Tartalomjegyzék A pozitív buddhizmus fóruma
Itt értekezhetsz a buddhizmusról mint pozitívumról. Honlap: http://buddhista.info
 
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   TaglistaTaglista   CsoportokCsoportok   RegisztrációRegisztráció 
 ProfilProfil   Privát üzeneteid olvasásához be kell jelentkeznedPrivát üzeneteid olvasásához be kell jelentkezned   BelépésBelépés 

"DARK ZEN"

 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Pozitív buddhista tanítók és tanítások
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 16 Szer., 8:30 pm    Hozzászólás témája: "DARK ZEN" Hozzászólás az előzmény idézésével

A "DARK ZEN" megjelölés, hogy ott kezdjük, semmiképpen sem helytálló, legalábbis az első ránézésre valami mást sugallna, mint ami ez a tanítás tulajdonképpen.
A tanítás Ardent Hollingsworth-tól származik, aki még a '60-as években egy kisebb zen-templomban volt tanítvány, másokkal együtt. Mestere egyszer elutazott, és ő kihasználva a szabad időt, beült a könyvtárba, és minden fontos dolgot elolvasott a Zenről. Ekkor volt az első megvilágosodása, ugyanis rájött arra, hogy a mestere egy ostoba fickó.
A. Hollingsworth életéről nem sokat beszél, annyit elmond ugyan, hogy 12 évet töltött intenziv meditációval remeteségben. Azt, hogy Amerika legkiválóbb buddhológusai közé tartozik, még ellenfelei sem vonják kétségbe. Egyszer a Belief.net-en hosszú vitát folytattunk a negativ buddhistákkal, amikor a Pozitiv Buddhizmust Hollingsworth-al, és még egy harmadik személlyel mi képviseltük.
Hollingsworth azt állítja magáról, hogy a "Fekete Sárkány Rend" tagja, ami valószinűleg a legtitokzatosabb Rend a buddhizmuson belül.
Ennek a Rendnek nyilvánvalóan van valami köze - már csak nevéből is következtetve a "Dark Zen"-hez. Ennek megfelelően maga a "Dark Zen" is elég titokzatos.
Minden "titokzatosságuk" dacára azonban, ha valaki kellőképen járatos az eredeti buddhizmusban, tanításaikat könnyen megértheti.
Először is Bodhidharmát pozitiv buddhistának tartják, mivel ő más szent-iratot, mint a Lankavatara Sutrát el nem ismert. Ugyanakkor, mint mondják, Bodhidharma elismerte az örökké létező, inherens Buddha-természetet, melyet meditációval kell megtisztítani. Ugyanakkor elvetik a koanok használatát, és a zen-mestereket nem tartják buddháknak, és nem ismerik el a Dharma töretlen vonalban, mestertől-mesterig való átadását - itt számtalan törést mutatnak ki.
Tanításukat tehát nem vezetik vissza a Buddhához, és kijelentik, hogy ez a visszavezetés más zen irányzatok részéről is csak fikció.
Doktrinális alapjaikat a Sir Aurel Stein által Tun-huangban talált szent-iratok egy része képezi.
Ezekben az iratokban az áll, hogy a zen (C'han) eredete azokra az Arhatokra vezethető vissza, kik nem távoztak el a Nirvanába, hanem az Öt Szent Hegy mindegyikében egy barlangban ülnek, mély meditációban várva arra, hogy Maitreya Buddha megjelenjen a földön.
Ezek az Arhatok valamikor régen összegyűltek a Shuang-feng hegyen, és mindegyik elmondta azt, amit tudott a "Sötét Principium"-ról, és mindezeket írásba foglalták. A tanitás igy kapta a nevét, és ezt tükrözi másik elnevezése, a YIN -ZEN is. Ez a "Sötét Principium" nem más, mint a Samsara, és az erről való elmélkedés elvezet a megtisztuláshoz.
A tanítás szerint minden összetett dolog a "Sötét Principium"-ból származik, de az maga nem alkotott és nem összetett.
Igy tanításaik ezen a ponton megegyeznek a T'ien-t'ai iskola Buddha-természetről szóló tanításával, mely szerint a világban lévő rossz visszavezethető a Buddha-természetben potenciálisan lévő rosszal, ami még a Buddha-természetben önmagában nem rossz, de azzá válik a Samsarában aktualizálódva.
A Buddha-természet ilyen értelmezését sem a Shingon, sem a Kegon nem fogadta el, és éppúgy nem fogadják el a Tiszta Föld irányzatok sem, mivel a Buddha-természetet Abszolut Jónak tekintik.
Ettől függetlenül a "Dark Zen" a pozitiv buddhizmushoz tartozik, mivel elismerik az inherens Buddha-természetet, és a Satyatmant, az Igazi Én-t.

NAMO AMITABHA!
Anraku
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.06.24. Szombat 22:37
Hozzászólások: 192

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 16 Szer., 8:58 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Kedves Anraku, a Dark Zent mindjárt felteszem a cikkek közé, de itt szeretnék választ kapni a Vallásfórumba írt bejegyzéseddel kapcsolatos kérdésemre. Oda ezt írtad:

Idézet:
Ne higgy azoknak, akik azt mondják, hogy megvilágosodottak. A Vinaya (szerzetesi szabályok) azt mondja, hogy szellemi előrehaladásunkról nem szabad beszélni, még azt sem szabad mondani. "Szeretek magányos helyeken tartózkodni." A szabályok előírják, hogy azt a szerzetest, aki ugyan nem többet, de akár ezt a kijelentést is megteszi, parajika bünben kell elmarasztalni, mely a rendből való azonnali kizárást vonja maga után.


Na már most attól tartok meg kéne különböztetni, a szerzetes mi célból mondja ezt. Én ugyan nem vagyok szerzetes, de ha az lennék - vagy az leszek valamikor tegyük fel - s ezt mondanám, igaztalannak érezném hogy emiatt kizárjanak, ugyanis én MOST, E PILLANATBAN IS szeretek egyedül, magányos helyeken tartózkodni, sőt, az egyedül végzendő munkákat szeretem, nem a csoportmunkákat. Ezzel tehát ha ezt mondom, nem célozgatnék arra, hogy én hű de milyen nagyon megvilágosodott űbermicsoda vagyok, akit nagyon kell tisztelni, egyszerűen jellemem, vérmérsékletem egy kétségtelenül igaz oldalát említem meg, ami már akkor is megvolt mielőtt (esetleg) szerzetessé lettem volna!

Erről mi a véleményed?
_________________
A birodalom.net adminja
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.06.24. Szombat 22:37
Hozzászólások: 192

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 16 Szer., 9:20 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Fel is raktam a cikkek közé a dark zent. Úgy látom leginkább a buddhatermészet értelmezését illetően tér el a Jodo Shu-tól. A Jodo Shu a buddhát abszolút jónak tekinti.

Érdekelne, pontosan hogyan definiálja hát a Jodo Shu az "Abszolút Jót". Mert az hogy jó, melléknév, emiatt számomra egyértelműnek tűnik, hogy implikál egy főnevet: "jó nő", "jó fogkefe", stb, valamint egy részeshatározót: kinek a számára jó? Nekem pld nagyon jó lenne ha a világ minden nőjét lefektethetném, de nem biztos hogy ezt azok a nők is olyan fenemód jónak tartanák!

Szeretném tehát, ha megpróbálnál meggyőzni engem arról, hogy valóban létezik Abszolút Jó, legalább valamilyen korlátozott értelmben! Ez azt hiszem sokakat érdeklő, lényegi téma! Nem kötekedni akarok, de ezt alapvető, fundamentális kérdésnek érzem. Igazából nekem nem tetszik hogy a világban minden relatív, de egyelőre minden általam ismert tény ezt támasztja alá.

Továbbá: Ha valóban létezik abszolút jó, akkor ez mennyiben különbözik a hagyományos keresztény istenérvekben felbukkanó abszolút/legfőbb jó fogalmától, amit az Istennel azonosítanak a keresztény teológusok?
_________________
A birodalom.net adminja
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Anraku



Csatlakozott: 2006.06.25. Vasárnap 16:21
Hozzászólások: 144

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 17 Csüt., 12:55 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Kedves Zoli,

igen, a világban minden relativ, vagyis a Samsara világában, igy a Jó, vagy beszéljünk inkább Jóságról, transcendens kategoria. A Jodo Shu-ban Amitabha Buddha a legfőbb Jó. Azt is mondhatnánk, hogy Amitabha Buddhán és az Ő Tiszta Földjén kívül más nem is létezik, mivel azok mind csak időhöz kötött, összetett és nem állandó jelenségek.
A Mahayana Mahaparinirvana Sutra szerint is a Maitri az egyedül létező transcendens valóság.
Meggyőzni erről senkit nem lehet, és úgy a Jodo, mint a Tathagatagarbhavada (Pozitiv Buddhizmus) az intuiciót, a meditativ tapasztalatot magasan a konceptualizált meggyőződés felé helyezi. Ez nem ugrás az irracionalitás birodalmába, hanem a racionális gondolkodás elvitele addig a pontig, ameddig képesek vagyunk elvinni, és ekkor utat engedni az intuiciónak.
A szabály, mely megtiltja még annak a kijelentését is, hogy "szeretek magányos helyeken tartózkodni" épp olyan jelleggel bír, mint mikor a lopás megtiltásánál is kimondja hogy semmit nem szabad ellopni, "aminek legalább egy fűszál értéke van."
Egyes szekták úgy értelmezik a képességekről való beszédet, hogy arról szabad beszélni, ha az illető valóban rendelkezik azzal a képességgel, v. képességekkel, más szekták kereken megtiltják.
A Jodo Shu megengedi, mint a tapasztalatok átadását, valamint a többi Tiszta Föld Iskolák is.

AMITABHA !
Anraku
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
violazoli
Site Admin


Csatlakozott: 2006.06.24. Szombat 22:37
Hozzászólások: 192

HozzászólásElküldve: 2006 Aug. 17 Csüt., 4:18 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Köszönöm a választ kedves Anraku.
_________________
A birodalom.net adminja
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése  
Hozzászólások megtekintése:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Pozitív buddhista tanítók és tanítások Időzóna: (GMT +2 óra)
1 / 1 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Magyar fordítás © Andai Szilárd - Frissítette: Magyar phpBB közösség
MyStat - Az ingyenes webstatisztika