Tartalomjegyzék Kevésbé ismert vallások fóruma
Nyitotta Viola Zoltán író, http://poliverzum.fw.hu
 
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   TaglistaTaglista   CsoportokCsoportok 
 ProfilProfil   Nincsen új privát üzenetedNincsen új privát üzeneted   Kilépés [ violazoli ]Kilépés [ violazoli ] 

Miben különbözik a pozitív buddhizmus más irányzatoktól?

 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Mi a pozitív buddhizmus lényege? Honlap: http://pozitivbuddhizmus.fw.hu
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 11; Szomb. 08:10 am    Hozzászólás témája: Miben különbözik a pozitív buddhizmus más irányzatoktól? Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Azaz mi a különbség közte és a mahajana, hinajana, vadzsrajana között?

Anraku válasza:

A Pozitiv Buddhizmus nem kötődik specifikusan a buddhista Tan (Buddha-
Dharma) egyik fő ágazatához sem, mivel ez egy törekvés, amely a Dharma pozitív (kataphatikus) szemléletén alapszik, és ezért szembeke-
rül az általánosnak gondolt "via negativa" (apophatikus) szemlélettel.
Ezért követőkre talált a Hinayanában (melyet nem szabad azonosítanunk
a Theravádával),a Mahayanában, és a Vajrayanában is.
A Hinayanán belül ezt az utat követi a thaiföldi Dhammakaya irányzat,
mely a Nirvánát pozitív módon értelmezi, és ennek megfelelő meditációs
módszereket alkalmaz.
A Mahayanán belül a Pozitiv Buddhizmushoz sorolható a történelmi Nye-
pan (Nirvana) Iskola, a San-chieh-ciao Iskola. A Liang Dinasztia szerze-
tes Wu császára szintén a Nye-pan Iskola követője volt, és az "ürességet"
hirdető Bodhidharmát ki is tiltotta az udvarból.
A San-chieh-ciao iskola kinában páratlan bodhisattva tevékenységet
folytatott, a kapott adományokból a szegényeket támogatta, és kamat
nélküli kölcsönöket nyujtott. Ez felkeltette a többi szekták irígységét,
akik azt hirdették, hogy az adományokat nem a szegényeknek, hanem a szerzeteseknek kell adni. Végső soron ez - és nem a tanításaik - veze-
tett el az Iskola császári betiltásáig.
A tibeti Vajrayanán belül a Jonangpa volt az, mely kihangsúlyozta a Buddha pozitív tanításait, és amely szintén magas fokú szociális érzé-
kenységet tanúsított.
A Pozitiv Buddhizmus tehát nem szektariánus irányzat, még azt sem
mondhatjuk, hogy filozófiai szekta, mivel követői vannak úgy a Yogacara,
mind a Madhyamaka Iskolákban, valamint a Mahayana harmadik fi-
lozófiai Iskolájában, a Tathagatagarbhavadában.
A Pozitiv Buddhizmus a Buddha végső tanítását követi, a Buddha szellemében. Elismeri a "nem én" tanításét, úgy mint a mundán én taga-
dását, ugyanakkor tanitja a Végső Valóságként létező igazi ént, a
Satyatmant. Elismeri a Samsara ürességét, és elismeri a Nirvána üres-
ségét is, amit azonban "Másik Üresség"-nek nevez.
Így a Samsára üres a Nirvána Négy Kvalitásától (Gunaparamita) a Nir-
vana pedig ures a beszennyezőktől, a klesháktól.
Ily módon, egyik üres a másiktól.
A Buddha a Samsara jellemzőiként (lakshana) írta le az állandótlanságot
(Anitya) a szenvedést (Dukha) az én-nélküliséget (Anatman) és a tisz-
tátalanságot (Asubha).
A Nirvana jellemzői ezzel diametrikus ellentétben állnak. Ezek:
NITYA - állandóság, SUKHA - áldás, boldogság ATMAN - igazi én, és
SUBHA - tisztaság.
A Nirvana fenti jellemzői bennfoglaltatnak minden érző lény természeté-
ben, ez a Buddha - természet. Csak le kell hántaniuk magukról a kles-
hák (negativ psichologiai tendenciák) elsötétítő burkát, és felragyog fényes Buddha - természetük.
A Pozitiv Buddhizmus a Buddha összes tanításait a magáénak tartja,
azokból semmit el nem vet, csak helyesen értelmezi.
Tudja, hogy a Buddha végső tanitása a Tan csúcspontja, vagyis hogy a
hegy legmagasabb pontját a csúcson érjük el, és nem a hegy közepén.
Éppen ezért a középső tanperiódusban adott tanításokat annak fogja fel, aminek azt a Buddha valóban szánta: az önzetlenség, a bodhisattva út
methodológiájának, ami azonban nihilizmusban hullana szét a végső
tanperiódusban tanított Végső Igazságok (uttaraottara) nélkül.

Anraku


A hozzászólás legutóbb violazoli által 2006 Márc. 13; Hétf. 02:56 pm-kor lett szerkesztve, összesen 2 alkalommal.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.03.12. Vasárnap 21:59
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Vörösberény

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 12; Vas. 11:10 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Anraku

Nagy örömmel tölt el, hogy végre találtam egy forumot ahol a Buddhizmusról mint pozitivumról olvashatok.
Ilyen világos és könnyen érthető cikket még mástól nem olvastam.
Remélem , hogy még sokan csatlakoznak.

A kérdésem az lenne, hogy mit jelent az, hogy ne ragaszkodj.Én mint ember hogyan tudom ezt megvalósítani, amikor másokért felelősséggel tartozom. Nekem ez a kérdés mindig nagy problémát okoz.

Köszönettel

Bodhicitta
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 13; Hétf. 02:53 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Bodhicitta, én nem tudok válaszolni a kérdésedre, mert egyáltalán nem vagyok a téma szakértője, sőt én ateista vagyok, nem is buddhista, mindössze olyan embernek tartom magamat aki a jóindulatú emberek összefogását sürgeti a szeretet illetve a maitrí nevében, világnézettől függetlenül! A buddhizmus viszont - ha nem is vallom - de bizonyos szempontokból rokonszenves nekem, legalábbis egyes irányzatai. (A nicked különben nagyon tetszik!) Én tehát csak technikai segítséget adok a fóumhoz! Választ minden bizonnyal Anrakutól kapsz majd. Én csak azért írok most, hogy üdvözüljelek e fórumon! Nagy örömömre szolgál hogy megtiszteltél a regisztrációval; érezd otthon magadat! Ha esetleg van valami kívánságod valami speciális topikra vonatkozóan, csak szólj, s intézkedem! Állítsd be a fórum kinézetét igényeid szerint, bejelentkezés után a "Profil" feliratra kattintva fenn, válasz "avatárt" magadnak a galériából... és hívd meg barátaidat is ide!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 13; Hétf. 03:04 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Mindenesetre ha ateista vagyok is, de filozófiailag belegondolva a dologba, logikusnak tűnik Anraku azon állítása, hogy ha egyszer már feltételezzük a Nirvana létét, s ezt a Samsara ellentéteként azonosítjuk, akkor logikus, hogy ha a Samsara jellemzőjeként, attributumaként fogjuk fel az énnélküliséget, akkor a Nirvana attributuma kell legyen szükségszerűen az "énnel-rendelkezés"! Tulajdonképpen ez volt az egyik fő oka annak, hogy úgy gondoltam, illő a buddhizmus ezen irányzatának is megnyilatkozási lehetőséget, fórumot biztosítani! Lényegesen vonzóbbnak tartottam ugyanis ezt, mint az egyéb irányzatokat!


Kedves Bodhicitta,

szeretettel köszöntelek ! A neved valóban nagyon szép, és a bennünk
meglévő Buddhatermészetre utal, gondolom Te is ezt akarod kifejezni.
Ami kérdésedet illeti, ez a buddhizmusnak úgy elméleti, mint gyakorlati
kardinális pontja.
A nem-ragaszkodás szerzetesi szempontból (leegalább is egy Hinayana
követő szempontjából) könnyen elintézhető lenne: ne ragaszkodj semmihez!
De már egy Mahayana - úton járó szerzetes számára sem ilyen egysze-
rű a dolog, és pláne nem ,egy , a világban élő Bodhisattva Úton-járó
számára.
E fontos kérdés meg-nem értése, és gyakori félreértése onnan szár-
mazik, hogy sokan egy szerintük kivánatosnak vélt cél elérését vindi-
kálják a maguk számára, nevezetesen, hogy "már túl vannak jón és
rosszon". Ez az elképzelés azonban csak érzelmi kiégettséghez vezet,
és semmikép sem összeeggyeztethető a Bodhisattva útjával, aki bizony,
ragaszkodik!
Ragaszkodik a Nagy Könyörülethez (Maha Maitri) az érző lények iránti
elkötelezettségéhez, hogy godviselőjük, orvosuk, tanítójuk lesz, és
el nem hagyja őket a szenvedésben! A Mahaparinirvana Sutrából tudjuk,
hogy a Buddha bizony nem lépett be az Arhatok Nirvánájába, hanem
a Maha-Nirvánát valósította meg,amely egyenlő a Maha Maitrivel !
Ebben a szellemben tevékenykedve, a Nyugati Tiszta Föld Buddhája,
Amitabha is ragaszkodik 48 fogadalmához, a minden érző lény megmentéséhez !
Nem szabad természetesen olyan dolgokhoz ragaszkodnunk, amely
a cyklikus léthez, a Samsarához köt minket, de ragaszkodnunk kell
a Kushala-karma-margahoz, vagyis a jó karma útjához, mert csak ez
az út, amely előrevisz minket, és más lényeket. Ezen az úton járt a Buddha, és a mibennünk meglévő Buddha-természet is ezt az utat
jelöli ki a számunkra !

Anraku
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.03.12. Vasárnap 21:59
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Vörösberény

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 14; Kedd. 04:09 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Violazoli
Köszönöm a kedves fogadtatást. Gondolom tudod a karma útjai kiszámíthatatlanok. A Buddha tanítása szerint MINDEN A GONDOLATBÓL SZÁRMAZIK. Ha a gondolat tiszta, az mindig tiszta szándékot eredményez teljesen mindegy, hogy az ember minek vallja magát. A jó az mindenhol jó, és ez a lényeg. Ez az aminek hiányában vagyunk manapság. Bár elég régóta foglalkozom a Buddhizmussal, de nem tudományos szinten mint Anraku. Éppen ezért örülök ennek a fórumnak, mert látom, hogy itt nem fecsegés folyik. Sajnos nincs sok barátom, de aki van azt megpróbálom ideterelni. Rájik fér egykis agytágítás.

Maitri
Bodhicitta

MINDEN VELEM KEZDŐDIK!!!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.03.12. Vasárnap 21:59
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Vörösberény

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 14; Kedd. 04:44 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Anraku

Köszönöm a kimerítő válazt. Valahogy igy éreztem ahogy elmagyaráztad. A Buddhizmusban sokszor találkoztam olyan dologgal amit értettem de nem éreztem. Ahhoz, hogy egy bizonyos állitást elfogadjak, nekem nem elég csak érteni azt éreznem is kell. Igy voltam ezzel a kérdéssel is. Az én megértésem szerint a Buddha Dharma valóban pozitív tanítás, mivel a negativ világból /szenvedés/ a pozitívba / szenvedéstől mentes/ világba vezet. Irtál a különböző tanperiódusokról mi a lényege az első periódusnal?
Válaszodat előre is köszönöm

Maitri

Bodhicitta

MINDEN VELEM KEZDŐDIK.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 15; Szer. 06:38 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Bodhicitta,

bizony, az elméleti tudás nem elég, az intuiciónak is nagy szerepe van a Dharma követésében. Ez köztudott dolog, nem is vitatja senki.
A baj ott kezdődik, mikor bizonyos buddhista skolasztikusok elő akarják
írni a számunkra, hogy mit lássunk meditációban - téziseik bizonyítékait.
Mert ha nem ezt látjuk, úgy nem a tézisekben, de bennünk van a hiba,
szerintük.
A tibeti filozófus és Kalacakra-mester Yumowa Láma (12.szd) meditációs
tapasztalataira, és a Tathagatagarbha Sutrára hivatkozva elvetette az
üresség szokványos szemléletét, mely az öntermészet ürességét tanította, (svabhavasunyata) és ezzel szembeállitotta a szubsztanciát
elismerő (parabhavasunyata) tanítást, mely az ürességet csak a Samsarára vonatkoztatja.

Ami az első Tan-periódust illeti, arról rövidesen szándékomban áll írni,
tehát szives elnézésedet kérem, ha a választ most elhalasztom.
Ez annyira fontos kérdés, hogy bizony már foglalkoznunk kellett volna
vele. Köszönöm, hogy eszembe juttattad, ez a kérdés valóban részletes
ismertetést igényel, tehát mindeképen meg kell tárgyalnunk !

Anraku
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 18; Szomb. 06:37 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

AZ ELSŐ TAN-PERIÓDUSRÓL

A Buddha tanítása - ahogy kijelentette -, a Középső Út. A Középső Út
mentes a szélsőségektől, vagyis a vágyakban való elmerüléstől és az
aszketizmus szélsőségeitől. A Középső Út kifejezés aztán sok mindenre
kiterjedt, így elsősorban a buddhista világnézetre.
Igy a Buddha-Dharma mentes a szélsőségektől, mint például az eterna-
lizmus, és a nihilizmus.
Ez a középső út lenne a Madhyamaka. Kérdés azonban, mit értsünk Mad-
hyamaka alatt?
A legjobb választ erre Taranatha Lámánál találjuk, aki erre vonatkozólag
a Madhyanta-vibhaga-t idézi:

"A tisztátalan érzékelés létezik:
Az mindkettővel bíró:
Itt van az üresség,
És Az is itt van szintén.
Ez nem üresség,
Sem nem-üresség.
Ily módon minden megmagyaráztatott:
Ez van, ez nincs, ez van.
Ez a Középső Út. "

A fenti vers magyarázat a Buddha három periódusba tartozó tanításá-
ról. "Ez van, ez nincs, ez van." Ez a Három tanperiódus rövid foglalata,
és ez jelenti a Középső utat.
Taranatha szerint létezik az Általános Madhyamika, és a Nagy Madhya-
mika. A Nagy Madhyamika magába foglalja a Buddha mindhárom
periódusban elmondott tanítását (Ez van, ez nincs, ez van) az Általá-
nos Madhjamika viszont tévedésen alapszik, mivel kiragadja a hármas
tanítás közepét, (ez nincs) és tévesen azt mondja, hogy ez lenne a
Buddha egész tanítása, holott ez csak methodológiai tanítás, mely a
samsarikus képzelt én ellen irányul.
Valóban, ezt az igazságot még Nagarjuna, az Általános Madhyamika
alapítója is látta, mivel ezt mondja:

"Az ürességet (sunyata) a megszabadulás érdekében tanították a Buddhák. Valóban gyógyithatatlanok azok, akik az ürességet
világnézetnek tekintik."
(Madhyamaka-karika, 18, - 8.)

A Pali nyelvű Tripitakat nem tekinthetjük úgy, mint az Első Tanperiódus
foglalatát. Ott kell kezdenünk, hogy a Buddha nem Pali, hanem Magad-
hi nyelven tanított, tanítványai pedig Paisachi ("Húsevő") és Ardhama-
gadhi ("fél-magadhi") és még egy sor más nyelven beszéltek.
Így a félreértések elkerülhetetlenek voltak.
Ahogy az Avatamsaka Sutra leirja, a Buddha nem kifejezetten a tanítás
szándékával érkezett földünkre, a Saha világ keleti felén lévő Déli
Jambudvipára. Azért jött, mert világunknak nem volt Buddhája:

"Némely világnak van Buddhája,
Más világoknak nincs:
Némelyiknek csak egy Buddhája,
S másoknak van Buddhája számtalan.

Ha egy világnak nincs Buddhája,
Akkor egy Buddha egy más világból
Misztikusan ott megjelenik,
Hogy kinyilvánítsa a Buddhák tevékenységét."

A Buddhának szándékában állt a Buddhák tevékenységének kinyilvánítása, de majdnemcsak süket fülekre talált.
Ezért hivatkozott az Amitabha Sutrában a különböző Buddhák tanú-
ságtételére, de mindez nem volt elég. India ekkor tele volt a Nastika
és Charvaka ateista-materialista iskolák követőivel.
Ezért tanításait - mondja az Amitabha Sutrában -"az egész világ vona-
kodik elhinni."
Ekkor elhatározta, hogy olyan tanítást fog adni, mely az ateisták és materialisták számára is elfogadható, és követhető lesz.
Küldetése tehát mindenkihez szólt, és ennek eleget is akart tenni.
Ezért a szenvedés, és a szenvedéstől való megszabadulást tanította,
megalapitotta a Vinaya- szabályokat, melyek a meditációt segítik,
és mindent a meditációra bízott, hitet nem követelt.
A tanítványok így két részre oszthatók: a Sraddha-anusharinokra ,
akik hittek a Buddhában, és a Dharma-anusharinokra, akik követték
a tanitott Dharmában. Mig az első megközelítés az érzelmekhez, az utóbbi az intellektushoz szólt.

(A továbbiakban az Első Tanperiódus tanításait szeretném ismertetni,
főleg idézetek fölhasználásával. Erre rövidesen sor kerül.)

Anraku
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 25; Szomb. 05:58 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

A POZITIV BUDDHIZMUS ALAP-PRINCIPIUMAI

A Pozitiv Buddhizmus alapelveinek meghatározása Dr. Tony Page tisztelt
barátunk, a Mahaparinirvana Sutra első nyugati kiadója, és német nyelvü
fordítója nevéhez fűződik, aki azokat mint a Mahayana Mahaparinirvana Sutra Principiumait határozta meg.
Ezek a Principiumok azonban elválaszthatatlanok a többi Sutrák (Tathaga-
thagarbha, Anunatva-Apurnatva, Shrimaladevi-Sutrák,stb) Principiumaitól,
is,
illetve azokkal azonosak.
Igy azért ugy gondolom, hogy helyesen járunk el, hogy ha a Dr. Page ál-
tal meghatározott Principiumokat a Pozitiv Buddhizmus alap-principiumaiként tekintjük,annál is inkább, mivel maga a "Pozitív Buddhiz-
mus elnevezés is Dr. Page-től származik.

1. A Buddha nem teremtett, örök, nem változó és mozdulatlan, ugyan-
akkor manifesztációi korlátlanul megjelenhetnek a Tíz Világban.
Halhatatlan, mindenttudó, mindenütt jelenlévő úgy térben mint időben,
ugyanakkor térhez, és időhöz nem kötött.

2.Egy halhatatlan Buddha-principium (Buddha-dhatu), avagy Buddha-
Matrix (Tathagatagarbha) létezik minden érző lényben, mely úgy szolgál, mint az Útra Térés oka, (bodhi), és melyet csak a tökéletes Buddhák látnak.

3.Ez a Buddha-principium (Buddha-dhatu) avagy Buddha-Matrix, ez
az esszencia (svabhava), vagy Dharmakaya, mely minden Buddhában
és érző lényben jelen van, kontrasztban áll az öt skandhával, melyek
összetettek, és állandótlanok, és így összetettségükben és állandótlanságukban képezik a mundán egót.
A Buddha-dhatu az Igazi Én (Satyatman) mely jelen van a mi testi-mentális komplexumunkban, ahova "be kell lépnünk."
Ez a belépés akkor történik meg, mikor megtisztultunk a klesháktól,
a negativ mentális , morális és viselkedési tendenciáktól.
A legjobban ártó kleshák a vágy, harag,hibás szemlélet és büszkeség.

4. A Nirvana az állapota / birodalma (vishaya) az Örökkétartónak (Nit-
ya) az Áldásnak (Sukha), az Énnek, (Atman), a Tisztának (Subha)
és hogy ezek a Nirvanikus kvalitások jellemzik a Buddhát.

5. Minden jótulajdonságok gyökere a barátságosság, és a szerető ked-
vesség, a Maitri.

6.A Mahayana (Bodhisattva )Útján járónak könyörületet és testvéri
szeretetet kell tanúsítania az érző lények iránt, ezért vegetáriánusnak kell lennie. Szeme előtt kell tartania hogy minden érző lényben ugyanaz
a Buddha-természet van. Soha sem mondhatja, taníthatja azt, hogy a
"cél szentesíti az eszközt". Nem helyeselheti ezért az állatokon végrehajtott kísérleteket sem.

6.A Mahaparinirvana Mahayana Sutra a Buddha tanításának csúcspont-
ja, ugyszintén a Tathagatagarbha Sutrák, nem időleges /provizionális,
taktikus (upaya) tanítások, hanem a Végső Igazságra (Paramartha
Satya) mutatnak, ahogy azt a Buddha kijelentette és tudtunkra adta a
Mahaparinirvana Sutrában. Aki ennek ellentmond, az Marapapiyan
dharmát tanít, és nem más mint Icchantika.

7. A Mahaparinirvana Mahayana Sutra egyedül-álló a Sutrák között,
ez a tanítás csúcspontja, és ahogy maga a Buddha mondja a Sutrában,
"Minden Sutra a Mahaparinirvana Mahayana Sutráért lett elmondva.
Aki ennek a Sutrának csak pár szavát is hallja, a jövőben bizonyosan
rátér az Útra.

8. A Mahaparinirvana Sutra minden lény számára jótétemény, boldog-
ság és a Helyes Útra lépés, kivéve az Icchantikák számára,akik elve-
tik és rágalmazzák ezt a tanítást.

9. A Nirvana a legnagyobb béke, és a legtökéletesebb tisztaság, a
Buddha a Nirvana megtestesülése, a Nirvana elérése annyi mint a
Buddhaság megvalósitása. A Mahaparinirvana elérése egyenlő a leg-
felsőbb Buddhaság elérésével. (Anuttara Samyak Sambodhi).

MAITRI
Anraku
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 28; Kedd. 09:02 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

AZ ELSŐ TAN - PERIÓDUSRÓL (2)

A Buddhának az első tanperiódusban adott tanításai a Nikayákban van-
nak összegyüjtve. Ezek a Digha Nikaya, Samyutta Nikaya, Anguttara
Nikaya, Majjima Nikaya és a Kuddhaka Nikaya.
A Nikayák a Buddha beszédeit, beszélgetéseit paraboláit,a Dhammapadát
tartalmazzák, mintegy ötezer oldalon.
Megtalálható bennük a Négy Nemes Igazság, és a Nemes Nyolcrétű Út
kifejtése. Ide tartozik még a Függő Keletkezés Láncolata, vagyis a
Tizenkét Nidana tanítása.
A Buddha a Négy Nemes Igazság és a Nemes Nyolcrétű Út tanítását az
Arhatoknak adta, a Függő Keletkezés Láncolatát pedig a Pratyekabuddhák
tanításának szánta.
Aki ezen az úton végig megy, az Arhat, vagy Pratyekabuddha lesz.
Az Arhatok és Pratyekabuddhák között lényegi különbség nincs, az
elnevezésbeli különbség csak a bejárt úttal kapcsolatos.
Az Abhidharma, és a Vinaya taninterpretációs betoldásai nem képezik
a Buddha tanításait, azokat kb. háromszáz év mulva csatolták a Nikayákhoz. A Nikayákat viszont sokkal előbb foglalták írásba, mint ahogy azt általában feltételezik, vagyis kb. száz évvel a Buddha
Parinirvanája után.
A fentiekből az következik, hogy az Arhatok és Pratyekabuddhák útja
a Hinayana út. Ez nem jelenti azt, hogy egy Bodhisattvának nem kell
a Nemes Nyolcrétű Ösvényen is járni, és nem kell a Függő Keletkezés
Láncolatán is meditálni. És itt nem csak arról van szó, hogy a Bodhisattva
Útja a Hat Paramita, hanem valami másról is.
Hogy ezt megértsük, tanulmányoznunk kell a Shrimaladevi Sutra
"Az Arhatokról és Pratyekabuddhákról" c.részét, valamint "A Határtalan Nemes Igazságok", és az "Egy-igazság" c. részeket is.
Mindez azt jelenti, hogy az Arhatoknak és a Pratyekabuddháknak adott
tanítások tulajdonképpen a Lokayata és Charvaka ateista-materialista
meggyőződésű követőknek lett szánva, beleértve a Függő Keletkezés
Láncolatát (pratitya-samutpada) is.
A Függő Keletkezés Láncolata természetesen csak a Samsarára vonatkozik. A Függő Keletkezés Láncolatának valamelyik láncszemét
elvágva szabadulás érhető el: ez a szabadulás a Samsara hamis "Én"-
képzetére vonatkozik, és ilyen értelemben valóban helyes az a megállapítás, hogy a szenvedést az "Én" hamis képzete okozza.

Ebből aztán az a hamis következtetés vonható le, hogy a szenvedés
oka az "Én" képzete.
A hamis "Én-képzet" egyúttal azonban az Igazi Én hiányára is mutat.

A szenvedés nem az "Én"-képzet miatt áll fenn, hanem éppen az "Én"
hiánya miatt, azért, mert ezt az "Ént" a Samsarában keressük.

Ezért a Samsára és a Nirvana egységét tanítók ezt a kérdést soha sem
tudják megoldani, a két birodalmat elválasztó tanítások viszont könnyen
megoldást találnak.
A "Trilakshana" tanításában a Buddha kiemeli, hogy a következő három filozófiai elv mindegyikével , a másik kettő is adottnak tekinthető:
Anityam-változás, Dukkha-szenvedés, Anatta-énnélküliség.

Ebből következik, hogy az énnélküliség szenvedés.

Tehát az Igazi Én (Satyatman) megtalálásával megszünik a szenvedés,
megszünik a változás.

Az Arhatok és Pratyekabuddhák a nekik adott tanításokkal részleges
Nirvánát képesek elérni, ebben megszűnik a változás, és megszünik a
szenvedés.
Az Igazi Én-t azonban nem képesek megvalósítani, mivel nem hisznek benne. Ennek a megvalósítására csak a Bodhisattva Út nyit lehetősé-
get, és ott is csak azok számára, akik a Tathagatagarbha tanítását
elfogadják.

(Remélhetőleg a Tathagatagarbha-Sutrák a honlapon mindenki számára hozzáférhetők lesznek !)

Anraku
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Márc. 29; Szer. 07:53 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Anraku írta:
"(Remélhetőleg a Tathagatagarbha-Sutrák a honlapon mindenki számára hozzáférhetők lesznek !)"

---

Kedves Anraku ez csak azon múlik mikor küldöd el nekem!
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Ápr. 12; Szer. 05:53 pm    Hozzászólás témája: AZ ELSŐ TANPERIÓDUSRÓL (3) Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Mint már említettük, a Madhyanta-vibhaga szerint az Első Tanperiódus kulcsszavai az "Ez Van". Amire ez vonatkozik, az a Négy Nemes Igazság, a Nirvana, és az Igazi Én, a Satyatman, ami nem tévesztendő őssze a Samsarikus képzelt énnel, melyet a megkülönböztetés érdekében "pudgala"-nak nevezünk.
A Nikayak taninterpretációs addendumai, az Atthakathák határozottan tanítják a Satyatman létét, és ezt sehogy sem lehet ignorálni, nem lehet tagadni, hogy ez a Buddha eredeti magyarázata. A Nikayák és az Atthakathák legalább háromszáz évvel megelőzik a Theravádák Abhidharmáját.
Hogy a Satyatman tana milyen fontos része a Buddha tanításának, arra nézve lássunk néhány idézetet!

Jataka Atthakatha 6. 380. Thitattoti thitasabhavo. "Megállapodva lenni a lélekben, annyi, mintmegálapodva lenni az öntermészetben."

Theragatha Att. 1. 51. Parinibbhuto thitattoti. "A Parinirvana a lélekben való megállapodás".

Sagathavagga Att. 1. 105. Yhitattati patitthitasvabhava. "Megállapodni a lélekben, az a svabhavában (öntermészetben) való teljes megállapodás."

Therigatha Atta. 299. Aggabhave thitatta. "Megállapodni a lélekben a legfelsőbben való megállapodás."

Theregatha Atta.22. 204 Thitatta atidevassa sammasambuddhassa. "Megállapodni a lélekben a legmagasabb Buddhaság elérése."

Mahavagga Atta. 2. 692. Thitatta oghatinnam. "Megállapodni a lélekben, a folyón való átkelés."

Mahavagga Atta. 3. 270. Attano sabhaveneva. "A lélek az öntermészet."
(Tehát az "attan" a "Svabhava" !!!)

Patisambhidamagga 1, 174. Buddhoti yo so bhagava sayambhu. "A Buddha a bhagavan (úr), önmaga inkarnációja."

Suttanipata Atta. 1. 129. Attano saranam gavesamati. " Az énben kell menedéket keresni."

Uparipannasapali Atta. 4. 151. Ekattanti ekabhavam ekamasunnatam. "Az Egy-lélek eggyéválva nem-üresség."

Jataka Atta. 6. 370. Atha amaradevi attano samino niddosabhavam. "A lélek (attan) halhatatlan (amara) és azonos az ön-természettel."

Vibhanga Atta. 329. Silaggam samadiggham pannaggam vimuttaganti idam aggam patvathitattaaggo. "Legmagasabb shila, legmagasabb samadhi, legmagasabb bölcsesség, legmagasabb megszabadulás: ez a lélekben, a legmagasabban való megállapodás."

Az idézeteket még hosszan lehetne folytatni. Természetesen tudatában vagyunk annak, hogy ezzel a semi-buddhistákat, az apophatikus úton járókat nem győztük meg, mert ők az én-nélküliség és az üresség fanatikusai.
Csupán egy kérdést szeretnénk itt feltenni: Ha ők nem hisznek a Buddha legrégebbi tanításaiban, miért gondolják, hogy nekünk hinnünk kell a kb. háromszáz évvel későbbi Abhidarmában ?

És ez bizony egy megválaszolhatatlan kérdés.

Anraku
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
me



Csatlakozott: 2006.05.29. Hétfő 21:00
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: Delia

HozzászólásElküldve: 2006 Jún. 13; Kedd. 10:37 am    Hozzászólás témája: Nem szakértőként? Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

A buddhizmusban nem vagyok otthon. De azért néhány gondolatot szeretnék fölidézni:
1, A buddhista egy tant elfogadó, lehet ateista is.
2, A vallás beosztása félrevezető, amint a krisztuskövetőknél is.
3, A buddhizmust, ahogy a katolicizmust nemhívők is gyakorolják....
Ezeknek a magyarázata és kifejtése hosszadalmas, de akit érdekel válaszolok rá....!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Jún. 13; Kedd. 03:22 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Me,

itt, a "Kevésbé ismert vallások fórumán", nekünk, Pozitiv Buddhistáknak, van egy alfórumunk. Itt mindenki közzéteheti írásait, aki egyetért a Pozitiv Buddhizmus Alap-Principiumaival. (Ezeket el lehet olvasni a honlapunkon, a cikkek és tanulmányok között.) Nálunk ezek képezik egyúttal a fórumozás alapszabályait is, melyhez a jövőben is tartani fogjuk magunkat. Hozzá kell tennem, hogy mint Pozitiv Buddhisták, a buddhizmus legteisztikusabb irányzatának, a Tiszta Földnek követőiként, a felsorolt pontok egyikével sem tudunk egyetérteni.

NAMO AMITABHA !
Anraku, moderátor
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.02.19. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 112

HozzászólásElküldve: 2006 Jún. 13; Kedd. 04:09 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Me, én úgy tudom hogy valóban van olyan nézet, miszerint a buddhizmus tulajdonképp egyfajta ateizmus lenne, de én magam is úgy tartom - holott tkp nem vagyok buddhista - hogy ez a nézet merő tévedés! Pontosabban, lehet benne NÉMI igazság, ám kizárólag a "negatív buddhizmus" valamely irányzatát követő buddhistákra vonatkoztatható! Ezt szakértőként állíthatom neked, mert amúgy műkedvelő szinten elég jól ismerem a buddhizmus számos ágát, az ateizmusban meg kifejezetten profinak tartom magamat, könyvet is írtam róla, itt a link:

http://www.freeweb.hu/violazoli/NAK.html

Ajánlom tanulmányozd kissé a honlap cikkeit, Anraku nagyon érzékletesen írta meg az ezzel kapcsolatos dolgokat, azt is hogy mi a "pozitív buddhizmus" lényege, s azt is, milyen következetlenségekkel terhelt a "negatív buddhizmus"! Mindenesetre tudatlak, hogy attól tartok Anrakut nem nagyon tudod megsértni semmivel sem jobban, mint ha ateistának nevezed! Erre tehát célszerű ügyelned. Ez kb olyan lehet neki, mintha engem valaki katolikusnak nevezne, vagy az "opus dei" tagjának! Ugyanakkor állításod nem nélkülözi a humort sem, mert merő képtelenség és nonszensz, igazi abszurditás ateistának tartani bárkit aki a "Tiszta Föld" irányzat követője, de ennek nevetséges voltát persze csak az látja aki legalább egy icipicit megismerte e tanokat! Szóval ismét csak azt mondhatom hogy ugyan olvass már el néhány cikket Anrakutól, mielőtt ilyen merész kijelentésekkel vagdalkozol...
_________________
Fórum admin. Honlapjaim:
http://poliverzum.fw.hu
http://violazoli.fw.hu
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése  
me



Csatlakozott: 2006.05.29. Hétfő 21:00
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: Delia

HozzászólásElküldve: 2006 Jún. 15; Csüt. 12:58 pm    Hozzászólás témája: Buddhizmus Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

A buddhizmus Buddha vagyis a Megvilágosodott gondolatai és műve alapján keletkezett, aki megalapozta azt amit ma buddhizmusnak nevezünk. Ezek különböző irányzatokra estek szét évszázadok alatt...Újak keletkeznek...
Én ebből az összetett és bonyolult rendszerű irányzatokból egyszerű néhány mondatos írással szeretném megtudni, mi a pozitív buddhizmus irányzatának tanítása?...Mert ezek amiről fennséges szavakkal beszéltek fölöttéb elvont fogalmazás. Vagy egyszerű szavakkal elmondjátok vagy hagyjuk az egészet...
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
me



Csatlakozott: 2006.05.29. Hétfő 21:00
Hozzászólások: 14
Tartózkodási hely: Delia

HozzászólásElküldve: 2006 Jún. 15; Csüt. 01:02 pm    Hozzászólás témája: Irányzatok Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

A buddhizmuson belül nekem nem világos a pozitív buddhizmus irányvonala és szertartásai stb...
Ismerem a Dalai láma által képviselt irányzatot a tibeti buddhizmust, a zen buddhizmust is, valamint a kínai buddhizmust, de nem ismerem ezt a pozitív buddhizmust amit nem is tudok hová tegyek... Honnan is jött, és hol is gyakorolják? Vagy ez egy európai magyar sajátosság, amelyet egy magyar hozott létre?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.03.11. Szombat 0:15
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Nanticoke, PA, USA

HozzászólásElküldve: 2006 Jún. 15; Csüt. 05:15 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével Hozzászólás szerkesztése/törlése Hozzászólás törlése Felhasználó IP-címe

Kedves Me,

kérdéseidet olvasva, visszamentem a topic elejére, és úgy láttam, hogy bizony, kérdéseidre, ha figyelmesen olvasod, ott vannak a válaszok.
Egyszavas válaszok adását továbbra sem tudom ígérni: a válaszokban több évtized munkája van, és a válaszokért mindenkinek meg kell dolgozni. Saját magának.
Meg lehet nézni a honlapot is, ott is megvannak a válaszok, részletesen kifejtve. A Pozitiv Buddhizmusról szóló cikk azt is elmondja, hogy Shakyamuni Buddhától kezdve kik dolgoztak e tan kifejtésén.
Másodszor ajánlom figyelmedbe a "Pozitiv Buddhizmus Alap-Principiumai" c. cikket a honlapon. Ennek az elolvasása többek között arra is felel, hogy maga az elnevezés honnan származik.
Ha pedig a Dalai Lama egy szóval meg tudja magyarázni azt, amit Shakyamuni Tathagata egy terjedelmes Maha-vaipulya Sutrában tanított,
akkor a képességei valószínűleg fölülmúlják egy Samyaksambuddha képességeit...
Kérdéseid egyébként is csak annyira tekinthetők fontosaknak a megad számára, mint amennyire Te magad törekszel a válaszok megismerésére!
Mi nem árulunk instant megértést !

NAMO AMITABHA!
Anraku
_________________
NITYA-SUKHA-ATMAN-SUBHA
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Hozzászólások megtekintése:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Mi a pozitív buddhizmus lényege? Honlap: http://pozitivbuddhizmus.fw.hu Időzóna: (GMT +1 óra)
1 / 1 oldal
Feliratkozás a témára
 
Téma törlése Téma áthelyezése Téma lezárása Téma szétválasztása 
Ugrás:  
Készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Szavazhatsz ebben a fórumban.
Moderálhatod ezt a fórumot.

Fórum adminisztráció


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Magyar fordítás © Andai Szilárd
MyStat - Az ingyenes webstatisztika
y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>l>y>y>y>y>y>y>