Tartalomjegyzék A pozitív buddhizmus fóruma
Itt értekezhetsz a buddhizmusról mint pozitívumról. Honlap: http://buddhista.info
 
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   TaglistaTaglista   CsoportokCsoportok   RegisztrációRegisztráció 
 ProfilProfil   Privát üzeneteid olvasásához be kell jelentkeznedPrivát üzeneteid olvasásához be kell jelentkezned   BelépésBelépés 

A Tiszta Föld Dharma a Buddha eredeti tanítása ( I.)

 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Tiszta Föld
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 54

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 27 Vas., 12:56 am    Hozzászólás témája: A Tiszta Föld Dharma a Buddha eredeti tanítása ( I.) Hozzászólás az előzmény idézésével

Az Avatamsaka Sutra (5. könyve, 8. Gatha) ezt mondja:

Némely világnak van Buddhája
Más világnak nincs:
Némelyiknek csak egy Buddhája,
S másoknak van Buddhája számtalan.

Ha egy világnak nincs Buddhája
Akkor egy Buddha egy másik világból
Misztikusan ott megjelenik
Hogy kinyilvánítsa a Buddhák tevékenységét.
_____ ______ ______ ______ _______

Részletek Bodhicitta" A BUDDHA ÉLETTÖRTÉNETE"c. könyvéből.

A JÓSLAT:


Kb. I.e. 1543-ban, majdnem 3500 évvel ezelőtt, a Föld minden falujában, városában, országában az emberek tudomására jutott egy szent ember jóslata:

- Ó minden érző lénye a földnek, örvendezzetek teljes reménységgel.
Mától számítva ezer évre egy Nagy Tanító jelenik meg a földön,
Istenek és emberek Tanítója a Tökéletesen Megvilágosodott,
Aki elvezet benneteket a szenvedéstől való megszabaduláshoz.
Készüljetek fel a vele való találkozásra. Kerüljétek a rossz
cselekedeteket, rossz beszédet, rossz gondolatokat. Tiszteljétek és
szeressétek szüleiteket, tiszteljétek és bánjatok jól az idősekkel,
hallgassátok meg a szent emberek tanácsát.
Így tisztítsátok meg az utat a Nagy Tanítónak a
Tökéletes Megvilágosodottnak.


A LUMBINI LIGET:

A Shakyak országa csodálatosan szép volt. Ligeteiben hatalmas fákkal, illatozó virágokkal, csodálatosan szép és ritka madarakkal tiszta vízü patakokkal és tavakkal. Az arra járó idegen azt gondolhatta, hogy mennyei országba érkezett. Simhahanu király és felesége Lumbini királynő kiséretükkel gyakran kirándultak. Egy park különösen megtetszett a királynőnek. Arra kérte férjét, hogy ajándékként vegye meg neki. A király elküldte egyik szolgáját, hogy tudakolja meg kié a park és, hogy eladó-e. A szolga visszatérve jelentette, hogy a park egy gazdag ember tulajdonában van és nincs szándékában eladni. Lumbini királynőt elszomorította a hír, mire a király biztosította arról, hogy egy sokkal szebb parkot fog ajándékozni neki. Simhahanu király utasítására szolgái megtisztítottak egy nagy részt az őserdőből és csodálatos ligetté alakították át. Különböző gyümölcsfákkal, virágzó bokrokkal, sal fákkal, csörgedező patakokkal, kis tavak tele lótuszvirágokkal, vizi liliomokkal. Gyönyörű színes madarakkal. Ez a park sokkal szebb lett mint az előző. A király őröket nevezett ki akiknek az volt a feladata, hogy a park mindig tiszta és rendezett legyen. A parkot a királynő neve után Lumbini Ligetnek nevezték el.


TUSZITA A BODHISATTVÁK ÉS ISTENEK FÖLDJE:

Abban az időben mikor még az emberek több száz évig éltek, a Tusita Mennyben az Istenek Tanítója Shakya Bodhisattva volt. Shakya Bodhisattva egészen addig az ideig maradt az Istenek Tanítója mikortól az emberek már csak száz évig éltek. Egy alkalommal az Istenek zenés ünnepséget rendeztek Tanítójuk és az odalátogató buddhák számára. A különböző buddha birodalmakból odalátogató buddhák arra biztatták Shakya bodhisattvát, hogy szálljon alá az Emberek Világába, legyen Ő is Buddha és tanítsa az embereket. Shakya Bodhisattva elfogadta a buddhák tanácsát és közölta az istenekkel szándékát. Az istenek próbálták eltéríteni szándékától, de Ő hajthatatlan maradt. Így szólt az istenekhez:
-Ha valaki közületek megakarja kóstolni a halandóságot, öltsön testet a Földnek ugyanazon részén az emberek között.

Ezek után az istenek elfogadták szándékát, de abban nem tudtak megegyezni, hogy az emberek melyik országában, melyik nemzetségnél és melyik családban öltsön emberi testet. A választást Shakya Bodhisattvára bízták. Ő azt válaszolta:

- Az ősi egyetemes uralkodók leszármazottja, a tisztaerkölcsü Suddhodana, a Shakya nemzetség királya házában, aki Kapilavastuban él.

Ezután az istenek azon tanácskoztak, hogy a Bodhisattva milyen formában hagyja el a Tusita Mennyet. Megállapodtak abban, hogy egy fiatal fehér elefánton amely a Hat Tökéletesség: Nemeslelküség, Tiszta Erkölcsösség, Végtelen Türelem, Határtalan Erő, Tökéletes Elmélyülés és Végtelen Bölcsesség hordozója.

Mielőtt Shakya Bodhisattva az eljövendő Buddha elhagyta volna a Tusita Mennyet, mint az előző Buddhák tették, Ő is kinevezte helytartóját Maitreya bodhisattvát az Istenek Tanítójává. Maitreya bodhisattva most is a Tusita Mennyben tartózkodik. Ebben a pillanatban is tanítja az isteneket és várja eljövetelének idejét, mikor is elhagyva a Tusita Mennyet buddha lesz az emberek világában.

AZ ÁLOM:

Maya Dévi királynő ágyában fekve az aznapi alamizsna osztásra és a szegényekre gondolt. Nagy öröm töltötte el, hogy segíthetett a rászorulókon, míg ezen gondolatai közepette elaludt. Csendesen, teljes nyugalomban aludt, mikor egy csodálatos álom kerítette hatalmába.

Álmában a közeli mennyei birodalom négy nagy Dévája látogatta meg. Kifejezve tiszteletüket, ágyát felemelték és ellszálltak vele a Himalaya hegységben levő Anottata nevü szent tóhoz. A tóhoz érkezve a négy dévafeleség fogadta őket.Miután megfürösztötték Őt a tóban, mennyei ruhákat , mennyei ékszereket adtak rá, mennyei nyoszolyára fektették. Feladatuk végeztével visszavonultak. Magára hagyva békésen pihent, mikor a távolban meglátott egy csodálatosan szép kiselefántot, hátán a Bodhisattvával. A Bodhisattva glóriájából áradó csodálatos fény borította be a világot. A kiselefánt egész teste olyan fehér volt mint a tej. Ormányában tartva egy teljesen kinyílt fehér lótuszvirágot, jött lefelé a hegy aranyszínű oldalán.Leérve a hegy lábához, elindult felfelé az ezüstszínű oldalon. Miután elindult felfelé, hirtelen megállt, visszafordult majd a dévák és gandharvák mennyei zenéjének kiséretében elindult a tóhoz vezető ösvényen. Egyenesen Maya Devi irányába. Odaérkezve a királynő ágyához, azt háromszor körüljárva megállt a királynő jobb oldalán és azt megéríntve a Bodhisattva elfoglalta helyét az anyja testében megnyíló kristálygömbben.
Az érintéstől Maya Devi felébredt.

Közel tíz hónap telt el. A magasabb rendü családoknál az akkori szokások szerint az anya az elsőszülött gyermekének, szülei otthonában adott életet. Maya Devi a királytól engedélyt kapott, hogy az erdei patkányév, 4-dik hónap 15.napján, (a következő holdtölte napján) szülei házába menjen. Suddhodana király megüzente Devadahaba, nem messze Kapilavastutól a Koliyanok királyának, Maya Devi apjának, hogy lányuk a következő telehold napján délben érkezik.
Elérkezett a telehold napja. Maya devi testvérével Maha Prajapatival gyaloghintóba szállt. Többszáz szolgálója mellett, barátnői, énekesek, zenészek és táncosok kiséretében útra kelt. A várost elhagyva közeledtek a Lumbini Ligethez, ahol szülei és rokonai nagy örömmel üdvözölték. A liget teljes szépségében pompázott. A fák és bokrok teljesen virágba borultak. A csendet a madarak csodálatos, örömteli éneke váltotta fel. A tavak kristálytiszta vízében lótuszok és vizililiomok nyíltak. A vízszinén hattyúk úszkáltak. Lágy szellő lengedezett és virágillattal árasztotta el a környéket. Az egész park oly szép volt mintha mennyei liget szállt volna le a földre. A királynőt teljesen lenyűgözte a liget szépsége. Kiszállt hintójából, testvérével és kiséretével körbesétált, gyönyörködött a liget szépségében. Lassan sétálgatva elérkeztek a liget legszebb fájához, egy Sal fához. A fa szépsége teljesen elbűvölte. Ahogy ott állt teljes bűvöletben, a fa nyugat felé eső ágának árnyékában- tudta, érezte, hogy eljött az ideje a Bodhisattva születésének. Testvére és a kiséretében lévő asszonyok, a náluk lévő selymekből falat állítottak, és várták a gyermek születését. A Sal fa segítségül lehajtotta alsó ágát, Maya Devi megfogódzott benne, és ekkor az I.e. 623. év negyedik hónap nyolcadik napjának reggelén a Bodhisattva kilépett anyjának jobb oldalán a kristály gömbből.
Arany színü testéből kiáradó fény betöltötte az egész világot. A föld kétszer megremegett, de a folyók, tavak és tengerek medrükben maradtak. A vakok visszanyerték látásukat, a süketek hallásukat. a bénák felkeltek ágyukból és táncra kerekedtek. A betegek meggyógyultak.

Röviddel születése után határozott mozdulattal felállt. Egyenes testtel minden segítség nélkül hét lépést tett a négy világtáj felé, elmondta nevét a Négy világtáj Isten királyának. Visszatérve eredeti helyére, lábai nyomán lótuszok nyíltak. Egyenes tartással megállt, jobb kezével felfelé, bal kezével lefelé mutatva annak jeléül, hogy Ő a Tathagata. Gondolkodás nélkül kijelentette:

-Ez a születés egy Buddha születése. Ez az utolsó születésem. Ezzel a születéssel befejeztem az újraszületések sorozatát. Az élőlények megmentéséért még ez egyszer testet öltök.

Mikor beszédét befejezte, megnyílt az ég felette és két kristálytiszta vízsugár hullott alá. Az egyik meleg a másik hideg, hogy a nagy királyok és buddhák felszentelésében részesítse. A mennyei lények örömteli énekükkel köszöntötték a Földön megjelenő Tathagathat. Az égből mandarava virágok hulltak.
Egyedül Marat a Vágyak Királyát szomorította el a hír.


Mivel világunknak, a Saha Világban lévő Déli Jambudvipának nem volt Buddhája, ezért Shakyamuni Buddha itt misztikusan megjelent, hogy kinyílvánítsa Amitabha Buddha tevékenységét.
A Lumbini Liget leírása teljesen megegyezik a Tiszta Föld leírásával. A Buddha testszíne Amitabha testszínével. A lába nyomán nyíló lótuszok is a Tiszta Földre utalnak.

Bodhicitta
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.06.24. Szombat 22:37
Hozzászólások: 192

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 27 Vas., 6:15 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Ez nagyon szép, máris felraktam a Tiszta Földről szóló cikkek közé.! Érdekes lehet a könyved kedves Bodhicitta! Csak azt hadd kérdezzem meg hogy a B.C. ugye azt jelenti hogy "időszámításunk előtt", nemde? Nem lehetne-e kicserélni akkor az I.e. jelölésre, mert a B.C.-ben a "C" gondolom Christ-et jelent, és az I.e. egyrészt magyar s így egy magyar fordításba az ilik, másrészt nem tartom szerencsésnek egy buddhista szövegben egy másik vallás alapítójának (akinek ráadásul az egykori létezése is vitás...) emlegetését akár időadatot illetően is! Nekem legalábbis rém zavaró volt a B.C. megpillantása az olvasás közben, és jelentősen lerontotta a műélvezetemet. Ha megengeded kicserélem azonnal I.e. jelölésre a szövegben!

Érdeklődve várom a folytatást.
_________________
A birodalom.net adminja
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 27 Vas., 4:29 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Na persze, az I.e. magyar szövegben kétségtelenül jobb, mint a B.C., ha eltekintünk attól, hogy megkérdezhető, hogy honnan is kezdődik az időszámítás ? - és akkor megint ott vagyunk, ahol voltunk: a buddhista időszámítás szóba sem jöhet, mert kettő is van, sőt három, ha a kínai buddhista időszámítást is hozzávesszük. A jelenlegi év:Mahayana 3029.
Nekem sem tetszik ez a keresztény időszámítás, de ha már van, mit bujkáljunk, és tegyünk úgy mint ha nem létezne, ugyanis bárki megkérdezheti tőlünk. na , ki is született az időszámítás kezdetén ?

Anraku
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.06.24. Szombat 22:37
Hozzászólások: 192

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 27 Vas., 4:47 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Ez igaz, de legalább a nevében nem szerepelne akkor Krisztus! Különben ha megkérdik ki született I.e.1-ben, nyugodtan válaszolhatjuk hogy senki. Mert Krisztus vagy nem is létezett, vagy létezett ugyan, de születésének idejére többféle adat is létezik, egy csak a biztos: teljesen valószínűtlen hogy épp 1-ben! Legvalószínűbb hogy 3 év az eltérés.

Én szeretném ha az I.e. illetve I.u. (vagy i.sz.) jelöléseket használnánk. Gyerekkoromban is ezt szoktam meg és rém idegesít hogy most mindenütt Krisztussal tömik a fejemet-figyelmemet az időadatoknál is, még a tudományos szövegekben is. Legalább már akkor ne így legyen ha egy másik vallással foglalkozunk! Kifejezetten megkérlek arra kedves Anraku, hogy határozottan eldöntsük, mintegy majdhogynem fogadalommal, enyhébb szóval élve szabványt alkossunk róla, hogy e honlapon az I.e. és I.u (vagy I.sz.) jelöléseket alkalmazzuk időadatok jelzésére, és nem keverjük ebbe bele Krisztust se magyarul se ángliusul! Nem nagy kérés! Én mindenesetre nem azért kezdtem bele buddhista honlap készítésébe, hogy akár látens módon is a kereszténységet reklámozzam. Tőlem akár akármelyik buddhista vagy nem buddhista időszámítást is alkalmazhatnád (mondjuk a zsidót vagy az iszlámot azért ne), de még a maja is jöhetne vagy az azték, de krisztust hanyagoljuk! Az időadatokra meg ha valaki rákérdezne - bár meg lennék lepve ha akadna ilyen fazon - egyszerűen azt kell mondani hogy ezek a nyugati kultúrkör időszámítása szerint valóak. Ami igaz is. Hogy egyesek ezt más betűjelekkel fejezik ki, és azt hiszik van valami köze valami Krisztus nevű fazonhoz, az az ő dolguk. Az I.e./I.u. jelölés még manapság is teljesen elfogadott Magyarországon, vegyesen használt a krisztusossal, akkor miért is ne használhatnánk mi is azt?! Egyáltalán, milyen buddhisták vagyunk mi, ha még Buddha életéről szólva sem tudunk meglenni Krisztus emlegetése nélkül?! Irtó cikinek érzem, illetlenségnek is... Szóval kérlek Anraku, ne makacsold meg magadat! Az I.e./I.u. teljesen semleges jelölés, alkalmazzák ateisták is, keresztények is néha, zsidók, akárkik, bolti eladók, mérnökök, filozófusok, akárkik - mi miért nem?!
_________________
A birodalom.net adminja
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 27 Vas., 6:10 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Kedves Zoli,

semmi kifogásom ellene, nem is lehet, tehát akkor állapodjunk meg az I.e/I.u. használatában, nyilvánvaló, hogy ez buddhista szempontból is elfogadhatóbb.

Anraku
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.06.24. Szombat 22:37
Hozzászólások: 192

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 27 Vas., 6:44 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Hú, el sem tudod képzelni, MEKKORA örömöt szereztél ezzel nekem kedves Anraku! Ha te tudnád, MEKKORA utálat fogott el, amikor a rendszerváltozáskor hirtelen hemzsegni kezdtek a krisztusos időmeghatározások a korábban általam megszokottak helyett! Majdhogynem visszasírtam a szocializmust kizárólag ezen egyetlenegy ok miatt, mert akkor nem jézusoztak/krisztusoztak ennyit! Képzelheted! De örülök hogy legalább a mi honlapunkon nem lesz semmi ilyesmi! Köszönöm szépen hogy beleegyeztél, szereztél vele nekem minimum egy boldog estét! Azonnal kijavítom a cikkben!
_________________
A birodalom.net adminja
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 54

HozzászólásElküldve: 2006 Okt. 25 Szer., 9:58 am    Hozzászólás témája: A TISZ TAFÖLD A BUDDHA EREDETI TANÍTÁSA II. Hozzászólás az előzmény idézésével

A BUDDHA ELMONDJA AZ AMITABHA SZUTRÁT.

/Szutra magyarázat/ A TISZTA FÖLD A BUDDHA IGAZI TANÍTÁSA II.


Minden Szutrának Öt-rétegü jelentése van.

1, Megmagyarázza a Nevet

2, Leírja a Lényeget

3, Tisztázza a Principiumot

4, Megvitatja a Működését

5, Meghatározza a Tanítás Jelét.

Öt-rétegü jelentésnek hívjuk, mert Öt-réteg és rétegről rétegre kell lefejteni.

Az első réteg megmagyarázza a Nevet. Csak ha tudjuk a Szutra Nevét, leszünk képesek megérteni a Szutra Principiumát. Olyan ez mint mikor megismerünk valakit, a nevét ismerjük meg legelőször. Ugyanígy van ez a Szutrákkal. Minden Szutrának megvan a saját rájellemző neve.

Minden Szutra címe két részre osztható. 1, A mindennapi cím
2, Speciális cím.

A speciális címe ennek a Szutrának " A BUDDHA BESZÉDE AMITÁBHÁRÓL", és a szó "SZUTRA" a mindennapi cím.
Minden amit a Buddha elmondott, minden amiről a Buddha beszélt Szutrának nevezzük.

Szutrát Öt fajta élőlény mondhat /taníthat, magyarázhat/.

1, A BUDDHA
2, A BUDDHA KÖVETŐJE
3, ISTENEK
4, HALHATATLANOK és
5, TRANSZFORMÁCIÓS LÉNYEK. Ezek Istenek vagy Buddhák akik transzformáció útján jelennek meg emberi testben. A követők, istenek, halhatatlanok és transzformációs lények, először el kell nyerjék a Buddha igazolását, mielőtt Szutráról beszélnek.
A Buddha a Tökéletesen Megvilágosodott. A Buddha végetvetett a karmának és átváltoztatta az érzékeket. Nincsenek karmikus akadályai és mentes az érzelmi megnyilatkozástól.
A Buddha megvilágosodása mondhatjuk azt, hogy három fajta.

1, Alap megvilágosodás: megvilágosodás a gyökereknél.
2, Kezdeti megvilágosodás
3, Teljes vagy tökéletes Megvilágosodás.
Úgy is mondhatjuk, hogy 1,Ön-Megvilágosodott az aki 2, megvilágosít másokat és 3, tökéletes a megvilágosodásban és a gyakorlatban.
Az egyszerű ember nem megvilágosodott. Azt hiszi magáról, hogy intelligens, pedig buta. Mégpedig azért buta, mert olyan dolgokat követ el amiről világosan tudja, hogy rossz. Mindenkinek elkéne érni a megvilágosodást, mivel a Buddha minden élőlényben benne van. Őmaga is egy a sok közül, de míg a Buddha megvilágosodott, addig az egyszerű ember homályos elméjü. A Sravakák, a Kis Jármű követői "szabadok", azt mondják magukról, hogy Ön-megvilágosodottak, pedig ők az úgynevezett "Hangot Hallók" akik felébredtek az úton a Buddha Hangját hallva. Megvilágosodásuk nem teljes, mert másokat nem képesek megvilágosítani. a Bodhisattvák teljesen megvilágosodottak, mert megvilágosítanak másokat. A Bodhisattva vállalja a lények megsegítését és nem vár viszonzást. Saját megvilágosodási módszerét használja mások megsegítésére, hogy minden élőlény megértse a Megvilágosodás Dharmáját. Tökéletes megvilágosodást csak az képes elérni aki gyakorolja az önzetlenséget.

A Sravakák gyakorolják a Négy Nemes Igazságot. Szenvedés, Szenvedés Keletkezése, A Szenvedés Megszüntetése és a Szenvedés Megszüntetéséhez Vezető Út Igazságát.
Ezen kívül gyakorolják a Tizenkét Okozatot és Függőséget:

1/ Nemtudás, ami függőség
2/ Észlelés, észlelés ami függőség
3/ Cselekvés, cselekvés ami függőség
4/ Név és Alak, név és alak ami függőség
5/ A Hat Érzékszerv, a hat érzékszerv ami függőség
6/ Érintés, érintés ami függőség
7/ Érzés, érzés ami függőség
8/ Vágyakozás, vágyakozás ami függőség
9/ Megragadás, megragadás ami függőség
10/ Valamivé válás, valamivé válás ami függőség
11/ Születés, születés ami függőség
12/ Öregség és Halál.

A Tizenkét Okozat és Függőség a nemtudásból származik, a nemtudás teljes hiánya a megértésnek. Nemtudás megszüntetésével a Tizenkét Okozat és Függőség megszűnik működni. Mindazok akik beleragadnak a nemtudásba, nem tudnak megszabadulni az "októl". A Kis Jármű követői, bár gyakorolják a Dharmát, de nem gyakorolják a Hat Tökéletességet és a Tíz-ezer-féle kapcsolatot.

A HAT TÖKÉLETESSÉG.

1/ ADAKOZÁS: Az adakozás megváltoztatja azt aki fukar, irigy, kapzsi,
önző. Az az ember aki nem gyakorolja az adakozást,
nem lesz képes megszabadulni ezektől a rossz
tulajdonságoktól.

2/ ERKÖLCSÖSSÉG: Az előírások segítenek a tökéletes kapcsolatok
kialakításában, az ellenségeskedés
megszüntetésében. Bűnelkövetés és rossz
karmikus cselekedezek elkerülésében.

3/ TÜRELEM : A türelem megváltoztatja azt aki gyűlölködő. Mindenki
aki tele van indulatokkal, gyakorolnia kell a türelmet.
Az Aszurák azok akik folyton ellenségeskednek,
szüntelenül mérgesek, beszédükben tisztátalan
szavakat használnak. Szemükből kiolvasható a
düh és a méreg.

4/ AKARATERŐ: Az akaraterő megváltoztatja a lustaságot .
/fizikai és mentális/ és nemtörődömséget.

5/ DHYANA MEDITÁCIÓ: A dhyana meditáció megváltoztatja
azokat aki szétszórtak és zavaros
gondolkodásuak.

6/ BÖLCSESSÉG: Prajna bölcsesség megváltoztatja azt aki
buta. A bölcsesség fénye eloszlatja a
butaság sötétségét.

A Bodhisattva gyakorolja a Hat Tökéletességet és a Tíz-ezer-féle kapcsolatot. A Bodhisattva gyakorolja az Önzetlenséget.

A Tökéletes Megvilágosodás, a Csodálatos Megvilágosodás megvilágosodása a Buddhának.
A Buddhának Három Teste, Négy Bölcsessége, Öt Szeme, Hat Spirituális Képessége van.

I. HÁROM TEST: Dharma Test /Dharmakaya/
Jutalom Test /Sambhogakaya/
Tranformációs Test /Nirmanakaya/

II. NÉGY BÖLCSESSÉG: A Legnagyobb Tükör bölcsesség
A Csodálatos Megtartó /Átható Bölcsesség
A Cél Elérésének Bölcsessége
Az Egyenlőség Bölcsessége

III. A HAT SPIRITUÁLIS KÉPESSÉG:

1/ Mennyei Szem: a Mennyei Szem látja az Isteneket és azok
cselekedeteit.

2/ Mennyei Fül: a Mennyei Fül hallja az Istenek hangját
és beszédét.

3/ Érteni mások gondolatát: érteni mások gondolatát mielött
megszólalnának. Ez csak a jelen
időre vonatkozik.

4/ Múlt Életek tudása: az elmúlt vagy előző életek tudása,
ismerete.

5/ Az Érzelmi Folyamatok Kioltása: érzelmi folyamatok
nélkül nincs fukarság,
butaság, gyűlölet és
szexszuális vágy
gondolata.


6/ Tökéletes Spirituális Képesség: ez nem más mint elérése a
Csodálatos Spirituális
Állapotnak.

IV. AZ ÖT SZEM: 1) Mennyei Szem:
2) Buddha Szem
3) Bőlcsesség Szem
4) Dharma Szem
5) Hús Szem

A Mennyei Szem képes akadályok nélkül látni a Nyolcvanezer Eonon keresztül történt dolgokat. A Hús Szem csak azokat a dolgokat látja amelyek akadályozottak. A Dharma Szem képes látni a "földi igazságot", minden aspektusát a földi létezésnek. A Bölcsesség Szem képes látni a Tökéletes Igazság Létezését. A Buddha Szem Fénye elhomályosítja ezer Nap ragyogását.
Nem csak a Buddhának, de mindenkinek megvan a Buddha szeme. Van akinek kinyílt a Buddha szeme, van akinek nem. Az Öt Szem bár különbözik abban amit lát, de lényegét tekintve ugyanaz.

"A BUDDHA AMITABHÁRÓL BESZÉL"

Ez a Szutra a Buddha álltal lett elmondva. Ez a Szutra Shakyamuni Buddha szájából jött. Senki nem kérte a Tiszta Föld Dharma-kapuját. A Buddha teljesen önszántából mondta el ezt a nagyon fontos Szutrát. Azért nagyon fontos, mert ez a Szutra az amelyik utolsónak fog eltünni a Tan Eltűnésének korában. Ebben a Szutrában, Shakyamuni Buddha, a Változások Világának Tanítója, a Tökéletes Boldogság Földjének csodálatosságáról és annak Tanítójáról Amitabha Buddháról beszél. Ez a Föld ahol élünk, tele van küzködéssel, szenvedéssel. olyannyira, hogy az élőlényeknek már nehéz elviselni. Ezért nevezzük Saha Világnak. Shakyamuni Buddha ennek a világnak a Tanítója, megmutatja emberségét és együttérzését ami megszünteti a szenvedést, kedvességét ami elvezet a boldogsághoz, tanításával átváltoztatja az embereket.

HÁROM FÉLE EGYÜTTÉRZÉS VAN:

1/ Szerető Együttérző Viselkedés: A mindennapi ember szereti és
szimpatizál azokkal akik közel állnak hozzá,
de az idegenekkel nem. A hozzátartozót vagy
barátot szenvedni látja, minden erejével segíti.
Az idegent észre sem veszi. Az állatokra pedig
úgy tekint mint emberi táplálékra.

2/ Együttérzés ami a Függő keletkezés Dharmájának megértéséből jön:

A Kis Jármű követői, bár gyakorolják a Dharmát,
de mivel nem ismerik el a minden lényben benne
levő Buddha Természetet, a Három Fajta Szerető
Együttérzésből csak az első kettőt gyakorolják.

3/ A Nagy könyörület: A minden érző lényben bennelevő Buddha
Természet megértéséből jön. A Buddha
Dharma-teste betölti a világot. Ezáltal a
Buddháknak és Bodhisattváknak azonos
szubsztanciája van az érző lényekkel.
Minden érző lény benne van a Buddha Szívében
így minden érző lény szívében benne van a
Buddha. Az élőlények és Buddhák szíve azonos
mindennel a Tíz-Világtájban. Észak, Kelet, Dél
Nyugat, a Köztes irányokba, Fölötte és Alatta.
Ezért a Buddha és az érző lények, lényegüket
tekintve azonosak.
EZ A SZÍV TANÍTÁSA, EZT NEVEZZÜK NAGY
KÖNYÖRÜLETNEK.


NAMO AMITABHA

Bodhicitta


A hozzászólás legutóbb Bodhicitta által 2006 Okt. 25 Szer., 7:07 pm-kor lett szerkesztve, összesen 1 alkalommal.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 54

HozzászólásElküldve: 2006 Okt. 25 Szer., 5:29 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Folytatása A TISZTA FÖLD A BUDDHA EREDETI TANÍTÁSA II

A Buddha anélkül beszél a Dharmáról, hogy egy szót szólna. Shakyamuni Buddha és a Tíz Világtáj Összes Buddhája "Teljesen Megvilágosodottak". Amíg mi egyszerű emberek mélyen alszunk és álmodunk, a Buddha Teljesen Felébredett. Buddha Bölcsességével nincs semmi amit ne tudna és ne látna. Hogy könnyebben megértsük a Dharmát, nem másért mint a mi érdekünkben, emberi testet vett fel. Végig ment az Úton, gyakorolt és "Teljesen Megvilágosodott". A módszert amit gyakorolt tanítja, hogy minden élőlény megértse, gyakorolja és elérje a Tökéletes Bodhit.
Ezért beszél a Dharmáról.

Amiről éppen most beszél az Amitabha.

A BUDDHA ELMONDJA AZ AMITABHA SZUTRÁT:

Amitabha a "VÉGTELEN FÉNY"
Amitayusz a "VÉGTELEN ÉLET"

Amitayusz a Végtelen Élet , nem más mint Amitabha Áldása és Erényessége.
A Végtelen Fény pedig Amitabha Bölcsessége.
Végtelen Fény - Végtelen Élet, nemcsak az Áldása, Erényessége végtelen, de a Spirituális Ereje, Ékes Szólása, Tulajdonságai és Tanítása is Megszámlálhatatlan.

Ebben a magyarázatban az Amitabha Szutrának Öt Értelmét ismertetjük.

I. ALAP DHARMA: melyben a Buddha felfedi az eredeti Alap Tanítás
lényegét, a Tökéletes Adakozás Négy Fajtáját:

1/ Földi (Evilági) Teljes Adakozás: a gyakorlatban ez egy egyszerű
megnyilvánulás.
2/ A Gyógyítás Teljes Adománya: meggyógyítani minden egyes
élőlényt a saját bajából.
3/ Teljes Adakozás: a Dharma Tanítása minden élőlény javára.
4/ A Teljes Adakozása Az Alap Magyarázatnak: A legmagasabb
principiumok átadása minden
érző lény számára.

Maga a szó "SZUTRA" egyik jelentése : ALAP TANÍTÁS.

II. NEHEZEN (TITKOS) MEGÉRTHETŐ DHARMA: Azért Titkos, mert csak
gyakorlatban átélt érzések útján érthető
meg. Csak elméleti tudás nem elég ennek
megértésére.

III. TÚLÁRADÓ SZELLEMISÉG: A Szutrából áradó Principiumok.

IV. IRÁNYELV: A Principiumok követése.

V. FŰZÉR: A Principiumok úgy kötődnek egymáshoz, mint a virágok
a virágfűzérben. Ha egy virágot, és teljesen mindegy,
hogy melyik virágot vesszük ki , megszűnik fűzérnek lenni.

A "SZUTRA" szónak további négy jelentése:
1/ ÖSSZEKÖTŐ: A Szutra összekötődik a Buddha Dharma
principiumaival.
2/ VONZÓ: A Szutra vonzza azokat az élőlényeket, akik
szükségét érzik a Tanításnak.
3/ GYAKORLATI MÓDSZER: Az a módszer amit a gyakorlatban
használni kell. A Buddha idejétől
napjainkig változatlanul benne van
a Szutrában.
4/ ÁLLANDÓ: A Szutra állandó és változatlan. Egyetlen szót sem
hozzáadni, sem elvenni belőle nem lehet.
Sem mennyei Démonok vagy Nem Buddhista
vallások megrontani nem képesek.



Továbbá a "SZUTRA" jelentése "ÖSVÉNY" "ÚT".
Olyan ez mint mikor tudjuk, hogy hová akarunk menni, de nem
ismerjük az odavezető utat. Hiába indulunk Keletnek, ha útunk célja
Nyugaton van. A gyakorlás ugyan ilyen. Gyakorolhatunk egész
életünkben, ha nem ismerjük az utat (SZUTRÁKAT) nem érjük el
a (A CÉLT) Buddhaságot.

A Szutrák úgyszintén KÁNON, állandó dokumentum amire a Dharma gyakorlói támaszkodnak. Minden Tanítás megtalálható a Szutrákban. A Szutrák minden ember lélekzete. Lélekzet nélkül az ember elveszik. Ugyan úgy, ahogy lélekzet nélül, Szutrák nélkül sem vagyunk képesek ÉLNI!

Namo Amitabha

Bodhicitta.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 54

HozzászólásElküldve: 2006 Okt. 30 Hétf., 12:32 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

A TISZTA FÖLD A BUDDHA EREDETI TANÍTÁSA II.


SZUTRA MAGYARÁZAT FOLYTATÁSA.

A SZUTRÁK CÍMÉNEK HÉT OSZTÁLYA, ÉS A SZUTRÁK TIZENKÉT TÉMASZRINTI FELOSZTÁSA:

A Szutrákat sorrendben, tartalmuk szerint kell besorolni, a Szutrák Címének hét fajtájára osztva, utalva a Személyhez, Tanhoz és az Analógiához való kapcsolatra.

I, A HÁROM EGYHEZ KAPCSOLÓDÓ: Három Szutra van a Szutrák Hét Osztályából, amelynek kapcsolata van a Személyhez, Dharmához vagy az Analógiához. Ezek a Szutrák úgy kapcsolódnak külön-külön Egyhez, hogy ugyanakkor mind a Háromhoz kapcsolódnak.


a, A BUDDHA ELMONDJA AZ AMITABHA SZUTRÁT:

Személyhez kapcsolódó Szutra.
Shakyamuni Buddha és Amitabha Buddha, mindkettő Emberi testet
vett fel és gyakorolta a Dharmát mielőtt elérte a Buddhaságot.

b, MAHAPARINIRVANA SZUTRA:

A Dharmához kapcsolódó Szutra, mely elmondja, hogyan kell
tanulmányozni és gyakorolni a Dharmát a Buddha utasítása
szerint.

c, A BRAHMAJALA SZUTRA:

Az Analógiához kapcsolódó Szutra.
A Nagy Brahma Király hálójának analógiájához. A Brahma Menny
Hálóján, mint halászhálón megszámlálhatatlan lyuk van. Minden
lyukban egy-egy drágakő. Minden egyes drágakő csodálatos
fénnyel ragyog. A Brahma Hálója a Silák Analógiája. Minden
Sila egy-egy drágakő, és aki betartja a Silákat , úgyszintén.

Ebben a Három Szutrában a Dharma Teljes Egészében benne van.

AMITABHA SZUTRA = GYAKORLATI DHARMA
NIRVANA SZUTRA = ELMÉLET DHARMA
BRAHMAJALA SZUTRA = ERKÖLCSI DHARMA


II, KETTŐS KAPCSOLATU:

Ezek a Szutrák minden esetben vagy Személyhez és Dharmához,
Személyhez és Analógiához, Dharmához és Analógiához kapcsolódnak.
Ezért hívjuk ezeket a Szutrákat Kettős Kapcsolatunak.


a, A MANJUSHRI KÉRDÉSEINEK SZUTRÁJA:

Ez a Szutra a Bölcs Manjushri Bodhisattva személyéhez és az
általa kért Dharmához kapcsolódik.

b, AZ IM ÍGY HALLOTTAM OROSZLÁN ÜVÖLTÉS SZUTRÁJA:

Ez a Szutra az "Im Így Hallottam" (vagyis a Buddhától)
személyéhez és az analógiához az Oroszlán Üvöltés-hez
kapcsolódik. A Buddha Úgy beszél a Dharmáról, mint ahogy
egy oroszlán üvőlt. Oroszlán az állatok királya, ha elüvölti
magát, minden vadállat mozdulatlanná válik és figyel.

c, A CSODÁLATOS LÓTUSZ VIRÁG SZUTRÁJA:

Az Analógiához és a Dharmához kapcsolódik.
A Csodálatos Dharma hasonló a Lótusz Virághoz.


III, HÁROM KAPCSOLATU:

Melyben mind a Háromhoz - Személyhez-Dharmához-Analógiáhorz
kapcsolódik.

a, A BUDDHA VIRÁGFÜZÉR SZUTRA:

Ez a Szutra kapcsolódik ahhoz a Személyhez aki felismerte
a Buddhaság Csodálatos Dharmáját.
A Virágfüzér az Analógia - a Tizezer Kapcsolatok Virágát használja
a füzérhez, az erkölcsi tisztaság jutalmául.

Ezenkívül a Szutrák Címének Hét Osztályához hozzáadva: az egész Tanítás megegyezik a Tripitaka vagy Buddhista Kánonnal :

TIZENKÉT KATEGÓRIÁRA OSZTHATÓ:

1, Prózai sorok

2, Ismétlése a prózai sorok értelmének.
Rövid "verssorokban" megkönnyíti a tanítás könnyebb
memorizálását.

3, Megjövendölése a Buddhaságnak.
A jövő Buddhái még nem ismerték fel a Buddhaságot, de a
jelen Buddhája megjövendöli végső felismerésüket és
mindegyiknek nevet ad.

4, Közbevetett megjegyzések.
Ezek saját maguk jönnel létre, nem egyeznek a principiumokkal
amik előtte vagy utána következnek.
Mint a Gyémánt Hasító Szutra rövid versei.

5, A kérés nélkül elmondottak:

Ebbe a kategóriába tartozik az Amitabha Szutra.Ez abból derül
ki, hogy a Szutra elmondásakor a Buddha Shariputrának teszi fel
azokat a kérdéseket amiket hallani szeretett volna. De még
Shariputra, a legbölcsebb tanítványa sem tudott kérdezni sem
pedig válaszolni a Buddha kérdéseire. Nem tudtak kérdezni, mert
előzőleg mindig Ők kérték a Buddhát, hogy tanítsa Őket. Mégpedig
úgy hogy kérdéseket tettek fel a Buddhának és a Buddha azokra
válaszolt. Ezek a válaszok csak részlet tanítások voltak, tele
hasonlattal a könnyebb megértés érdekében. Ez a Szutra pedig egy
Teljesen Összefüggő Tanítás. Mégpedig olyan Tanítás amely
mindenki számára érthető és könnyen gyakorolható. Nem értették,
hogy a Buddha, a Teljesen Megvilágosodott Tanítása, ennyire
egyszerű és könnyen gyakorolható legyen. Megfeledkeztek arról,
hogy Shakyamuni Buddha Szándéka az érző lények megsegítése
volt. Márpedig akik követték azt hitték, hogy a Dharma olyan
bonyolult, hogy annak megértésére és követésére csak a nagyon
okos , filozófikus gondolkodásuak képesek. Ezt a Buddha tudta,és
éppen ezért mondta el ezt a Szutrát. Rájött, hogy ezek az emberek
magukat okosabbnak tartják és azt képzelik, hogy a kérdéseikte
adott válasz a Buddha teljes tanítása. Ez teljesen kiderül a
Mahaparnirvana Szutrában ami a Buddha teljes tanításának
összessége egy Szutrában. Miután a Buddha éveken keresztül a
tanítványok kérdéseire válaszolt, úgylátta itt az ideje, hogy most
már Ő tegyen fel kérdéseket. Tulajdon képpen ráakarta vezetni
őket arra, hogy nem értették meg amit eddig tanított. Kérdéseit
éppen ezért a legbölcsebb tanítványának Shariputrának tette fel.
De még Shariputra sem tudott a Buddha kérdéseire válaszolni.
Ez mind a mai napig jellemző a Buddhizmusra. Senki nem
kíváncsi arra amit a Buddha mondott. Mindenki csak a saját maga
kérdésére figyel. Ha kérdeznek is nem a Buddha álltal elmondott
válaszra várnak, hanem arra, hogy mások miként magyarázzák
/félre/ a "Dharmát". Ezért gondolják a Buddhának Számtalan
Tanítása van. A Tiszta Föld Dharma-Kapu gyakorlása sokak
szerint érthetetlen, értelmetlen. Az Amitabha Nevének recitálása
öregasszonyok időtöltése és mindazoknak akik már "bölcsek"
nincs szükségük ennek tanulmányozására. Ez egy óriási
tévedés, mert, ha nem recitálják a Buddha Nevét, továbbra is
szétszórt, vágyakkal tele gondolataik lesznek.



6, AZ OK ÉS OKOZAT:

Ezt úgyszintén a Buddhák tanítják.


7, ANALÓGIÁK.

8, BESZÉL AZ ELMÚLT IDŐKBEN TÖRTÉNT DOLGOKRÓL:

A Buddha követőinek életéről.

9, A BUDDHA ELŐZŐ ÉLETÉBEN TÖRTÉNT ESEMÉNYEKRŐL.

10, ÚJ SZUTRÁK:

Amit eddig nem mondtak el.


11, BESZÉL AZ ERKÖLCSI ELŐÍRÁSOKRÓL:

Úgy ahogy azt érteni és követni kell.


12, KOMMENTÁROK.



Leglényegesebb Üzenete az Amitabha Szutrának, hogy megtanít bennünket Amitabha Buddha Nevének Recitálására. Amitabha Buddhának teljes kapcsolata van Földünk élőlényeivel. Mielőtt elérte a Buddhaságot, NEGYVENNYOLC fogadalmat tett. Minden egyes fogadalom az élőlények segítése a Buddhaság eléréséhez. Ebben az időben Amitabha Buddha még szerzetes volt, a neve pedig Dharmakara. Azt a fogadalmat tette, hogy "Amikor elérem a buddhaságot, fogadom, hogy az élőlények akik recitálják a nevemet, szintén elérik a Buddhaságot, mert ha nem, úgy én se érjem el".
Ennek a fogadalomnak erejével, Amitabha Buddha, minden lényt elvezet az Ő FÖLDJÉN VALÓ SZÜLETÉSHEZ, ahol elérik a Buddhaságot.
Ez az erő vonzza az élőlényeket a TISZTA FÖLDHÖZ. Ez a Dharma-Kapu mindenki számára nyitva van. Ez az a Dharma-Kapu amelyen keresztül a gyakorló minden kétséget kizáróan, transzformáció útján Lótuszból Születik meg a Lenagyobb Boldogság Földjén. Nem fog keresztül menni az anyaméhen, hanem a Lótusz Virágba kerül, abban fog élni egészen addig, amíg eléri a Buddhaságot. Mindegy, hogy milyen szellemi képességgel rendelkezik. Sokan nem hisznek abban, hogy "Csak A Buddha Nevének Recitálásával" el lehet érni a Buddhaságot. Ez túl könnyü lenne. De ez nem más mint kételkedni a Buddha szavaiban.
A Buddha szavaiban kételkedni pedig annyi, mint kételkedi saját magukban.


Namo Amitabha

Bodhicitta
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 54

HozzászólásElküldve: 2006 Nov. 06 Hétf., 5:52 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

A TISZTA FÖLD A BUDDHA EREDETI TANÍTÁSA

/A Szutra magyarázat folytatása/


II, A SZUBSZTANCIA LEÍRÁSA.


A második az Öt-rétegü jelentésből leírja a Szubsztanciát.
Mikor tudjuk a személy nevét, megtanuljuk felismerni látással. "Magas vagy alacsony, kövér vagy sovány". Nem feltétlenül kell, hogy lássuk az arcát, felismerjük az alakjáról.
Ez a Szutra a Mahayana Dharma, kérés nélkül lett elmondva, és az IGAZI JELE /ismertető jele, formája, jellegzetessége/ A SZUBSZTANCIÁJA.
A jelek ellentétesek a lényeggel, ugyanúgy mint a jelenségek ellentétesek a valósággal. Az IGAZI JEL nem más mint " Igazi Alak, Igazi Természet, Buddha Természet" SOHA NEM VÁLTOZÓ.
Az IGAZI JEL " ÉN-TERMÉSZET, IGAZI ÉN, DHARMA TEST , ÖNZETLENSÉG, NIRVANA, DHARMA BIRODALOM " mindez különböző elnevezése az IGAZI JEL-nek.
Tehát ennek a Szutrának a Szubsztanciája : "Én Természet, Buddha Természet, Dharma Test, Önzetlenség, Nirvana, Dharma Birodalom, Dharma Dhatu".

HARMADIK RÉTEG: TISZTÁZZA A PRINCIPIUMOKAT.

Anélkül, hogy valaki ismerné a Szutra Tanítását (Doktrináját) és Szándékát, nem fogja megismerni a Principiumait.
Olyan ez mint ismerni a személy nevét, és utána rájönni a munkájára.

A PRINCIPIUMAI ENNEK A SZUTRÁNAK: HIT, FOGADALOM, GYAKORLAT
Megtartani ( emlékezetünkben, gondolatunkban) Amitabha Nevét.

1) HIT:

Az első feltétel a Hit, enélkül senki nem képes fogadalmat tenni arra, hogy Amitabhaval akar megszületni az Örök Boldogság Földjén. Nem fogja megérteni ennek a Szutrának a Szándékát. Hinni kell önmagunkban, a Tiszta Földben, Ok és Okozatban, Valóságban és Jelenségben.

Hinni önmagunkban annyi, mint hinni abban, hogy megvan a Tiszta Földön való születéshez szükséges képességünk. Az aki azt gondolja, hogy mivel rossz karmát gyüjtött, nem születhet a Tiszta Földön, nagy tévedésben van, mert, ha megbánja és többé /a jövőben/ nem követ el rosszat a Tiszta Földön való születése lehetséges. Ezzel szemben, ha továbbra is rossz cselekedeteket követ el, nem születhet a Tiszta Földön ebben az életében.

Másodszor hinni kell a Tiszta Földben. Abban, hogy Dharmakára megfogadta, hogy létrehoz egy Földet, ahol mindazok akik recitálják a nevét, ott születhetnek. Tehát nem kell mást tennünk mint recitálni "NAMO AMITABHA BUDDHA", megnyílik a Legnagyobb Dharma-Kapu és megszületünk a Legnagyobb Boldogság Földjén.

Hinni kell továbbá az Ok és Okozatban. Hinni azt, hogy a múltban jó cselekedeteket gyüjtöttünk, aminek eredménye a Hit ebben a Dharma Kapuban, a Fogadalom és a Buddha Nevének Recitálása. De mint más Dharma-Kapuknál, ennél is szükségesek a Jó Cselekedetek.

Végül hinni kell az Amitabha Szutra Jelenségéban és Valóságában.

A Sajátos Jelenség: Amitabha Buddhának szoros kapcsolata van velünk és természetes, hogy segít elérnünk a Buddhaságot.

A Valóság Principiuma: Mi tudjuk, hogy a szoros kapcsolat létezik mert enélkül nem találkoztunk volna a Tiszta Föld Dharma-Kapujával.

Amitabha Buddha minden élőlény, és minden élőlény Amitabha Buddha. Amitabha Buddha úgy lett Amitabha Buddha, hogy a Buddha nevét recitálta, tehát, ha mi is recitáljuk a Buddha nevét mi is Amitabha Buddhák leszünk.

Az Avatamszaka Szutra beszél a Négy Dharma Birodalomról:

1, AZ AKADÁLYTALAN JELENSÉG DHARMA BIRODALMA
2, AZ AKADÁLYTALAN VALÓSÁG DHARMA BIRODALMA
3, A VALÓSÁG ÉS JELENSÉG AKADÁLYTALAN DHARMA BIRODALMA
4, AZ ÖSSZES JELENSÉG AKADÁLYTALAN DHARMA BIRODALMA

Figyelembe véve a Négy Dharma Birodalmat, az öntermészet szempontjából, mi és Amitabha Buddha egyesülünk. Éppen ezért megvan a képességünk a Buddhaság elérésére. A jelenségnek megvan a jele és a megnyilvánulása. Ez feltételes. A valós Tan, alapja, minden jelenség-eseménynek.
Például a principiumban a fának megvan a jelenség lehetősége, hogy ház lesz belőle. Mikor felépült, a ház maga a jelenség, ami láthatóvá válik a valóság álltal.
A principiumban, mindnyájan elérhetjük a Buddhaságot, de a jelenség állapotát még nem értük el. Ha van Hitünk, Fogadalmunk és recitáljuk a Buddha nevét, elfogunk érkezni a Buddhaság valóságába, akárcsak a fa, melyből házat lehet készíteni. Amitabha Buddha benne van minden élőlény szívében, ezáltal minden élőlény szívében benne van Amitabha Buddha. Ez a JELENSÉG és VALÓSÁG. Hinnünk kell a Tanban és nap mint nap, fáradhatatlanul gyakorolni a Buddha nevének recitálásával.


FOGADALOM:

A Buddhizmusban Négy Nagy Fogadalom van.

1, Fogadom, hogy a megszámlálhatatlan élőlényeket megmentem.
2, Fogadom, hogy az elviselhetetlen szenvedést megszüntetem.
3, Fogadom, hogy a megszámlálhatatlan Dharma-kaput megtanulom.
4, Fogadom, hogy a Legfelsőbb Buddha Utat végig járom.

A Múlt, Jelen és Jövő Buddhái és Bodhiszattvái gyakorolták ezt a Bodhiszattva Utat, és elérték a Buddhaságot, betartva ezt a Négy Nagy Fogadalmat. A Négy Nagy Fogadalom, megértése a lények szenvedésének. A tények tisztázása végett, a szenvedés csoportokba osztott. a Három, Nyolc és a Végtelen Szenvedés.

A Három Szenvedés:

1, Szenvedés a szenvedésben:
Ez a szegénység és inség.

2, A Hanyatlás szenvedése.
Az emberek élvezik a gazdagságot és tiszteletet, de előbb vagy
utóbb a sorsuk rosszra fordul és mindezt elveszítik.

3, A Folyamat szenvedése:
Még a szegénység, inség, és a hanyatlás szenvedése nélkül is, a
keserűsége az életfolyamatnak, születéstől a fiatalságig, öregkorig
és halálig szenvedés. A változás és mulandóság a hanyatlás
folyamata, ugyszintén szenvedés.

A Nyolc szenvedés:

1, A születés szenvedése
2, Az öregség szenvedése
3, A betegség szenvedése
4, A halál szenvedése

E négy szenvedés láttán határozta el Shakyamuni Buddha, hogy elhagyja a világi életet és gyakorolja az Utat.

5, A szeretteinktől való elválás szenvedése
6, A közösség kényszer azzal amit nem szeretünk.
7, Nem realizálni a vágyakozást szenvedése.

Vágy valamiért- a megszerzett "valami" elvesztésétől való félelem

8, Az Öt Szkandha szenvedése:

Alak, érzés, észlelés, ösztönök és tudat.
Az Öt Szkandha mint a féktelen tűz, nehéz eloltani.
Az Öt Szkandha, állandó árnyékunk, nem tudunk megszabadulni
tőlük.

Végtelen szenvedés:

A Karma (ok és okozat). Az elmúlt életeinkben elkövetett tetteinknek
eredménye az ezéletbeni szenvedésünk. Az élőlények félnek az
okozattól nem pedig az októl. Mindaddig ameddig fel nem ismerjük,
hogy az okot kell megszüntetnünk, hogy az okozat megszünjön,
újra és újra a szenvedés állapotába fogunk kerülni.
A Legnagyobb Boldogság Földjén senki nem ismeri a szenvedést,
sem a Három, sem a Nyolc sem pedig a Végtelen szenvedést. A lények
tiszták, mentesek az irigységtől, gyűlölettől és a butaságtól. A Három
méreg nélkül nincs gonoszságútja az újraszületéseknek, mert a
gonoszság útja nem más mint a mérgek megnyilvánulása.
A Buddha megmenti a lényeket, mégpedig úgy, hogy rávezeti őket
a Dharma megértésre: sorrendben - szabaduljanak meg a
szenvedéstől
érjék el a boldogságot
ébredjenek fel.

Ha valaki úgy dönt, hogy megmenti a lényeket, szemben találja magát a szenvedéssel, csüggedéssel.

A HÁROM KÁPRÁZAT /Illúzió/

1, Nézeti és Gondolati Káprázat
2, Káprázat mint Por és Homok
3, A Nemtörődömség Káprázat

Az élőlényeknek mind a három káprázat megvan. A Kis Jármű követői megszabadulnak a Nézeti és Gondolati Káprázattól, de továbbra is birtokolják a Káprázat mint Por és Homok és a Nemtörődömség Káprázatát. A Bodhiszattvák megszabadultak a Nézeti és Gondolati Káprázattól és a Káprázat mint Por és Homoktól, de továbbra is megmaradt a Nemtörődömség Káprázata. A Bodhiszattva az Egyenlő Megvilágosodás fokozaton van, aki majdnem elérte a Buddhaságot. Viszont nyomokban még mindig van benne nemtörődömség, amitől még nem szabadult meg. Ha ezt a hajszál vékony "nemtörődömséget" megsemmisíti önmagában, eléri a Buddha Csodálatos Megvilágosodását.

A Nézeti és Gondolati jelenség a belső irigységre és ragaszkodásra utal. Mivel a belső dolgok lényegnélkülisége nem látható, valósnak érzékeljük.. Ruha, étel és alvás mindha nagyon is valós lenne. Ez az összezavart állapot a Nézeti Káprázat, hogy "Ez kell nekem, meg az is kell nekem". A végtelen "KELL NEKEM" elégedetlenné és iriggyé tesz bennünket. Mikor meglátunk valami újat, rögtön arra gondolunk, hogy "milyen nagy szükségünk van rá" még akkor is, ha semmi hasznát nem vesszük, de a "szomszédnak" már van.
Ez a Nézetek Káprázata.

A Gondolat Káprázata fennáll a princioiumok zavaros megértése miatt és kétségeink támadnak. "Nem tudom mi történik itt?" Ez vagy az jó lesz nekem? " Folyton felmerül a számítás kérdése. Tegyem? Ne tegyem? Miért tegyem ezt vagy azt, hiszen semmi hasznom nem származik belőle. Az ilyen gondolkodásu emberek nem látnak tovább az orruknál. Minden ami azon túl van nem látják. A Gondolat Káprázat nem más mint homályos gondolatok, és nem pedig világosak. Elfogadni a rosszat mint jót, és a jót mint rosszat ez a Gondolat Káprázata.

A Nézeti Káprázatok, ruha, étel, alvás - ezek szükséges dolgok, de ha nem tulajdonítunk nagy jelentőséget ezeknek a dolgoknak, nyugodtak és szabadok leszünk. Ha nem tulajdonítunk jelentőséget ezeknek a dolgoknak, az irigység és ragaszkodás ezen dolgok iránt megszűnik. Ettől fogva világosan látjuk, hogy az irigység és ragaszkodás nem más mint álomban elkövetett zavaros cselekedet. Nem elég csak mondani azt, hogy én tulajdonképpen nem irigylem, és nem ragaszkodom ezekhez a dolgokhoz AZT AZ ÁLLAPOTOT KELL ELÉRNI.

A Nézet Káprázat " Öt-gyors szolgálót," a Gondolat Káprázat pedig " Öt-buta szolgálót" tartalmaz.

Az "Öt-buta szolgáló": 1, irigység
2, gyűlölet
3, butaság
4, büszkeség
5, kétség


Az "Öt-gyors szolgáló: a gyors beszéd, gyors mert hirtelen jön, anélkül, hogy meggondolnánk.

Az "Öt-gyors solgáló" : 1, a test nézése (figyelése.)

"Ez az én testem, és én milyen sovány vagyok". "Ez az én testem és én milyen kövér vagyok". "Milyen jól öltözött, milyen rosszul öltözött vagyok". Folyton a test figyelésével van elfoglalva, minden gondolata a test körül forog. Ruházkodás, evés(mit-mikor és mennyit?) kényelem, másokhoz való hasonlítani akarás.

2, A Dolgok Extrém Szemlélete:

Kötődni a két véglethez az állandósághoz és a megsemmisüléshez, hogy "Az ember meghal és ennyi az egész". Vagyis megsemmisül, elenyészik. Kötődni az állandóhoz, annyi mint azt gondolni, hogy az ember mindig emberként születik. Az állatok pedig mindig állatokként.
Ez változatlanul belső, állandó principium:

Állandóság és megsemmisülés extrém szemlélet, nem pedig a közép út.

Namo Amitabha

Bodhicitta
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 54

HozzászólásElküldve: 2006 Nov. 07 Kedd., 1:02 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

A TISZTA FÖLD A BUDDHA EREDETI TANÍTÁSA II.

/A Szutra Magyarázat folytatása/


3, Deviáns Szemlélet:

Deviáns szemlélet az, mikor valaki azt állítja, hogy az aki jó
cselekedeteket hajt végre, nem kap érte jót cserébe. És aki
rossz cselekedeteket követ el, nem kap rosszat viszonzásul.
Tagadja az Ok és Okozat-ot vagyis a Karmát.
Nem hisz abban, hogy a jó cselekedetek áldást, a rossz
cselekedetek pedig katasztrófát eredményeznek.

4, Az Akadályozott Erkölcsösség Szemlélet:

Ez nem más, mint amikor nemlétező okot létezőnek fogadunk
el. Például : Másokat arra tanítani, hogy utánozzák a kutya és
macska kapcsolatát. Vagy arra biztatni valaki, hogy utánozza a
tehenet és legeljen fűvet.

5, A Megragadás -szemlélet Szemlélete:

Ez nem más, mint amikor nemlétező okozatot, létezőnek tekintünk.
Például: Nem befejezett dologról azt állítjuk, hogy befejezett. Vagy
a Négy Dhyana vagy a Négy Lényegnélküliség Helyét összetéveszteni
a Nirvanaval.

a, Az Első Dhyanában, megáll a pulzus.

b, A Második Dhyanában, megáll a légzés.

De, ha valaki lélegzet nélkül ül, és hirtelen azt gondolja, hogy
"nem lélekzek", a légzés újra megindul.

c, A Harmadik Dhyanában, nincs gondolat.

Míg az Első és Második Dhyanában megszűnik a pulzus és a légzés
a gondolkodás tovább folytatódik.
A Harmadik Dhyanában semmiféle gondolkodás nincs.

d, A Negyedik Dhyanában, semmilyen, még a legkifinomultabb
gondolat sincs, csupán Tudat.


Míg a Harmadik Dhyanában jelen van a kifinomult tudat, addig
a Negyedikben a kifinomult tudat is el van "vágva".

Ezek csupán állapotok és nem a végső eredménye a gyakorlatnak, sőt még a Négy Lényegnélküli Állapot sem,

Melyek: 1, A Végtelen Tér Állapota
2, A Végtelen Tudat Állapota
3, A Nincs Semmi - Akármi Állapota
4, Sem Az Észrevétel Vagy Nem-Észre Vétel Állapota.
Ezek csupán a Samadhi fokozatai.


Az Öt-Buta Szolgáló: 1, Fukarság
2, Gyűlölet
3, Butaság
4, Büszkeség
5, Kétség /kételkedés/

A baj a nemtörődömségből származik. Mikor a Nentörődömség Káprázata
felemelkedik, abban a pillanatban, a Káprázat Mint Por És Homok követi.
A Káprázat Mint Por És Homok-ot hívhatjuk az "Én Nem Tudom" Káprázatának, mert itt semmiféle tudás nincs.
A Nézet És Gondolat Káprázatát pedig az "Én Nem Látom" Káprázatának.

Az Öt-Buta Szolgálóból az első a Fukarság.
A Nemtörődömség az ami átfordul Fukarságba. Mikor valamit nagyon akarunk, fellép a fukarság és ezzel együtt minden féle baj. A baj gyűlöletbe fordul, és ezzel egy időben elkezdődik a vita. A vita szinte minden esetben veszekedést eredményez. Mivel minden veszekedő a saját érdekeit nézi, nemtörődve a másik féllel, olyannyira, hogy a másik személy számára nem is létezik. Kivéve akkor, mikor megakarja keseríteni az életét. Ami már felelőtlenség és oktalanság, ami álltal az esztelenségbe hajtja magát. Ettől kezdve már nem képes különbséget tenni jó és rossz között.
Az esztelen ember arrogáns és szemtelen, teljesen mindegy, mit mondanak neki kételkedik mindenben. Kételkedik az igazságban és mégjobban kételkedik a hamis dolgokban.

Mindez a Kételkedés a Gondolat Káprázata.

Az ÚT gyakorlásához meg kell érteni a Megszámlálhatatlan
Dharma - Kaput., ami nem más mint a gyakorlati módszer, melyek megértése nélkül nem lehet gyakorolni. A harmadik Nemes Igazságra támaszkodva, a Fogadalom nem más mint maga az ÚT ezeknek a
Dharma-Kapuknak a tanulmányozására.


A Dharma-Kapuk Eredete:

A Buddhák elmondják a Tanítást az emberi gondolat számára.
Ha nem lenne gondolat, mi haszna lenne a Dharmának?

A Dharma az emberi gondolatból származik, és minden egyes gondolat egyedül álló. Mivel nincs két egyforma gondolat, minden Dharma-Kapu Különböző.

A Dharmák Három Osztálya: 1, Buddhadharma
2, Gondolat-Dharma
3, Élőlények Dharmája

A három Osztályból származik a Négy Nemes Igazság, a Hat Tökéletesség /Paramita/ , a Tizenkét Ok és Állapot és a Megvilágosodás Harminchét Osztálya:

1-4-ig A Törődés vagy Figyelem négy fajta alkalmazása.

5-8-ig A Négy Megtartóztatás

9-12-ig A Csodálatos Erők /Siddhik/ Négy Alapja.

13-17-ig Az Öt Erő

18-22-ig Az Öt Hatalom

23-29-ig A Megvilágosodás Hét Tagja

30-37-ig A Nemes Nyolcrétü Ösvény.


GYAKORLAT

Az Amitabha Szutra Gyakorlata : Kitartóan recitálni a Buddha Nevét.

Ennek a Szutrának a Tantétele megköveteli a HIT-et, Fogadalmat és a Buddha Nevének recitálását.
Mikor a Buddha Nevét recitáljuk a Buddha neve bekerül a zavaros tudatunkba. Ha egyszer recitáljuk, egy Buddha kerül a zavaros tudatunkba, ha kétszer akkor kettő és így tovább tíz, száz, ezer, tízezer és még több. Ha azt mondjuk "Namo Amitabha Buddha", a Buddha gondolat lesz a tudatunkban. Ugyanakkor mikor a Buddha tölti ki a tudatunkat, a Buddha tudatát mi töltjük ki.
A Tan eltűnésének korában a legfontosabb Dharma-Kapu a Buddha Nevének recitálása.

A Buddha Nevének Négyfajta Recitálása:

1, Kontemplálni és Gondolkodni -- Buddha Recitálás

Kitartóan kontemplálni Amitabha Buddhán. Ennek tökéletes
gyakorlásakor Amitabha Buddha megjelenik a gyakorló előtt, mind
a 32 jelével, 80 közepes karakterisztikájával. A Buddha Páratlan
Fényének Ragyogásával. Szemöldöke közül csodálatos Fehér
Fénysugárral, mely akkora mint a Sumeru Hegy, és Szemei mint Két
Hatalmas, Kristálytiszta vízü Tenger. Teste oly hatalmas mint
Kilenc Fokozat Lótusz.
Minden fokozatban szintén kilenc kisebb fokozat, összesen 81.
Minden élőlény ezekbrn a fokozatokban, átkerül a Túlsó Partra a
NIRVANÁBA.

2, Kontemplálni Buddhaképen, szobron-- Buddha recitálás

Kontemplálni a Buddhán, felajánlásokat tenni a Buddhának /virág,
füstölő, étel, jótettek, érdemek/ miközben recitáljuk a nevét.

3, Igaz Jel -- Buddha Recitálás

Mikor elérjük az Igaz Jel recitációt, mégha meg is próbálnánk, akkor
sem tudnánk abbahagyni a recitálást.
A recitáció bennünk él. Ez az állapot a BUDDHA RECITÁCIÓ
SAMADHI.

4, Kitartóan Recitálni A Nevet--Buddha recitálás

A negyedik fajta Buddha recitáció Amitabha Buddha nevének
megragadása. A recitációnak tisztának, érthetőnek és a Három
Karmának: testnek, szájnak és gondolatnak is tisztának kell lenni.
A szájnak mentesnek kell lenni a Négy Gonosz Karmától:

1, bántó és sértő beszéd,
2, profán kifejezések,
3, hazugság
4, pletyka.

A testnek mentesnek kell lenni a Három Gonosz karmától:

1, gyilkosság
2, lopás
3, helytelen szexuális viselkedés


A gondolatnak mentesnek kell lenni a :

1, fukarságtól
2, gyűlölettől
3, butaságtól

Ha a 10 rossztól mentesek vagyunk, akkor, de csak akkor, képesek vagyunk a Buddha Nevének tökéletes recitálására, és a Buddha recitációs Samadhi elérésére.
Ettől kezdve, ha halljuk a szél fújását - ez Amitabha Buddha, ha halljuk az esőt az is Amitabha Buddha. Minden hang amit hallunk Amitabha Buddha nevének recitálása.

A Buddha nevének recitálása olyan mint valamit kézbe venni, és soha el nem engedni.
Ha Amitabha Buddha nevét minden nap recitáljuk, nem lesznek többé hamis, szétszórt gondolataink.


A harmadik Az Öt-rétegü Magyarázatból:

ÉRD EL A HITET, TEGYÉL FOGADALMAT, RECITÁLD AMITABHA

BUDDHA NEVÉT. EZ A TANÍTÁS!!!


Namo Amitabha

Bodhicitta
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Bodhicitta



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 18:52
Hozzászólások: 54

HozzászólásElküldve: 2006 Nov. 08 Szer., 8:54 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

A TISZTA FÖLD A BUDDHA EREDETI TANÍTÁSA.

/A Szutra magyarázat folytatása/


NEGYEDIK: MEGVITATJA A MŰKÖDÉSÉT.


A negyedik az Öt-Rétegből meghatározza a Szutra EREJÉT és HASZNÁLATÁT.

A Szutra Ereje az, hogy "NINCS VISSZATÉRÉS" ÉS ennek használata az ÚJRASZÜLETÉS.
Újra születve a Legnagyobb Boldogság Földjén, elérjük a "NINCS VISSZATÉRÉS" állapotát.

Más Dharma-Kapuk gyakorlói, nem érzik magukat biztonságban, mert senki nem biztositotta őket. Lehet, hogy néhány évig recitálnak Mantrákat, Szutrákat, de végül úgy érzik, hogy nem értek el semmit, nem jutottak semmire. Ha nem is ebben az életükben, de a következőben újra kell kezdeniük. Nembeszélve az egyszerü emberekről, de még az Arhatokban is megvan az ugynevezett " A méhben tartózkodás zavaros állapota", és elfelejtik a spirituális képességüket. A Bodhiszattvákban /Itt nem a Bodhiszattva Mahaszattvákról van szó/ meglévő zavaros állapot az ugynevezett "Nőiesség szétválasztása". Ezek az Arhatok és Bodhiszattvák, ha találkoznak a Jó Tanácsadóval, aki megtanítja őket gyakorolni, képesek lesznek felébredni. különben életről életre visszatérnek és nagyon nehezen tudják megvalósítani a Bodhi Szívet.
A Tan eltűnésének korát éljük, és nagyon könnyű visszaesni.
A Tiszta Földről nincs visszaesés, csak előre haladás, ha valaki eléri a NINCS VISSZATÉRÉS NÉGY FAJTA ÁLLAPOTÁT:


MELYEK: 1, NINCS VISSZATÉRÉS POZICIÓJA.

A Tiszta Földön született, bekerül a Buddha Pozicióba,
Transzformáció Útján megszületik a Lótuszból, mikor
a Virág kinyílik, meglátja a Buddhát, Hallja a Dharmát,
Ráébred Saját Ön-Természetére /Buddhaságára/ és
SOHA TÖBBÉ NEM ESIK VISSZA.


2, A NINCS VISSZATÉRÉS KAPCSOLATA.

A legtöbb ember a kezdetben szorgalmasan gyakorol, de
később már kevésbé. Napokra felfüggeszti a Buddha nevének
recitálását. Ahhoz, hogy a kapcsolatot fenn tudjuk tartani,
naponta legaláb tizszer el kell mondani Amitabha nevét.
Hiába mondjuk el egy nap százszor, ha utána tíz napig
nem recitáljuk.
Ezalatt a tíz nap alatt a kapcsolatunk a Tiszta Földdel
megszakad.
A Tiszta Földön nincs egyetlen egy szenvedése a Három
Gonosz Útnak. A Kalavinka Madarak és a Kétfejü Madarak
mind Amitabhát segítik a Dharma Tanításában.
Aki ott születik soha többé nem esik vissza a Kapcsolatban.
Ellenkezőleg a TISZTA FÖLDÖN CSAK ELŐRE HALADÁS
VAN.


3, NINCS VISSZATÉRÉS GONDOLATA.


A Szenvedések Világában, mikor az ember először találkozik
a Dharmával szinte beleveti magát a gyakorlatokba.
De később, ahogy múlik az idő egyre jobban azt érzi, hogy
túl sok a megkötés, túl sok a szabály amit be kell tartani,
túl sok kényelmetlenség, és elmegy a kedve a gyakorlástól.
A Lustaság Gondolata felmerül, még ha a VISSZATÉRÉS
KAPCSOLATBAN nem is, de a GONDOLATBAN VISSZAESETT.
Néhány évtized gyorsan elmúlik és a VISSZAESÉS
GONDOLATÁBAN a visszaesettek száma meghaladja a
kitartóan gyakorlók számát. Egyre nehezebb lesz Nem
Visszatérni.
A Tiszta Földön, éjjel- nappal halljuk a Dharmát, és senkiben
nem merül fel, a VISSZATÉRÉS GONDOLATA
A BODHI-GONDOLATBÓL.
MINDEN GONDOLAT MEGFORDÍTHATATLAN.


4, A LEGNAGYOBB NINCS VISSZATÉRÉS.

Transzformáció útján Lótuszból születni annyi, mint soha,
semmilyen körülmények között nem térni vissza, sem
ember, sem Arhat, de még Bodhiszattvaként sem.

Aki a Tiszta Földön születik ezt a NÉGY FAJTA NINCS
VISSZATÉRÉS ÁLLAPOT-ot éri el.
ETTŐL KEZDVE NINCS SZÜKSÉGE EMBERI TESTRE, MERT
TRANSZFORMÁCIÓ ÚTJÁN BÁRHOL, BÁRMIKOR
MEGJELENHET.


AZ ÖTÖDIK RÉTEG: MEGHATÁROZZA A TANÍTÁS JELÉT.


A Tripitaka Három részre osztott:

SZUTRÁK - Melyek a Szamádhihoz kapcsolódnak

SHASZTRÁK - Melyek Bölcsességhez kapcslódnak

VINAYA - Mely az Erkölcsi előírásokat tartalmazza.


Ez a szöveg a Szutrákhoz tartozik, és éppen ezért Állandó és Változatlan.
Miután az összes Tanítás eltűnik, ez a Szutra még 100 évig fennmarad, és nagyon sok élőlényt fog megszabadítani. Ez a magyarázata annak, hogy EZ A SZUTRA KÜLÖNBÖZIK MÁS SZUTRÁKTÓL.

A HÁROM JÁRMŰ-ből :" ARHATOK
PRATYEKA BUDDHÁK és
BODHISZATTVÁK," ez a Szutra a BODHISZATTVA
JÁRMŰHÖZ tartozik. A BODHISZATTVÁK,akik a lényeket átviszik a Túlsó Partra a Nagy Járműhöz tartoznak.
A Bodhiszattváknak 52 fokozata van. Az ötvenkét fokozatból csak az utolsó tíz A MAHABODHISZATTVÁK AKIK A LÉNYEKET ÁTVISZIK A TÚLSÓ PARTRA.


MOST, HOGY TUDJUK A SZUTRA NEVÉNEK MAGYARÁZATÁT ÉS ÖT-RÉTEGÜ JELENTÉSÉT, MEGVAN AZ ÁLTALÁNOS ISMERETÜNK

A BUDDHA ÁLTAL ELMONDOTT AMITABHA SZUTRÁRÓL.


Namo Amitabha

Bodhicitta.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése  
Hozzászólások megtekintése:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Tiszta Föld Időzóna: (GMT +2 óra)
1 / 1 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Magyar fordítás © Andai Szilárd - Frissítette: Magyar phpBB közösség
MyStat - Az ingyenes webstatisztika