Tartalomjegyzék A pozitív buddhizmus fóruma
Itt értekezhetsz a buddhizmusról mint pozitívumról. Honlap: http://buddhista.info
 
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   TaglistaTaglista   CsoportokCsoportok   RegisztrációRegisztráció 
 ProfilProfil   Privát üzeneteid olvasásához be kell jelentkeznedPrivát üzeneteid olvasásához be kell jelentkezned   BelépésBelépés 

A BUDDHA SZAVAI A BUDDHA - TERMÉSZETRŐL

 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Mi a pozitív buddhizmus lényege?
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 54

HozzászólásElküldve: 2006 Júl. 16 Vas., 5:04 pm    Hozzászólás témája: A BUDDHA SZAVAI A BUDDHA - TERMÉSZETRŐL Hozzászólás az előzmény idézésével

"CSODÁK CSODÁJA! Minden érző lénye ennek a világnak birtokában van a Buddha-Természetnek, de nem képes annak felismerésére, mert tudatukat elborítja a tudatlanság ."

A Buddha szavai a megvilágosodás után.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Júl. 16 Vas., 5:21 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

"Ne gondold, bűnös ember, hogy az Öt Skandha tagadásával elrejtheted bűneidet.
A Belső Én ott van benned, figyel téged, és számontartja cselekedeteidet."
(Anguttara Nikaya)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Júl. 16 Vas., 5:27 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

"A Tathagata igazi természete az "ÉN" (Attano)."
(Ittivuttaka Atthakatha, 2, 187)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 54

HozzászólásElküldve: 2006 Júl. 16 Vas., 6:30 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Egy időben Savattiban a tiszteletre méltó Radha, miután leült, ezt a kérdést intézte az Áldott Buddha Úrhoz:

- Anatta, anatta hallottam. Tiszteletre Méltó. Mondd meg, mit jelent az anatta?

- Csak azt Radha, hogy az alak nem lélek, az érzés nem lélek, az észrevétel nem lélek, a ragaszkodás nem lélek, a tudat nem lélek. Így látni a dolgokat ez a születések vége. A brahman élet beteljesedett. Amit tenni kellett megtétetett, és azt érezzük, hogy innen nincs semmi más mint az IGAZI LÉLEK (Satyatman).

(Samyutta Nikaya 3. 196)

Namo Amitabha

Bodhicitta

Minden Velem Kezdődik
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Júl. 18 Kedd., 5:20 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

"A Samsara az Samsara, és nem a Halhatatlanság elérése. Tudatában lenni a halhatatlan legfelsőbb ÉN-nek, ez a halhatatlan legfelsőbb ÉN-nek az elérése."
(Therigatha Atthakatha,289.)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Júl. 23 Vas., 4:28 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

"Van valami minden léányben, ami igazi, valódi, örök, önmeghatározó, és örökké változatlan, - ez az ÉN, bár teljesen különbözik attól, amit a filozófusok tanítanak. Ez az ÉN a TATHAGATAGARBHA, a Buddha-természet, mely mindannyiunkban létezik, melynek jellemzői az Állandóság (Nitya), Áldás (Sukha) Igazi Én (Satyatman) és Tisztaság (Subha).
(Mahaparinirvana Mahayana Sutra)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 54

HozzászólásElküldve: 2006 Júl. 23 Vas., 5:50 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

" Mikor a nem-ént tanítottam, a bolondok úgy gondolták, hogy a tanítás tagadja az Ént.
A bölcsek tudják, hogy ez csak figuratív beszéd, éppezért semmi kételkedés nincs bennük".

(Nirvana Sutra)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 54

HozzászólásElküldve: 2006 Júl. 23 Vas., 6:12 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

" A ruhát megtisztítják a piszoktól, az anyagról eltávolítják a tisztátalanságot, de attól nem semmisül meg, hanem megmaradnak annak amik, ugyan így van ez az " Énnel" is, mikor megszabadul a tisztátalanságoktól"'

(Lankavatara Sutra, Sagatakam)




" Mint az esszenciát a gyógynövényben, mint tűzet a lángban, a bölcsesség hiányában lévő nem veszi észre az Én-lelket a Skandhákban".

(Lankavatara Sutra, Sagatakam)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Júl. 25 Kedd., 3:58 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

"A Dharmakaya, Tathata és a Gotra valóban létező abszolut Svabhava (önvaló) amely a realitásban létezik."

(Ratnagotra-vibhaga, 1, 144.)

"A Buddhák kijelentették, hogy az ÉN létezik"

( Nagarjuna: Mulamadhyamikakarika, 18, 6.)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 54

HozzászólásElküldve: 2006 Júl. 25 Kedd., 6:51 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

" Az Én-lélek Doktrinája ragyogóan fénylik, mint a világ végén fellángoló tűz, eltörli a filozófusok tévedéseit, felégetve az én-nélküliség erdejét":

(Lankavatara Sutra, Sagatakam 766)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.06.24. Szombat 22:37
Hozzászólások: 192

HozzászólásElküldve: 2006 Júl. 25 Kedd., 7:40 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Ha lesz egy kis időm, ezeket a mondásokat összegyűjtöm egy külön cikkbe, és felteszem a honlapra! De épp erre való tekintettel hadd tegyek fel egy szemantikai jellegű kérdést:

Helyes-e, ha a "Buddha"-szó előtt határozott névelőt ("a") alkalmazunk?


Azért kérdem, mert ez végülis személynév, Gautama Sziddhártha herceg beceneve, és nevek előtt a magyar nyelvben a helyesírási szabályzat szerint általában nem alkalmazunk a választékos beszédben határozott névelőt! Mi erről a véleményetek?
_________________
A birodalom.net adminja
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Júl. 25 Kedd., 8:30 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Kedves Zoli,

a "buddha" szó közös főnév, amit ha Shakyamunira alkalmazunk, akkor "A Buddha " (A Megvilágosodott) a megszokott és elfogadott formája. Épp úgy, mint mondjuk "a Tathagata" vagy "a Bhagavan".
Buddhából több is van, tehát a határozott névelővel való ellátása teljesen indokolt.

Anraku
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.06.24. Szombat 22:37
Hozzászólások: 192

HozzászólásElküldve: 2006 Júl. 25 Kedd., 9:39 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszönöm a választ kedves Anraku!
_________________
A birodalom.net adminja
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Júl. 26 Szer., 3:18 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

" - Óh, Bhagavan, van-e az univerzumban ÉN ? Igen, vagy nem?
- Tanítványom, az Én a Tathagatagarbha. Minden lény tulajdonában van a Buddha-természet. Ez az ÉN. Ezt az Igazi Én-t (Satyatman) elfedezik a szenvedélyek, a lények ezért nem látják igazi természetüket."

(Nirvana Sutra)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Júl. 29 Szomb., 5:08 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

"Mindazok akik a "nem-én" teoriájához ragaszkodnak, megsértik a Buddha-dharmát, elvetik a "lények" és "nem lények" dualista tanítását. Ezeket ki kell vetni a bhikshuk gyülekezetéből (sangha), és többé nem szabad hozzájuk beszélni."
(Lank.Sagatakam, 765)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 04 Pént., 3:28 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

"Ahogyan az asszonynak a saját matrixa láthatatlan önmaga számára, ugyanúgy az Én-lélek sem látható a Skandhák között azok számára, akiknek nincs bölcsességük."
(Lank. Sagatakam, 760.)

"Ha nincs igazi Én-lélek, akkor nincsenek szintek, nincs ön-uralom, nincsenek lelki tulajdonságok, nincs felsőbb beavatás, és nincs felsőbb tudatállapot (samadhi) sem."
(Lank.Sagatakam, 763.)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 04 Pént., 3:43 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

" Mikor a Buddha a szemét az érző lényekre veti, látja, hogy azok bár keresztül vonulnak az újraszületés öt birodalmán, testükben mégis nagy kincset hordoznak, mely örök, és nem változó."
(Tathagatagarbha Sutra, 6. Gatha)

"Akár megjelennek a Buddhák a világban, akár nem, a lények akkor is rendelkeznek a Buddhaság szubsztanciájával."
(Ratnagotravibhaga)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 04 Pént., 3:58 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

"Ha a Buddha-természet esszenciája nem létezne, a Samsárától való idegenkedés létre nem jönne, nem lenne vágy a Nirvana iránt, sem erőfeszítés annak elérésére."
(Ratnagotravibhaga, 39.)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 12 Szomb., 3:30 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

"Ahogy a tehén-tej jóízű, ugyanúgy jóízű ez a (Nirvana) Sutra. Mindazok akik elhagyják az ebben a Sutrában kifejtett Tathagatagarbha tanításokat, hasonlatosak a szarvasmarhákhoz. Vegyük például azokat az embereket, akik öngyilkosságot szándékoznak elkövetni: rendkívüli szenvedést fognak okozni önmaguknak: hasonlóképpen tudnotok kell, hogy azok a hálátlan emberek, akik elvetik a Tathagatagarbha tanítását, és nem-ént tanítanak, rendkívüli szenvedést okoznak önmaguknak."

(Nirvana Sutra)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 12 Szomb., 4:51 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

"Shariputra, a Dharmakaya sem nem növekszik, sem nem csökken természetében, nem behatárolható a múltban, ahogy nem behatárolható a jövőben sem, mivel hiányával van a két extremitásnak.
Shariputra, ez nem határolható el a multban, mivel hiányában van a növekedésnek, és nem határolható el a jövőben, mivel hiányában van a csökkenésnek. Shariputra, ez a Dharmakaya állandó, mivel természetében kimeríthetetlen és nem változó."

(Anunatva - Apurnatva Nirdesha)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 18 Pént., 5:58 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

"Manjushri, az emberek azért köpülik a tejet, mivel tudják, hogy vaj van benne. Miért nem köpülik a vizet? Mert abban nincsen szubsztancia. Hasonlóképpen, Manjushri, az emberek megtartják az erkölcsi előírásokat (shila), és elhatározzák magukat a szent életre (brahmacarya), mivel a Tathagatagarbha létezik.
Ezenfelűl Manjushri, az emberek akik aranyat akarnak, és belátó elmével rendelkeznek, azokat a sziklákban keresik. Miért nem keresik a fákban?
Sziklákban keresik őket, ahol az arany-érc (suvarna-dhatu) jelen van, és nem keresikl őket fákban, ahol nincs arany. Hasonlóképpen, Manjushri, az emberek akik észlelik a Dhatu (Buddha-dhatu, Buddha Principium) jelenlétét, így gondolkodnak:'Buddhává kell lennem', és így betartják az erkölcsi előírásokat, és elhatározzák magukat a szent életre.
Mindezenfelül Manjushri, ha nem lenne Dhatu, a szent élet értelmetlen lenne. Ahogy vaj nem lesz a vízből, köpülhetik bár egy milliárd évig is,épp úgy nem származna semmi jótétemény azokra, kik elhatározták magukat a szent életre, ha nem létezne az Atma-Dhatu (Én-Principium)."

(Angulimaliya Sutra)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Szept. 07 Csüt., 6:29 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

"Minden dharmák nem "nem-ének" (anatta): az Én az Realitás (tattva), az Én az Örök (nitya), az Én az Minőség (guna) az Én az Örökkétartó (shasvata), az Én az Stabil (dhruva), és az Én az Béke (siva).

(Nirvana Sutra)


"A Tathagata-dhatu a valódi természete (svabhava/prakrti) a lényeknek. Ezért azt nem lehet megölni, vagy életét kioltani. Ha meg lehetne ölni, akkor az életerőt (jivaka) meg lehetne semmisíteni. Márpedig az életerő megsemmisítése lehetetlen. Ebben az esetben az életerő megfelel a Tathagatagarbhának. Ezt a Dhatut nem lehet lerombolni, megölni, vagy megsemmisíteni, úgyszintén nem lehet nagyon világosan látni, mindaddig, míg a Buddhaság el nem éretett."

(Nirvana Sutra)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Amrita
Site Admin


Csatlakozott: 2006.06.30. Péntek 5:51
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: USA

HozzászólásElküldve: 2006 Szept. 30 Szomb., 10:39 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Akiben nincsen gonosz, nem banthatja gonosz. ( Buddha )
_________________
May all beings be happy, healthy, free from suffering!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger 
Hozzászólások megtekintése:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Mi a pozitív buddhizmus lényege? Időzóna: (GMT +2 óra)
1 / 1 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Magyar fordítás © Andai Szilárd - Frissítette: Magyar phpBB közösség
MyStat - Az ingyenes webstatisztika