Tartalomjegyzék Kevésbé ismert vallások fóruma
Nyitotta Viola Zoltán író, http://poliverzum.fw.hu
 
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   TaglistaTaglista   CsoportokCsoportok 
 ProfilProfil   Nincsen új privát üzenetedNincsen új privát üzeneted   Kilépés [ violazoli ]Kilépés [ violazoli ] 

MARA HÁLÓJA

 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Mi a pozitív buddhizmus lényege? Honlap: http://pozitivbuddhizmus.fw.hu
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.03.12. Vasárnap 21:59
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Vörösberény

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 14; Pént. 10:04 pm    Hozzászólás témája: MARA HÁLÓJA Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Bármilyen kérdést teszünk fel a Dharmával kapcsolatban mindig szem előtt kell tartanunk a Buddha Szándékát. Annál is inkább mert:

1/ a Dharmát nem fektették írásban a Buddha életében

2/ a Buddha nem hagyott hátra mestereket.

Ebből következett, hogy a Buddha Nirvanaja után a "MESTEREK" száma gomba módra szaporodott. Ezek a mesterek elkezdtek vetélkedni, mert minél több követőjük volt annál nagyobb mestereknek hitték őket. Így aztán megfeledkezve a Buddha végakaratáról, a saját szájuk
íze szerint tanították a Dharmát. A szabályokat vagy nem tanították, vagy úgy tanították, hogy a Buddha csak ajánlotta. Természetes, hogy egy ilyen "Dharmát " tanító mestereket sokkal többen követték, mint azt aki azt hirdette, hogy a Buddha a távozása után a Vinayat hagyta meg Mesternek. Tehát a Vinayat kell mindnyájunknak követni. Így aki szerzetes, annak a szerzetesi szabályok szerint kell élnie, aki nem szerzetesi életet él arra a Vinayaból az Ötös fogadalom vonatkozik. A Buddha Dharma legfontosabb tanítása az EGYÜTT ÉRZÉS, KÖNYÖRÜLETESSÉG és az ÖNZETLEN SZERETET minden érző lény iránt. Mondhatjuk-e azt, hogy együtt éreztünk az állattal akit megöltek azért, hogy mi megehessük? Átérezve annak szenvedését, nagy könyörületből önzetlenül elfogyasztjuk?!. Hogy láthatnánk meg a saját Buddha Természetünket, mikor az állatokban lévő Buddhát nem látjuk? Mind addig amíg az érző lényekre nem mint Buddhákra tekintünk, nem értettük meg a Buddha Szándékát. Ennek hiányában pedig senki sem lesz képes a Buddha Tanítását megérteni. A Buddha szándéka egyértelmüen az érző lényeket megszabadítani a szenvedéstől és haláltól. Elvezetni őket a szenvedés nélküli halhatatlanságba. Világosan kifejtette, hogy a szenvedést a vágy okozza. Vágy olyan dolgok után ami percről percre változik. Ez nem más mint az érzékszervek csalóka játéka. Ellenállhatatlan kényszer ízek, gazdagság, bujaság, hatalom stb. után. Ezek az ösztönös vágyak nem vezetnek máshova, mint a gyűlöletbe, irigységbe, bosszúvágyba , gyilkosságba. Ha nem vagyunk elég éberek nagyon könnyen Mara hálójába esünk. Ettől még a nagy mesterek, guruk, tanítók sem képesek megvédeni bennünket. A Buddha nagyon jól tudta, hogy miért a Vinayat hagyta meg a MESTERÜNKNEK. Nem másért mint azért, hogy képesek legyünk felismerni a Jó Tanácsadókat. Egy Jó Tanácsadó tudja, hogy egyetlen tanító van Shakyamuni Buddha, mindenki más csak tanácsadó. A Jó Tanácsadó az aki a Mestert követi, vagyis betartja a Szabályokat. Ez a Tan eltűnésének ideje és éppen ezért nagyon nehéz Jó Tanácsadót találni. Mindazoknak akik úgy gondolják, hogy a szabályok nem kötelezőek csak ajánlottak lehet, hogy igazuk van. Ez persze úgy tűnik, mindha azt mondanánk valakinek az őserdőben: ugyan a fákra festett jelek segítségével kijutsz az őserdőből, de ne törődj vele, azok nem fontosak ne ragaszkodj hozzá, arra mész amerre akarsz mert ez az őserdő ugy sem létezik, majdcsak kijutsz valahol. A Jó Tanácsadó viszont azt mondja : Ezen az Őserdőn a Buddha végigment, felfestette a jeleket, hogy el ne tévedjünk. Mielőtt eltávozott azt üzente : ezeket a jeleket követve kétséget kizáróan kijutunk az őserdőből. Tanítónak vagy tanácsadónak lenni nagy felelősség. Egy Jó Tanácsadó képes a Buddha első és legfontosabb tanítását , hogy NE ÖLJ megfogadva, jópéldával előljárva tanítani, hogy a húsevés helytelen. A hús nemevés az első lépés a Nemes Nyolcrétü Ösvényen. Ha ezt valaki nem realizálja, nem lesz képes az Ösvényen végigmenni. Sokan arra hivatkoznak, hogy a Buddha is megette a húst, sőt disznóhústól kapott mérgezéstől halt meg. Ez teljesen hamis és félrevezető tanítás. Ez semmi más mint félrefordítás a Buddha életéről. Ehhez ismernünk kell a Shakyak történetét. Erre vonatkozóan A Buddha Élete írta Ashvaghosha, Skr.-ból Kinaira fordította Dharmaraksa A.D.420. Ang. ford. S.Beal.

" A Shakyak egészséges, erős, izmos emberek voltak. Kultúrájuk a legmagasabb volt Indiában. Gazdagon termő rizsföldjeik mellett teheneket tartottak. Tej, túró, sajt mellett zöldség és gyümölcs volt a napi élelmük." /Ang.-ból ford. Bodhicitta/

Tehát a Buddha egy teljesen vegetáriánus országban élt, ahol az emberek el sem tudták képzelni a húsevést. A disznóhús mérgezésről csak ennyit: A Buddhát Chunda vendégségbe hívta. Aki a szerzetesi sabályokat ismeri, tudja hogy egyetlen szerzetes sem fogadhat el személyes meghívást. A meghívást csak úgy fogadhatják el, ha az legalább öt szerzetesnek szól. Ebből következik, hogy Buddha legalább másik négy szerzetes kiséretében érkezett Chunda házába. A vendégek tiszteletére sukaramadhavam-ot / egy fajta gomba ami azt jelenti , hogy a vaddisznó öröme/ szolgáltak fel. Senki más a Buddhán kívül nem betegedett meg. Ebből egyértelmüen kiderül, hogy a Buddha ételébe szándékosan mérget tettek. Tehát akik arra hivatkoznak, hogy a Buddha disznóhústól kapott mérgezést nemcsak önmagukat , másokat is félrevezetnek.

Bodhicitta

MAITRI MAITRI MAHAMAITRI

MINDEN VELEM KEZDŐDIK.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 15; Szomb. 06:48 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Bodhicitta, a hozzászólásod nagyon tetszik, fel is tettem cikk formájában! De azt szeretném kérdezni, mi a bizonyíték Sakjamuni Buddha megmérgezésére? Mert ugye számomra kézenfekvöbbnek tünik a feltételezés, hogy egyszerüen amiatt halt meg, mert a gombás étel (ami tudott dolog hogy nehezen emészthetö) megeröltette a szervezetét, ami érthetö hiszen ekkor már nagyon idös volt - a többi szerzetes biztos sokkal fiatalabb volt! Ha meg erre azt mondod hogy hát ez tul materialista magyarázat, hiszen Buddha természetesen Tökéletes volt, mit neki az idös kor amikor annál nagyobb csodákra is képes, akkor azt mondom hogy oké, de ezesetben felmerül a kérdés, hogy hát nem látta talán elöre hogy abban az ételben méreg van?' Nem érezte meg a veszélyt?! Ha tudta, miért ette meg?! Egyáltalán, ha megeszi is tudva vagy tudatlanul, de épp ö ne lett volna képes valami hókuszpókuszra hogy a méreg ne ártson neki?! S a mérget valaki be kellett tegye az ételbe. Buddha nem látta az illetö érzelmein a rosszakaratot? Mert ha tudja hogy ott a méreg, mégis megeszi, s hagyja hogy a méreg ártson holott elkerülhetné, akkor ez szimplán öngyilkosság, vagy nem?

Szóval, hogy is van ez?!
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.03.12. Vasárnap 21:59
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Vörösberény

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 18; Kedd. 01:13 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Zoli

A Buddha halálával kapcsolatban sajnálom, de közvetlen bizonyítékunk nincs. Közvetlen bizonyítékon értem ,egy orvos álltal kiállított halotti biznyitvány ami tartalmazza a halál okát. Így csak közvetett bizonyítékokra támaszkodhatunk. A Buddha életéről szóló történetekben az áll, hogy Chunda álltal felszolgált ételtől egyedül a Buddha betegedett meg. A történetekben az is benn van, hogy a Buddha megtiltotta, hogy Chundát ezért hibáztassák vagy felelősségre vonják.
A Buddha semmiképpen nem követhetett el öngyilkosságot. A karma törvénye szerint az öngyilkossággal semmi sem oldható meg. Aki öngyilkosságot követ el a következő életben nem új életet kezd, hanem az előzőt kell megismételnie. Mondhatnám úgy is, hogy osztály ismétlésre itéli önmagát. Tanulmányaim során nem találkoztam olyasmivel hogy a Buddha hókusz pókuszokat alkalmazott volna.
A többi kérdésedet csak a Buddha tudná megválaszolni. Hogy a Buddhák mit , mikor és miért cselekednek csak akkor tudjuk meg mikor magunk is Buddhák leszünk.

Bodhicitta

MAITRI

MINDEN VELEM KEZDŐDIK
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Amrita



Csatlakozott: 2006.03.13. Hétfő 17:41
Hozzászólások: 26

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 18; Kedd. 03:18 pm    Hozzászólás témája: Buddha jelenlete a vilagban Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Az elozo temaval kapcsolatban csak annyit, hogy Buddha nem a karmaja miatt halt meg mergezes altal. O nincs alavetve a karmanak, mert nincs a karmikus folyamatban. O Onmaga kivetulese volt a vilagban, mondhatni, egy tokeletes hologramm. Ilyenmodon jatszott el egy eletet, hogy igy is tanitsa az embereket. Szoval nem is halt meg abban az ertelemben ahogy mas halandok, hanem csak igy fejezte be a foldi kivetulesenek tartamat.
_________________
May all beings be happy, healthy, free from suffering!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 18; Kedd. 05:10 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Látom nem értitek mit akartam kifejezni. Aki mérget tett Buddha ételébe, azt akarta hogy meghaljon - ő nyilván azt hitte hogy meg tudja ölni! Na már most tételezzük fel hogy Buddha mint valami földöntúli lény valóban nem tud meghalni, de ezesetben úgy tett mintha meghalna, hagyta látszattestét meghalni, eljátszotta a halott szerepét! Miért?
Ha azt mondjátok hogy az illető kedvébe akart járni, azt mondom hogy viszont sokkal több embert szomorított el ezzel!
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.03.12. Vasárnap 21:59
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Vörösberény

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 21; Pént. 04:27 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Zoli

A Buddha A Három Idők Mindenttudója, nyilván valóan tudta, hogy az étel mérgezett. Ekkor már 80 éves volt, távozásának ideje mindenképpen elérkezett . Mivel azt tanította, hogy a Samsara test jellemzője a születés, öregség, betegség és a halál. Távozása előtt szükségét látta, hogy tanítványainak bizonyítsa, hogy ez alól még az Ő szamszara teste sem kivétel. Tisztában volt vele, hogy sokakat elszomorít, de a tanítványai tudták, hogy ez elkerülhetetlen. Mindaz amit eddig elméletben tanultak átment a gyakorlatba. A Buddha az életével tanította a szenvedés igazságát, "halálával" pedig megtanította átérezni a szenvedés igazságát.

MAITRI

Bodhicitta

MINDEN VELEM KEZDŐDIK
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 21; Pént. 05:54 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Hát így már érthetőbb kedves Bodhicitta, de azért mégis az a gondolat motoszkál bennem, hogy testi halála után igazán visszatérhetett volna a tanítványaihoz, valami különleges módon, olyasféleképp mondjuk mint ami a shrimala-devi szútrában van leírva! Vagy legalábbis azellen kéne tennie valamit, hogy a negatív buddhizmus elharapódzzon. Mert ugye, most sokan beszennyezik és félremagyarázzák a tanait. Én sem szeretem ha amit mondok, azt eltorzítják, holott hol vagyok én a buddhaságtól! Van valami elképzelésed arról, miért tűri ezt el mégis?
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Amrita



Csatlakozott: 2006.03.13. Hétfő 17:41
Hozzászólások: 26

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 21; Pént. 03:33 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Tulajdonkeppen Buddha most is velunk van, de manapsag mar csak nagyon kevesek latjak. Akik teljes meggyozodessel kovetik az eredeti tanitasait, azok kepesek latni a Darma Szemukkel, ami sokkal tisztabb, mint a fizikai szem.
A Darma Ending Age karmikus kovetkezmeny. Buddha nem iranyitja a lenyek karmajat, mint ahogy a Keresztyen/Kereszteny vallasok kepzelik Istenrol, hogy kenye kedve szerint iranyitgat mindeneket. Buddha, a Mester, megmutatja a kivezeto utat a szenvedesek vilagaibol es az mar az egyentol fugg, hogy elfogadja e. Ez a fajta segitseg sokkal hatekonyabb es bolcsebb, mert aki odaer, hogy elfogadja az utat, az mar meggyozodesbol teszi, nem csak mert valaki erovel odarakta, de kozben fogalma sincs, hogy hogyan kell megjarnia az utat.
Elobb-utobb minden leny eljut a meggyozodesig es megtalalja a szabadulast. Sajnos most a periodus lefele vezeto szakaszanal tartunk, de ez a szakasz egyszer felfele fog vezetni. Ez mindaddig igy fog menni, amig minden leny megszabadul es akkor mindannyian hazaterve megtalaljuk az OROK BOLDOGSAGOT.
_________________
May all beings be happy, healthy, free from suffering!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 21; Pént. 07:00 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Bár úgy lenne ahogy írtad, Amrita!
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.03.12. Vasárnap 21:59
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Vörösberény

HozzászólásElküldve: 2006 Máj. 21; Vas. 05:07 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

A Buddhizmus nagy kátyuja az "én-nélküliség" .
Ha egy kezdő Buddhista, megfelelő alapok hiányában elkezd vele foglalkozni elkerülhetetlenül belegabalyodik.
Nyugaton a Buddhizmust nagyon sokan nem vallásnak tekintik, hanem aféle "Intellektuális" filozófiának. És mint filozófia végnélkül csűrhető-csavarható. Teljesen mindegy, hogy merre csavarjuk soha nem lesz világosan érthető. Mindig fennmarad egy kérdés, "KI AZ AKI"? Mindig eljutnak egy ajtóig, de soha nem lépnek be, mert nincs aki belépjen, és a küszöbnek nincs másik oldala. Na, de melyik "Intellektüel" fogja bevallani, hogy egy kukkot sem ért belőle. Rögtön ráfognák, hogy nem igazi buddhista.
Márpedig amíg nem értik meg azt, hogy mi nem az én, addíg nem lesznek képesek tovább lépni. Az énnélküliség bajnokai , igazságuk bizonyítására mindig a Samyutta Nikaya 22. 59 Anattalakhana Suttára hivatkoznak. Ezeket a Buddha annak az öt yóginak mondja el, akik
elhagyták, miután ráébredt arra, hogy az aszkézis nem vezet sehová, de később visszatértek és a tanítványai lettek. Ebben a Buddha így szól a szerzetesekhez :


Szerzetesek!

A test, érzés, észrevétel, emlékezés, tudat NEM én,
Ha a test, érzés, észrevétel, emlékezés és tudat volna az ÉN,
A test, érzés, észrevétel, emlékezés és tudat nem vezetne FÁJDALOMHOZ.
Lehetséges lenne, hogy a testre, érzésre, észrevételre, elmélkedésre és tudatra azt mondjuk ?: LEGYEN ez a test, érzés, észrevétel, emlékezés,és tudat ÍGY. NE LEGYEN ez a test, érzés, észrevétel elmélkedés és tudat ÍGY.
De éppen ezért a test, érzés, észrevétel, emlékezés,és tudat NEM én,
A test, érzés, észrevétel, emlékezés, tudat FÁJDALOMHOZ VEZET.
Ezért nem lehetséges azt mondani a testre, érzésre, észrevételre, emlékezésre és tudatra nézve : LEGYEN ez a test, érzés, észrevétel, emlékezés és tudat ÍGY. NE LEGYEN ez a test, érzés, észrevétel, emlékezés és tudat ÍGY.

- Szerzetesek mit gondoltok?: a test, érzés, észrevétel,emlékezés és
tudat ! ÁLLANDÓ vagy ÁLLANDÓTLAN?

- Állandótlan Uram.

- És ami ÁLLANDÓTLAN az FÁJDALMAS vagy KELLEMES ?

-Fájdalmas, Uram.

- És ami ÁLLANDÓTLAN, ami FÁJDALMAS, mivel VÁLTOZÁSNAK VAN ALÁVETVE arról vajon mondhatjuk-e, hogy EZ AZ ENYÉM, EZ VAGYOK ÉN, EZ AZ ÉN ÉNEM ?

- Nem Uram.

Így szerzetesek, legyen az bármilyen test, érzés, észrevétel, emlékezés, tudat akár múltbeli, jövőbeli.
Durva vagy finom, belső vagy külső, alacsonyrendü vagy magasrendü, távoli vagy közeli, MEGÉRTÉSSEL KELL HOZZÁÁLLNI! :

Ez NEM az ENYÉM, ez NEM ÉNvagyok, ez NEM az ÉN énem!
Így látva a nemes tanítvány kiábrándul a testből, kiábrándul az
érzésből, kiábrándul az észrevételből, kiábrándul az emlékezésből és
kiábrándul a tudatból. KIÁBRÁNDULVA MINDEZEKBŐL! A VÁGY
ELTŰNÉSÉVEL TELJESEN MEGSZABADUL.
Teljesen megszabadulva megjelenik a "TELJESEN MEGSZABADULT",
FELISMERI: "A SZÜLETÉSNEK VÉGE ! A SZENT ÉLET BETELJESEDETT !
A FELADAT ELVÉGEZTETETT ! "

Ha figyelmesen elolvassuk , rá kell jönnünk, hogy a Buddha egyetlen egyszer sem mondja, hogy olyan mint Én nem létezik. Itt azt magyarázza el, hogy MI NEM AZ ÉN.

A Samyutta Nikaya 3. 196 a Buddha kifejezetten LÉLEKRŐL beszél . /Páli: ATTAN/.

Egy időben Savattiban a tiszteletre méltó Radha, miután leült, ezt a kérdést intézte Az Áldott Buddha Úrhoz :

- Anatta, Anatta hallottam. Tiszteletre Méltó kérlek mond meg mit jelent az Anatta?

- Csak azt Radha, hogy az alak NEM lélek, az érzések NEM lélek, az észrevátelek NEM lélek, a ragaszkodás NEM lélek, a tudat NEM lélek.
Így látni a dolgokat ez a SZÜLETÉSNEK VÉGE. A BRAHMAN ÉLET BETELJESEDETT. AMIT TENNI KELLETT MEGTÉTETETT, ÉS AZT ÉREZZÜK, HOGY INNEN NINCS SEMMI MÁS MINT AZ IGAZI LÉLEK!

Nincs ezen kívül más teendő többé.


NAMO AMITABHA

Bodhicitta
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Hozzászólások megtekintése:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Mi a pozitív buddhizmus lényege? Honlap: http://pozitivbuddhizmus.fw.hu Időzóna: (GMT +1 óra)
1 / 1 oldal
Feliratkozás a témára
 
Téma törlése Téma áthelyezése Téma lezárása Téma szétválasztása 
Ugrás:  
Készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Szavazhatsz ebben a fórumban.
Moderálhatod ezt a fórumot.

Fórum adminisztráció


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Magyar fordítás © Andai Szilárd
MyStat - Az ingyenes webstatisztika
y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>ml>y>