ingyenes webstatisztika
y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>html>y>